Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Bad Burgberg. update 30 november 2018 (nieuwe baan vanaf#573).

Gestart door Maarten Marklin zaterdag 07 januari 2012, 16:37:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan naar voorbeeld Altburg nieuwe update 15 september 2013
Ik heb het stukje achterin veranderd. De boerderij is weggehaald en het geboortehuis van de vorige paus staat in de hoek. Tevens is het station teruggeplaatst.
Tot dat ik een passender station krijg blijft dit er staan.




















Het volgende klusje wordt de railbedding aanbrengen en de overweg aansluiten, daarna kan ik de module weer op zijn plaats terugschuiven en heb ik weer wat meer ruimte om verder te werken. En wat ik nog bijna vergeet, de bovenleiding aanbrengen voor de Gläsener zug!

Re: Modelbaan Altburg update 22 september 2013: bovenleiding hangt
De bovenleiding op het zijlijntje t.b.v. de Gläsenerzug hangt. Geen leuk klusje maar is redelijk gelukt, Ik heb nog veel oude Vollmer bovenleiding liggen, dat is misschien wat minder realistisch dan wat ik hier op het forum bij sommige banen zie maar dit kan er best mee door en ik ga dat spul echt niet weggooien.















Nu nog de bedding langs en tussen de rails aanbrengen en de overweg aansluiten.





Re: Modelbaan Altburg update 22 september 2013: bovenleiding hangt
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Modelbaan Altburg update 22 september 2013: bovenleiding hangt
Hoi Maarten,

Prachtig die Gläsnerzug, is cht een aanwinst. Mooi gemaakt de bovenleiding. Je schrijft een kritische noot over je bovenleiding. Vergeet vooral niet dat je bouwt iets voor jezelf. Het is dus vooral belangrijk dat je er zelf content mee bent.
En van mij een dikke :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Modelbaan Altburg update 28 september 2013:
Omdat er alleen maar een enkelspoor loopt naar het station in het bovenliggende dorp en er geen andere activiteiten naast touristenvervoer zijn, rijdt daar alleen de Gläsenerzug naar toe en volstaat op het aankomststation dan ook één enkel spoor. Hooguit zal er ook wel eens een railbus naar toe rijden. Rangeren is daar niet nodig.
Daardoor komt het stationsgebouw wat meer naar voren en past het ook beter onder de schuine dakrand op zolder.





Op dit gedeelte moet ik nog ballast aanbrengen en de overweg en wat verlichting voor de huisjes aansluiten.
En dan begint het grote werk: de rotsen boven de tunnelingangen en de tunnelingang voor het autoverkeer vanaf Oberdorf. De Faller Car systeem auto´s gaan niet door die tunnel maar maken een boog om de monumentfontein heen en rijden de route weer naar beneden.






Mogelijk aankomende week start ik met de rotspartij boven de tunnels. Het balasten doe ik later, omdat ik dat nog moet aanschaffen.

Ik moest ook even mijn taxi´s kwijt. :)









Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Ik had gedacht om eind dit jaar te stoppen met werken en dan meer tijd te hebben voor de modelbaan. En dan gebeuren er allerlei zaken, financiele crisis, pensioenen met verminderde dekkingsgraad etc. Nu denk ik aan half 2015 om dan te stoppen. Na ruim 42 jaar werken wil je wel genoeg over houden om leuke dingen te kunnen doen.
En ach, geld is eigenlijk helemaal niet belangrijk als je het tegen gezondheid afzet. Het bouwen aan de modelbaan kwam abrupt tot stilstand omdat  vorige maand mijn vrouw een ernstige ziekte kreeg waardoor we veel naar het ziekenhuis toe moesten en ik ook helemaal geen zin had in hobby`s, mijn kop stond daar helemaal niet naar.
Ze heeft nu haar 2e chemotherapie gehad en hebben we er nog zeker 6 te gaan. Wij beiden hebben er heel goede hoop op dat alles weer goed komt. Tot nu toe gaat het naar omstandigheden goed met haar en heeft ze weinig last van de chemokuur. Ik ben ontzettend trots op haar.

