Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn

Gestart door Teddyvallei maandag 09 januari 2012, 17:15:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen gaat dit topic over de D20 van de Bentheimer Eisenbahn, allereerst een dikke pluim voor Roco wat een prachtmodel 8o Strak gespoten en een sounddecoder met inhoud waar je u tegen zegt :important:

En over de sounddecoder heb ik een vraag aan u jullie te weten: dit is mijn eerste Roco locomotief met geluid adres netjes veranderd, maar ik heb de kennis niet om meer geluiden naar boven te krijgen dan die ik tot nu toe heb en dat zijn er 5. Er zijn er dus nog 10 "verstopt" voor mij. Daarnaast kan ik op dit moment het geluid ook niet temperen, nu lijkt het net alsof ik de buren wil "wegblazen".

Ik bestuur dit alles met een CS 1 Reload :idea:

Kunnen jullie mij helpen? Eventueel in Jip en Janneke taal :D

Alvast bedankt!
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Bestuur de loc eens met DCC dan zou er meer functies moeten kunnen.

groeten Dylan
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Onderin de doos zit een boekje, al gevonden? Wellicht staat daar meer informatie in.

Roco stopt tegenwoordig sounddecoders van Zimo in haar loks. Als je een foto maakt van de decoder kunnen we je misschien verder helpen.

http://www.zimo.at/web2010/products/lokdecoder.htm

http://www.zimo.at/web2010/documents/handbuch.htm

Gr, Ben.
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en ideeën, de boekwerkjes van Roco geven een zekere antwoord op mijn vraag het enige probleem wat Roco niet kan weten is welk besturingssysteem gebruikt wordt. M.a.w. er wordt gesproken over de Control Unit en het Mobile station (1 denk ik) omdat het CS 1 (reload) anders werkt dan de eerder genoemde apparatuur is / zijn de boekje(s) voor mij niet voldoende :O Of ik interpreteer het verkeerd, dat kan ook natuurlijk :idea:

Maar wat Dylan zegt ga ik eerst proberen anders kom ik wel weer op het net ;)
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Mocht je weer vragen hebben lees dan eerst even de waarde van CV8 uit. Dat getal geeft informatie over het decodermerk. Als je 145 leest heb je een Zimo.

Gr, Ben.
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Citaat van: Teddyvallei op maandag 09 januari 2012, 17:15:38
Zoals jullie kunnen lezen gaat dit topic over de D20 van de Bentheimer Eisenbahn, allereerst een dikke pluim voor Roco wat een prachtmodel 8o Strak gespoten en een sounddecoder met inhoud waar je u tegen zegt :important:

Filmpje :O :) :D !!!!!!!!!!!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Zo we verschijnen wederom eventjes op het net met het volgende,

Door een kleine beetje "chronisch tijdgebrek" heb ik pas de afgelopen week weer eens aan / met de machine lopen "rommelen". Het is gelukt om alle 15 geluiden inclusief symbool boven water te krijgen, daar ben ik al dik tevreden mee B)

Maar nu het volgende, om de CV waarden van het licht te bewerken (te dimmen bijv.) en de geluiden tot een aanvaardbaar niveau te brengen moet de locomotief geplaatst worden op een programeerspoor. Zover geen probleem, maar het volgende dient zich aan: indien ik de CV waarde van bijv. de geluiden wil laten "lezen" en dan wil "overschrijven" zegt het systeem: "geen loc op programeerspoor".

Goed hoe ziet mijn zgn. programeerspoor eruit:

- 6 stukken 24188 & 2 stootblokken daarnaast de aansluitrail en de CS1R voorzover ik dit bekijk doe ik niets verkeerd.

Mijn vraag: de locomotief bezit (zoals Ben al aangaf als mogelijkheid) een Zimo decoder, mijn theorie als volgt: Zimo decoders zijn met de CS 1R niet overschrijfbaar of zuig ik dit volledig uit mijn duim? Of zie ik de oplossing volledig over het hoofd en denk ik in de verkeerde hoek?

Daarnaast zegt het systeem (op DCC 28 rijstappen modus) dat de geluiden aan te passen zijn met CV 63 maar de locomotief reageert hier niet op, want volgens het boekje moet dit CV waarde 126 zijn :idea:

Zoals jullie misschien al begrijpen op techniek gebied ben ik een simpele ziel :thumbdown:

Alvast bedankt :)
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Programmeer je in DCC CV direct mode?
Als je een CV schijft hoor je dan de motor een klein beetje tikken?

