Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Vraag met betrekking tot wisselaansluting

Gestart door haco zaterdag 07 januari 2012, 00:33:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag met betrekking tot wisselaansluting
Hallo,

Ik ben momenteel mijn c-rail wissels aan het aansluiten en heb daarbij de volgende vraag:
Zijn er nadelen aan verbonden als ik de gele draad van de wisselsturing rechtstreeks soldeer op de middelrail van de wissel ?

Dit bespaart voor mij behoorlijk veel bedrading omdat ik dan niet van iedere wissel een gele draad naar de LDT wisselsturingsmodules (welke bij mij centraal zijn opgesteld) hoef te leggen, maar alleen de beide blauwe draden.

Mvg
Hans
Re:Vraag met betrekking tot wisselaansluting
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Vraag met betrekking tot wisselaansluting
Hallo Hans,

Persoonlijk zou ik een dergelijke verbruiker (spoel) nooit zo aansluiten,want je bespaart uit eindelijk niets.

De LDT decoders zul je dan ook van een gele draad moeten voorzien,en dan kun je alsnog die draad trekken.

Tenminste als de decoders centraal zijn opgesteld,zoals je al zei.

Brawa had een kabel die drievoudig is uitgevoerd,in de kleuren die Märklin ook hanteert,en is snel en eenvoudig van wissel naar decoder te leggen.

En misschien hebben er wel meer leveranciers deze kabel.

Het is ook beter om deze verbruiker achter de decoder te hebben,en niet direct aan je systeem.

Die zou ik zoveel mogelijk vrij houden van niet digitale apparatuur,dit om de werking van je systeem voor 100% te garanderen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Vraag met betrekking tot wisselaansluting
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie en duidelijke uitleg.

Mvg
Hans