Afgelopen weekend toch een ietsjepietsje aan de modelbaan kunnen doen en hierbij de updates:

Ballastbed gedeeeltelijk aangebracht, boerderijtje geplaatst, alpenhuisje verplaatst, bergdorpje voorbereid om aan te leggen boven de tunnels.











































Tot de volgende update. Groetjes Maarten
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hoi Maarten,

Ai, dat zijn geen leuke berichten. Ik hoop echt van harte dat je echtgenote de kuren goed zal blijven doorstaan en er weer bovenop komt. Veel sterkte beide!

Groet, Marc

Ps. Je hebt al veel leuke hoekjes gemaakt op je baan. Mooi om te zien!

 
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Tja, Maarten, dat is zwaar waardeloos. Veel sterkte voor je vrouw en jou en maar goede hoop zien te houden.
Het maakt direct heel veel dagelijkse dingen weer zo betrekkelijk.
Evengoed leuk en goed om te zien dat je wat afleiding kunt vinden met je spoorbaan, je maakt er een mooi geheel van.

Dirk-Jan

Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hallo Maarten,

dat is geen goed nieuws, maar gelukkig is er goede hoop begrijp ik.

aan de foto's te zien is de modelbaan in ieder gevel een goede afleiding.

Sterkte
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Lees je ff een bouwtopic door, kom je dit tegen.... Sterkte de komende tijd en ik wens jullie veel voorspoed en steun van vrienden en bekenden. Inderdaad goed dat je wat afleiding kunt vinden in deze hobby.
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Maarten jij en je vrouw heel veel sterkte de komende tijd.
Gelukkig hebben jullie beiden goede hoop dat alles weer goed komt want hoop geeft kracht en energie in deze moeilijke tijden.
Al is het nu moeilijk om aan je mooie modelbaan te werken toch kan ieder moment wat je er nu aan werkt verlichting voor je geven en even je gedachten op niks zetten.
nogmaals sterkte de komende tijd voor jouw en je vrouw.
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
het beste en sterkte voor beiden
hoor dit al de 3e keer deze week
beetje de hersens wat rust geven door de model baan
gewoon positief blijven
komt goed :thumbup:
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hoi Maarten.
Natuurlijk valt het bouwen aan de modelspoorbaan even helemaal stil wanneer familie omstandigheden dit nodig hebben.
Hopelijk komt je vrouw goed door de chemokuren heen en knapt ze weer snel op.

De updates op de baan en de foto's hiervan laten goed zien dat je toch, al is het af en toe, de gedachten even kunt verzetten en lekker aan de baan kunt werken.

Sterkte met je vrouw en hopelijk tot de volgende update.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hoi Maarten,
Ik drukte op 'waardeer bericht'  maar dat waren uiteraad de foto's ! Had de tekst niet gelezen... sterkte!! groet, Arthur
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Maarten , beiden heel veel sterkte....gezondheid gaat boven alles.

Mvg: Alex
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Wat Alex al zei: gezondheid gaat inderdaad boven alles.

Veel sterkte voor je vrouw en jezelf.

Maar desondanks: mooie baan en mooie foto's daarvan!
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Dank jullie wel voor de steun.
Ik had er wel moeite mee om dit hier op het forum te zetten en eigenlijk wilde ik dat ook niet doen, het gaat hier op het forum over treinen. Maar soms wil je ook wel eens wat andere dingen dan treinen met hobbygenoten delen. Het is denk ik goed om te weten waar mensen nog meer mee te maken hebben in het leven.

Het werken aan de modelbaan gaat in zeer traag tempo. Het eerste deel, van 5, is nog lang niet af maar zijn een paar kleine dingetjes zoals:
Ballasten laatste stuk bij het station, lampjes in de huizen maken, reedcontact maken voor keertrein, overweg aansluiten. En het laatste is het stuk dat overgaat in deel 2, de rotsen boven de tunnels. En wat ik nog zou vergeten......morgen haal ik de Faller set Römerberg op. Die komt straks in de Altstadt,  meteen na de rotswand van de tunnels op gedeelte 2.

Groetjes,

Maarten
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hallo Maarten,

Soms is het goed om andere dingen, die niet direct met treinen te maken , op dit forum te delen.
Ja het is een treinen hobby, maar het draait ook om de mens achter de hobby.
Misschien is het bouwen aan je baan niet eens zo gek , als je met dergelijke ingrijpende dingen te maken krijgt.

