Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

TRAX: Buggs opgelost

Gestart door Fedor donderdag 05 januari 2012, 13:55:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Top! Ik ben zeer benieuwd wat je er van kan maken!
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Guringo op donderdag 16 februari 2012, 15:02:52
Top! Ik ben zeer benieuwd wat je er van kan maken!

Ik ook, ik heb namelijk het probleem dat ik (waarschijnlijk) op een tafel een baan wil gaan bouwen, maar ik daar geen mooie baan (behalve een rondje met een enkel zijspoor) op kan leggen, succes.

PS. kwam er nou ook nog een Android App, of word het een mobile website dus bv, m.traxeditor.nl?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Onderbouw
Een kleine update:

  • Melding pagina verlaten bij snapshot uitgezet
  • BACKSPACE-knop kan nu worden gebruikt om geselecteerde rails te verwijderen (zelfde resultaat als DEL-knop)
  • Publieke baanplannen zijn nu ook zichtbaar voor niet ingelogde bezoekers
  • Het aantal kleuren dat je kunt kiezen voor de legenda is uitgebreid.

Daarnaast - nog experimenteel - nu de mogelijkheid om je tafel of onderbouw te tekenen. Lees de handleiding in de editor voor meer details. Tafels worden opgebouwd uit segmenten - en segmenten kunnen worden verplaatst. Segmenten zullen de basis vormen van de later toe te voegen module-functionaliteit.

Het tafel-gedeelte is nog lang niet af maar ik wilde het toch alvast uploaden omdat ik graag jullie feedback verneem.[/list]
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
werkt prima!
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
heb hier een foutje. In het tafelvlak staat nu een versleepfunctie. die is goed.
het probleem is dat wanneer ik het vlak versleep het functiesymbool blijft staan EN weer in het midden van de nieuwe staat. na honderd keer verslepen
heb je dus 100 symbooltjes  :P

verder werktie perfect  ;)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
@Simon: Dank je, ik pas het aan.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hallo Fedor,

Weer eens even met het programma gespeeld en een ontwerp gemaakt, gebruikmakend van de tafelfunctie en flexrails.

Enkele opmerkingen ingediend via het support systeem.

Wat ik nog mis, nu het programma steeds vastere vormen aan gaat nemen (en het moment nadert dat andere ontwerpprogramma's aan de kant worden gegooid), is een mogelijkheid verschillende lagen te hanteren, waardoor verschillende niveaus uit en aan te schakelen zijn. Wellicht niet nu direct (ik wil je niet in de stress jagen :D ), maar als een haalbare ontwikkeling.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Toevoeging: mischien dat je dan tussen de lagen kan switchen doormiddel van 2 pijltjes met daartussen text die je zelf aan kan passen.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hee Fedor,

Kan het kloppen dat ik, als ik ben ingelogd geen projecten van andere mensen meer kan zien?
Ik kan het wel namelijk als ik niet ben ingelogd.

Ik kwam in het K-rail arsortiment nog wat kleine dingetjes tegen. Geen plaatje bij art.nr. 2004 en helemaal onderaan in het K-rail menu staan er 4 wissels waarvan de 2 rechtse wissels geen art.nr en onschrijving hebben.

Ik kwam het tegen en dacht laat ik er nog maar even een melding van maken.

Wel gaaf het begint wel wat te worden dacht ik zo! Ga zo door, Fedor!

Groetjes Peter
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi Peter,

Je hebt gelijk, projecten van anderen waren niet zichtbaar als je ingelogd was. Heb ik meteen even verbeterd.

Dat plaatje bij 2204 heb ik ook geupload. Heb je een screenshot van die wissels want die zie ik niet.

Dank voor je melding
Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Je kan flexrail oneindig uitrekken en ook heel scherp doorbuigen, was dit al gezegd?

EDIT:
Help ik kan wel tafel tekenen maar niet stoppen met tekenen, hoe moet dit, dit heb ik bij vrij tekenen, met uitlijnen op grid luikt wel.

En kan je er een optie aan toevoegen dat je maten van een tafel in kan voeren dus Bv. 300X250cm en dat ie dan een tafel van 300 X 250 cm maakt, dat werkt wat handiger volgens mij.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Citaat van: daantje2007 op woensdag 22 februari 2012, 19:26:47
En kan je er een optie aan toevoegen dat je maten van een tafel in kan voeren dus Bv. 300X250cm en dat ie dan een tafel van 300 X 150 cm maakt, dat werkt wat handiger volgens mij.
Lijkt mij niet zo handig als het programma de door jou aangegeven maten zomaar wijzigt..... :D

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi Daan,

Ik heb het aangepast: je kunt het tekenen nu stoppen door op ESCAPE te drukken. Daarmee kun je overigens ook de editormodus stoppen die start als je een segment hebt gedubbelklikt (raar woord)

Je tafelverzoek zet ik op een lijstje.

