Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

iTrain 2.0.2 - CS1

Gestart door Spoortje zondag 08 januari 2012, 16:50:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain 2.0.2 - CS1
Spoortje
gast

iTrain 2.0.2 - CS1
Even een vraagje zijn er meer leden die problemen hebben met de combinatie itrain 2.0.2 - CS1 met ECOS update. Met 1.5.6 heb ik totaal geen problemen gehad maar sinds ik 2.0.2 heb werkt het als maar niet goed. Ik heb nog nooit een vastgelopen CS gehad maar nu is het een drama ben al dagen aan het zoeken wat er zou kunnen zijn.

Groetjes
Re:iTrain 2.0.2 - CS1
Lid sinds: 2008

offline
Re:iTrain 2.0.2 - CS1
Hier wordt ook gesproken over problemen met CS2 in dit geval.
Wellicht is er info op het iTrain forum te vinden?

Groeten,
Ton.
Re:iTrain 2.0.2 - CS1
xanderb
gast

Re:iTrain 2.0.2 - CS1
Spoortje,

In principe kan je nu gewoon ECoS kiezen als interface. Bij omschrijving kan je dan gewoon 'CS1 Reloaded' intypen als je dat leuk vindt dan zie je dat op de statusbalk. De keuze CS1 blijft dan over voor mensen die nog de oorspronkelijke CS1 hebben zonder Reloaded.

De CS2 is een hele aparte ontwikkeling van Märklin en heeft niks met de CS1/ECoS van doen. Problemen bij het contact maken zitten in de CS2 en niet in iTrain en dat komt doordat er UDP wordt gebruikt en er twee verbindingen worden opgezet. Dat is voor de meeste mensen die leek zijn op netwerkgebied best even lastig. Daar kan iTrain verder weinig aan doen. Kwestie van enige kennis van IP netwerken en juiste instellingen in CS2 zelf.

Groet,

Xander