Wens je vrouw , jou en familie sterkte toe

Wim
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Modelbaan Altburg update 3 december 2013:
Hoi Maarten,

Even schrikken zo'n bericht. Ja dingen lopen wel eens anders dan je van te voren hoopt. Helaas komt dit tegenwoordig steeds vaker voor. De een wel en de ander niet , ja dat noemen ze dus domme pech. Ik hoop dat alles weer helemaal goed komt met je vrouw en dat jullie vervolgens toch aan die toekomstdroom kunnen beginnen met jouw pensioen in zicht.

Vanaf mijn kant heel veel sterkte de komende tijd en je modelspoorbaan wacht echt wel, je vrouw is nu het belangrijkste.

Groetjes, Ronald

Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Afgelopen zaterdag naar Houten geweest en de melkfabriek van Vollmer gescoord voor weinig (inclusief de Milka koe). Zondag deze meteen in elkaar gezet en geplaatst op de modelbaan.



















Ook gescoord voor weinig de "Römerberg set" op Marktplaats.





En in Houten voor 5 euro een hele stapel bomen.




Tot de volgende update!

Maarten
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Prachtige set Maarten.
Past goed op je baan.
Tony
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Leuk zo Maarten, waar ik vooral jaloers op ben is de Milka koe.

Die probeer ik te scoren maar kom hem maar niet tegen.
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Citaat van: ceess op vrijdag 20 december 2013, 00:07:07
Die probeer ik te scoren maar kom hem maar niet tegen.
O:-D Als ik zo vrij mag zijn om in dit topic een foto te plaatsen;
Men neme een gewone zwart/witte koe , beetje paarse en witte verf, dun penseeltje en wat geduld.
Ik heb de koe uit een setje, ik meen Preiser.

Dirk-Jan
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Citaat van: ceess op vrijdag 20 december 2013, 00:07:07
Leuk zo Maarten, waar ik vooral jaloers op ben is de Milka koe.

Die probeer ik te scoren maar kom hem maar niet tegen.
Hij zat in de Vollmer alpinemilchbouwdoos die ik kocht in Houten voor 12 euro.
Nou dacht ik de koe ook bij een ander model gezien te hebben maar weet niet meer waar. Zodra ik het weer weet meld ik het je.
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Ik weet het al weer, de Marklinset 84418 door Vedes uitgebracht. Drie koelwagens en een h0 Milkakoe.
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Bedankt Maarten,
Kwist niet dat M*klin zo'n setje had.

Kmoet vooral beter opletten als ik op beurzen loop.
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
Je moet er toevallig tegen aan lopen. Die Marklinset zie ik ook wel op ebay maar is wel prijzig.
Re: Modelbaan Altburg update 16 december 2013:
ja wat wil je zo een gekleurd koebeest is uiteraard kostelijk. :)
Re: Modelbaan Altburg update 20 januari 2014, nieuwe aanwinst:
Deze week niet naar Houten gegaan maar wel een heel mooie railbus gekocht. Met heel leuke geluidsopties zoals deuren dicht slaan, vertreksein, bel, typhoon en motorgeronk met piepende remmen.










Een heel klein deel van het dieselpark.

Re: Modelbaan Altburg update 20 januari 2014, nieuwe aanwinst:
Prachtige Rail bus Maarten. :P

Tony
Re: Modelbaan Altburg update 20 januari 2014, nieuwe aanwinst:
Errug mooi die railbus, dat is een leuke aanwinst.

Op je laatste foto staat een klein deel van je diesel, dan moet het wel erg groot zijn.
Maar die twee "zwarte diesels" links voor op de foto tellen mooi niet mee hoor. >:-D >:-D
Re: Modelbaan Altburg update 20 januari 2014, nieuwe aanwinst:
mooi rail bus
weer wat anders als altijd de 2 delig rode
en je glazener zug
mooi regio setje :thumbup:
en hoop dat je vrouw de goede kant op gaat
Re: Modelbaan Altburg update 20 januari 2014, nieuwe aanwinst:
Mooie aanwinst Maarten veel rij plezier ermee. :thumbup:
Mijn zwager heeft hem daar ook gekocht die is er ook heel blij mee.
Mooie foto van je dieselpark ziet er imposant uit. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan Altburg update 3 maart 2014, bahnhof Oberschmalsee (Bergheim)
Vandaag op Marktplaats gevonden en gekocht: Het Bahnhof Bergheim van Faller. Ik was al een tijdje op zoek naar een geschikt station voor mijn alpendorpje en bahnhof Bergheim van Faller leek mij heel geschikt en als je dan tegen een heel gave versie aanloopt voor slechts 5,= dan maakt dat een mens heel blij. Het bahnhof is inmiddels omgedoopt in Oberschmalsee.
















