Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Lok CV instellen in RocRail

Gestart door AlbertG zaterdag 07 januari 2012, 19:39:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lok CV instellen in RocRail
Hey,
Ik kom er niet uit hoe ik een loc CV moet instellen in Rocrail. Ik heb bijvoorbeeld 1 lok met een telex koppeling. Op de Mobile Station bedien ik die met F7, maar wat moet ik nou invullen om dit via de PC aan te kunnen sturen?
Ik ben er wel achter dat dit ook gaat met een digitaal adres, maar welk adres hoort bij welke functie?

Ik heb in Rocrail gekozen voor DDX software centrale en een ORD-3 (Peter Giling, MGV) als koppeling tussen PC en de baan.
(Ik heb een vergelijkbare vraag gesteld op het Rocrail forum, maar ik krijg geen reactie).

Groeten,
Albert.
Re:Lok CV instellen in RocRail
Geen reactie  :?
Iemand een hint? Hoe hebben anderen dit opgelost met alleen een software centrale?
Re:Lok CV instellen in RocRail
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Lok CV instellen in RocRail
Hallo Albert,

Cv's zijn waarden voor decoderinstellingen, maar daar ben jij volgens mij niet naar op zoek.

Het gaat jou erom hoe je de Telex functie op f7 aan kan sturen via Rocrail. Misschien handig om jouw vraag wat anders te stellen dat je wel antwoord krijgt,

Ik heb helaas niet al te veel ervaring met Rocrail, dus laat deze vraag graag aan een ander over.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Lok CV instellen in RocRail
Hoi Walter,
Bedankt voor je reactie.
Het zou me wel helpen als ik een overzicht zou hebben van de decoderinstellingen. Ik neem aan dat Marklin hier een standaard voor heeft bedacht.

Groeten,
Albert.
Re:Lok CV instellen in RocRail
Het blijkt dus heel simpel te zijn. Ik hoef helemaal niks in te stellen. Alleen kiezen voor decoder versie 2 en dan zitten de functies automatisch onder de functietoetsen. Ik kan nu mijn telexkoppeling bedienen. Het vreemde is wel dat ik dat op de Mobile Station met de tweede knop van boven aan de rechter kant doe. Op de PC bedien ik hem met F2.
Ben nu wel benieuwd hoe die nummering dan loopt.

Groeten,
Albert.
Re:Lok CV instellen in RocRail
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Lok CV instellen in RocRail
Hallo Albert,

mooi dat het gelukt is, het komt helaas vaker voor dat de extra functies op het mobile station onder een andere toets zitten, de juiste functietoewijzingen staan in de gebruiksaanwijzing die bij de loc geleverd wordt.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Lok CV instellen in RocRail
Hoi Walter,
Ik heb geen gebruiksaanwijzing bij de lok. Die zat in een startset die ik via marktplaats heb gekocht, maar misschien is die op de website van Marklin alsnog te vinden.

Groeten,
Albert.
Re:Lok CV instellen in RocRail
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Lok CV instellen in RocRail
Hallo Albert,

misschien handig om te vermelden om welke lok of welke beginset het gaat, maar ik zal niet verbaasd zijn als het om een Br86 gaat, zoveel locs zitten er namelijk niet met Telex in een beginset.

F2 is inderdaad de Telex, terwijl onder F4 de lastregeling zit.

met vriendelijke groet,

Walter

Re:Lok CV instellen in RocRail
Beste Walter,
Het gaan inderdaad om de BR86. Leuk dat je dat weet  :D
Voor mij is alles nieuw.

Groeten,
Albert.