Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

2 boosters op 1 baan

Gestart door spoekey zondag 08 januari 2012, 20:24:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
2 boosters op 1 baan
spoekey
gast

2 boosters op 1 baan
Hoi Hoi,

Op mijn baan van M-rails zou ik graag 2 boosters willen gaan gebruiken 1 voor de baan en 1 voor de wissels. nu zijn de spoeltjes van de wissels gescheiden van de baan spanning, alleen ligt de massa van het lampje wat via het gele draadje zijn "+" krijgt wel aan die van de baan. kun je ongestraft alle massa's van de boosters aan elkaar leggen? of is dit uit den boze ?

En zijn er boosters die je parallel aan elkaar kunt hangen, zeg maar zonder gescheiden kringen in de baan ?


Gr Johan
Re:2 boosters op 1 baan
Hallo Johan,

Als je er even bij verteld welk merk/type boosters gebruikt of wilt gebruiken.

Mvg,
Peter
Re:2 boosters op 1 baan
Hoi Peter,

Momenteel gebruik ik een ms1 voor de loc's en ik zou met een 6604 delta control de wissel willen gaan aansturen via koploper en ddw. dit om dat ik momenteel nog geen ms2 heb en ik de handmatige sturing via koploper niet erg fijn vind. Uiteindelijk zou ik 2 ms2 willen kunnen gebruiken en/of koploper, natuurlijk niet allebij tegelijk. Dit om dat er ook gebruikers zijn die helemaal niks van computers snappen.

Gr Johan
Re:2 boosters op 1 baan
DDW heeft nog al veel problemen met het aansturen van wissel / schakeldecoders die werken met het motorola procotol.

Mvg,
Peter
Re:2 boosters op 1 baan
Zijn er dan wel goed werkende oplossingen om koploper te gebruiken zonder echte centrale maar wel met motorola protocol of is DCC beter? ik kan nu nog eenvoudig wisselen.

Sorry als deze vragen voor de hand liggen, maar ik heb al best wat stukken doorgespit op het forum maar nog niet echt gevonden wat ik zocht zeg maar.

groetjes Johan
Re:2 boosters op 1 baan
Kijk eens naar MRDirect.
http://www.mrdirect.nl/

Mvg,
Peter
Re:2 boosters op 1 baan
Bedankt daar ga ik eens naar kijken.
Re:2 boosters op 1 baan
Voor zover ik weet moet je het gele draadje naar het lampje losknippen, da's het advies dat ik eerder hier op het forum gekregen heb.