Gr, Ben.
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Hallo Ben,

Heb gedaan wat jij zei resultaat: bij CV lezen hoor ik inderdaad een tik nadien hij het CV uitgelezen heeft ook, daarna melding: "geen loc op spoor" terwijl de locomotief wel op het "programeerspoor" staat en ook als gekozen loc op het scherm staat daarnaast is het ook de enige locomotief die op de rails staat :idea:
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Maurice,

Dan is er feitelijk niets aan de hand. Zet er maar nieuwe waarden in, de decoder zal ze opslaan.

Gr, Ben.
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Eh, misschien ben ik een pietje precies.....
Maar bij een modelbespreking verwacht ik toch wat meer dan een technische vraag.....
Daar is een andere rubriek voor toch?

Graag een foto (op z'n minst) of een filmpje (nog beter) ! met daarbij besproken wat je van het model vindt
met graag wat detail foto's.

Groet,

Erik
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Citaat van: 100%erik op zondag 26 februari 2012, 15:57:46
Eh, misschien ben ik een pietje precies.....
Maar bij een modelbespreking verwacht ik toch wat meer dan een technische vraag.....
Daar is een andere rubriek voor toch?

Graag een foto (op z'n minst) of een filmpje (nog beter) ! met daarbij besproken wat je van het model vindt
met graag wat detail foto's.

Groet,

Erik


Helemaal mee eens en dus haal ik even een foto van de site van Chris (klik):



Andere foto's en filmpjes zijn welkom!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Sorry hoor wat en GEMEKKER om een plaatje. Waar hebben we het over. Als mensen het met woorden kunnen oplossen is het toch oke.

gr erik
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Maar er is niets gekker dan gemekker over gemekker.  :P

Mooi ding, maar om even mee te mekkeren. Eigenlijk horen de buffers rechthoekig te zijn. De buffers van een Roco botsneus 1100 schijnen goed te passen.
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
ja
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Citaat van: veldkamp op zondag 26 februari 2012, 23:03:43
Sorry hoor wat en GEMEKKER om een plaatje. Waar hebben we het over. Als mensen het met woorden kunnen oplossen is het toch oke.

gr erik

Sorry, maar gemekker ?????
Het topic gaat over modelbespreking, ik verwacht dan ook een bespreking.
Indien iemand zegt een mooi model in zijn bezit te hebben dan is het toch het mooiste indien
men even een foto meestuurd ??
Weten we allemaal overe welk model het gaat.
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Rijdt, reed, deze loc in Nederland? Zo ja met wat aan de haak?
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Wel eens van Google gehoord? ;)

Gr, Ben.
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Kijk, daar kan ik nou wat mee met zo'n antwoord  :offtopic: :thumbdown:  :D :D :D
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Da's mooi. :thumbup:

Ik zoek graag voor een ander vanuit een helpende gedachte maar dat heeft zo z'n grenzen.......
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Wie weet er meer over deze loc?
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Roco? ===> klik
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
De BE had het plan om deze lok in te zetten voor de Coevorden shuttle. Dat is echter (bij mijn weten) nooit gebeurd en later heeft de BE een 1600 aangeschaft voor deze dienst. De lok wordt nu in Duitsland ingezet, ook buiten de eigen lijn van de BE.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Heb wel foto's gezien van die lok van de BE (de D20) in Nederland, dus inzet is er weldegelijk geweest :important:

Ben alleen de plek kwijt waar ik het gezien had.......

Ach laat ik nu een filmpke gevonden hebben :-)



En nog eentje:



Om het af te leren..... :-)



M.v.g.

Hans V200.0
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Wat een mooie filmpjes Hans van een machtige prachtige mooie loc. :thumbup:
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Ik vind het een mooi exemplaar en wilde er ook wat meer van weten :
In 2 minuten  "Googelen"  vond ik :


iets over de Coevorden shuttle, klikkerdeklik vanaf blz 2
                                              en klekkerdeklek


iets over de lok, klakkerdeklak
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Roco D20 (Br221) Bentheimer Eisenbahn
Hoi Miessie,

Van deze lok krijg ik nooit genoeg vrees ik, en bedank de filmers maar die dit mogelijk maken.







Wellicht is dit filmpje ook interessant



En nee dit zijn geen eigen filmpjes ;)

M.v.g.

Hans V200.0