De Wehkamp express verlaat de IJsselbrug te Zwolle
In de hoogtijd dagen van het postorder bedrijf Wehkamp was dit een dagelijks beeld van de posttrein Zwolle - Utrecht. Twee motorposten in dubbeltractie met maar liefst 9 H-posten, alles goed gevuld. Zeker 3/4 van de capacitiet werd door Wehkamp gebruikt, gouden klant dus.
Later werd het al wel minder.
Wehkamp express bij doorkomst 't Harde met 5 H-posten. De trein ging altijd bij Nunspeet aan de kant.
In de nadagen van de posttreinen
zoals de hr B.Mamba al aangaf wrong NS zich in alle bochten om de PTT als klant te behouden.
Een korte tijd heeft de posttrein slag Zwolle - Utrecht gereden met een mP in opzending achterop de trein.
Postrein nadert Nunspeet met een mP achterop en ging hier altijd aan de kant.
Aangekomen in Utrecht splitste de trein zich en de in opzending verkerende mP vertrok direkt met enkele H-posten naar Amsterdam. De resterende trein was voor Utrecht en werd daar gelost. Men trachte zo tijd te winnen echter het heeft niet mogen baten
alsof vrachtauto's in de file sneller zijn..................Tot zover eens stukje postgeschiedenis op de Veluwelijn.
Mvg, Johan