Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Blauwe Briesser vraagje

Gestart door Aliebengalie donderdag 12 januari 2012, 07:58:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Blauwe Briesser vraagje
Aliebengalie
gast

Blauwe Briesser vraagje
Ben eigenlijk benieuwd naar het merk van de Blauwe Briesser.

Was dit nu een fleischmann model ?

Heb er gisteren nog met een in mijn hand gestaan voor een leuk prijsje,en was een schitterend exemplaar.

Deze was van het merk fleischmann,en zag in mijn ooghoek ook nog 1 rijtuigje zoals altijd achter "onze" Blauwe Briesser hangt.

Vind dit namelijk een heel leuk exemplaar,en twijfel over de aankoop.

Er moet tenslotte ook nog het een en ander aan worden omgebouwd.

Mvg: Alex
Re:Blauwe Briesser vraagje
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Blauwe Briesser vraagje
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 12 januari 2012, 07:58:23
Ben eigenlijk benieuwd naar het merk van de Blauwe Briesser.

Was dit nu een fleischmann model ?

Heb er gisteren nog met een in mijn hand gestaan voor een leuk prijsje,en was een schitterend exemplaar.

Deze was van het merk fleischmann,en zag in mijn ooghoek ook nog 1 rijtuigje zoals altijd achter "onze" Blauwe Briesser hangt.

Vind dit namelijk een heel leuk exemplaar,en twijfel over de aankoop.

Er moet tenslotte ook nog het een en ander aan worden omgebouwd.

Mvg: Alex


Nee hoor, gewoon Märklin ;) Setje 26455 - zitten twee wagonnetjes bij

-klikkie doen-
Re:Blauwe Briesser vraagje
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Blauwe Briesser vraagje
pff wat een afzetters  8o. Die briesser moet je toch echt voordeliger kunnen vinden hoor :)

Groeten,
Herman
Re:Blauwe Briesser vraagje
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Blauwe Briesser vraagje
Herman,

ik denk dat het (door dit forum!) echt een collectors-item geworden is, waar mensen grof geld voor overhebben!

Roy
Re:Blauwe Briesser vraagje
Aliebengalie
gast

Re:Blauwe Briesser vraagje
Hahahaaha , die fleischmann versie was ook erg mooi gedetailleerd , en behoorlijk zwaar aan gewicht.

Heb hier wel even mee in mijn hand gestaan,maar die ombouw houd me even tegen.

Aan de andere kant wat kan me gebeuren als ik het rijtuigje erbij neemt,want daar past zeker wel een slepert onder....

Word weer een over nadenk projectje , aanschaf ja/nee/ja/nee/ja/nee hahahahah.

Maar ik blijf hem schitterend vinden.

Mvg: Alex
Re:Blauwe Briesser vraagje
 Het is inderdaad flink aan de prijs.


Gelukkig valt hij niet tussen mijn ns loks.

gr erik
Re:Blauwe Briesser vraagje
Lid sinds: 2007

offline
Re:Blauwe Briesser vraagje
Was het geen tandradversie Alex? De meeste van die blauw-witte Fleischmann locjes hebben een tandrad.
Re:Blauwe Briesser vraagje
Aliebengalie
gast

Re:Blauwe Briesser vraagje
Nee,was me in ieder geval niet opgevallen , er zat een behoorlijk groot plaatje onder de lok waar in het

groot de merknaam op stond....anders moet toch duidelijk het tandwiel in het midden te zien zijn.

Dan is 75 voor de fleischmann versie zeker niet duur.

Maar dan dat ombouwen nog...houd me toch even tegen,ff naggie over slapen.... :D

Mvg: Alex
Re:Blauwe Briesser vraagje
Lid sinds: 2007

offline
Re:Blauwe Briesser vraagje
Kan, de oudste uitgave in blauw-witte kleur was zonder tandrad, ergens eind jaren zestig. Maar daarna alleen nog geproduceerd voor het tandradsysteem van Fleischmann onder de naam Edelweissbahn. Die wagentjes horen daar ook bij.
Re:Blauwe Briesser vraagje
en je bent zo goed in die maxon of zoiets dergelijks motoren in te bouwe. Is een goud mijntje Alex .


gr erik
Re:Blauwe Briesser vraagje
Aliebengalie
gast

Re:Blauwe Briesser vraagje
Citaat van: henkv op donderdag 12 januari 2012, 22:43:20
Kan, de oudste uitgave in blauw-witte kleur was zonder tandrad, ergens eind jaren zestig. Maar daarna alleen nog geproduceerd voor het tandradsysteem van Fleischmann onder de naam Edelweissbahn. Die wagentjes horen daar ook bij.

Ik ga daar toch binnen kort weer heen Henk,en zal daar dan extra aandacht aan besteden.
Het is echt een schitterend exemplaar,maar ik pas hier even voor.
Eerst maar is het een en ander afwachten hier,voor ik aan zulk projectjes weer gaat beginnen.

En dat het anders goed zal komen ben ik zeker van overtuigt.
Maar heb toch besloten om toch hier toch maar even mee te wachten,ondanks dat ik het een schitterend locje vond.

In ieder geval harstike bedankje wel voor de reactie's.
We weten er nu iets meer vanaf. (ben toch wel benieuwd of ik wel goed gekeken had).

mvg: Alex