Onderstaande villa stond ook al een tijdje op de verlanglijst, vroeger had ik deze ook maar is toen gesneuveld. Dit exemplaar werd gelijk aangeboden met bahnhof Bergheim. Twee vliegen in een klap dus. Ik ga kijken of ik de villa in het landschap kan inpassen.







Tot de volgende update

Re: Modelbaan Altburg update 3 maart 2014 Oberschmalsee (bergheim)
Weer leuke aanwinsten
En inpassen gaat je zeker lukken :thumbup:
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Vandaag begonnen met het gipsen van de bergen boven de tunnels. Ik zal dat in meerdere stappen gaan doen. Hierbij de fotoos.



































Tot de volgende update!
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
ziet er al een stuk beter uit zo
en de vrouw ,ook weer wat opgeknapt
gr jerry
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Mooie baan.
Nu het nog kan : ik zou de schuine zolderwand toch minstens met blauw afwerken. Beter is een foto met lucht en wolken.

Guy
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Het verven van de achtergrond zit in de planning maar is nog geen prio, de baan is nog lang niet klaar.
Wat je ziet is een vijfde deel van de modelbaan waar ik nu mee bezig ben. Er komen dus nog vier delen bij en daarna gaan aan de achtergrond werken. Ik heb aan de zijkant een zelfgemaakte achtergrond opgehangen om fotoos te maken. De achtergrond bestaat uit fotoos die ik in de buurt van Goppingen heb genomen.
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
In het leven heb je te maken met  verdriet maar gelukkig ook met blijdschap! Na 8 chemokuren heeft mijn vrouw vorige week een petscan gehad. Zojuist komen we bij de behandelend arts vandaan voor de uitslag van de scan. Ze is schoon verklaard. De kans dat het terugkomt is 10% en zal ze nog een tijd onder controle blijven. Nu gaat het er om weer conditie op te doen want 8 zware kuren eisen heel veel van het lichaam. Het zal nog wel een half jaar duren voor ze weer een beetje de oude zal zijn.
We zijn hartstikke blij met het goede nieuws.
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Da's mooi nieuws Maarten, mooier dan welke baan-update ook !!!
Extra gebakje bij de koffie samen en er lekker van genieten.....

Grtz Tony


Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
 :thumbup:  :thumbup:
gelukkig voor jullie beiden
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Feliciteer je vrouwtje maar en leg ze maar goed in de watten.
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Maarten dat is goed nieuws voor jullie. Nu eerst je vrouw maar weer op krachten komen en dan samen weer genieten.

Groet,

Ronald
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Dat is inderdaad fantastisch nieuws! Ik ben blij voor jullie beide! :)

Groet, Marc
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Dat is heel goed nieuws! Veel sterkte toegewenst verder, dat ze snel mag opknappen.


groet, Simon
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
van harte gefeliciteerd!! Ga er samen van genieten en verwen haar maar de eerste paar weken!!
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Top nieuws voor jullie Maarten, geweldig.
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Das goed nieuws om te horen
ik wens jullie nog een lang leven samen

veel plezier en succes er mee

Gr Ed
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Altburg update 12 mei 2014 bergen boven de tunnels gipsen
Super goed nieuws Maarten, gelukkig komt de achtbaan waar je instapt ( als je het te horen krijgt ) nu tot stilstand  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Modelbaan Altburg update 21 juni 2014 nieuwe aanwinst
Deze stond al heel lang op mijn wenslijst: Marklin 39230 oftewel de BR23001!

Met geluid en een prachtig ding om te zien.







Verder is het veel te warm op zolder om aan de modelbaan te werken.

Groetejs,

Maarten