De scherpe bochten in de flexrails klopt. De flexrails wordt gevormd op basis van een beziercurve en ik werk nog aan een methode om hoeken die te scherp zijn eruit te halen.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
En de elasticteit, want nu lijkt het wel een elastiekje, als dat in het echt zo zou zijn zou ik gewoon 1 flexrail kopen en die uitrekken tot een lengte van 100 meter ofzo en dan gewoon een baan maken, lekker goedkoop.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi Daan,

De elasticiteit blijft - je ziet dat trouwens in bijvoorbeeld WinTrack ook. In de stukslijst komt straks wel te staan hoeveel je nodig hebt op basis van de lengte.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Fedor!

Jij bent echt goed bezig! Het programma loopt er soepel en ik zit er veel mee te spelen om de ideale baan tevoorschijn te krijgen. Echter, als ik ingelogd ben, en een baan van mijzelf wil openen om verder aan te werken krijg ik bij een aantal bladen wel de tool-balk bovenin, maar niet de baan (geen blauw rastervlak met de reeds ingetekende tafel en baan). Het blijft wit :-(

Kun je hier iets aan doen?

Dat met die tafel trouwens werkt na ff oefenen erg leuk!

Keep up the good work!

Wouter
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi Fedor,

Ik had al een screenshot gemaakt, maar was het vergeten erbij te zetten. Zie onder.
Ja het plaatje van de 2204 staat er alweer bij.  :thumbup:

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Weer een korte update, een aantal punten had ik hier al vermeld:


  • Met ESCAPE kun je stoppen met het tekenen of vervormen van tafelsegmenten.
  • Probleem met openen bewaard baanplan opgelost. Dit probleem deed zich voor bij met name Internet Explorer.
  • Icoontjes bij kleinste passtukjes wordt nu wel getoond
  • Beschrijving railstukken viel soms weg. Dit is nu verbeterd. (laat me weten als het ergens nog niet klopt)
  • De editor gebruikt nu de volledige ruimte van de browser - dat maakt het gebruik op mobiele telefoons alvast een stuk prettiger.

m vr gr
Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi Fedor,

Ik heb een aantal tafels op getekend (in 1 baanplan) en nu wil ik deze weer verwijderen maar het is me tot op heden nog niet gelukt.
Heb dit trouwens ook gemeld via je site zelf.
Misschien werkt deze functie nog niet of heb je hem nog niet gemaakt natuurlijk.
Misschien dan een idee.

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
@Niels: Ik heb het aangepast. Je kunt nu tafels verwijderen door op DEL of BACKSPACE te drukken. Er zit ook en deleteknop in het tafelmenu.

Wellicht ook leuk: ik heb in het projectenmenu een Top 10 opgenomen van de meest bekeken baanplannen in de afgelopen 14 dagen.

De volgorde van de baanplannen is nu op basis van de laatste bewaardatum - dus gewijzigde baanplannen komen bovenaan.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Fedor,

Top, ga het direct eens testen  >:-D >:-D

Groeten Niels

Edit: 01-03-2012
En het werkt  >:-D >:-D  :thumbup: :thumbup:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Zou het mogelijk zijn om de tafels ook met getallen in te geven. Nu is de ene zijde 599 mm en de andere 600 mm



groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Citaat van: minitreintje op woensdag 29 februari 2012, 11:20:59
Zou het mogelijk zijn om de tafels ook met getallen in te geven. Nu is de ene zijde 599 mm en de andere 600 mm



groeten Dylan

Citaat van: Fedor op donderdag 23 februari 2012, 07:00:01
Hoi Daan,

Ik heb het aangepast: je kunt het tekenen nu stoppen door op ESCAPE te drukken. Daarmee kun je overigens ook de editormodus stoppen die start als je een segment hebt gedubbelklikt (raar woord)

Je tafelverzoek zet ik op een lijstje.

De scherpe bochten in de flexrails klopt. De flexrails wordt gevormd op basis van een beziercurve en ik werk nog aan een methode om hoeken die te scherp zijn eruit te halen.

Staat al op z'n lijstje
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Citaat van: daantje2007 op zondag 04 maart 2012, 10:28:36
Citaat van: minitreintje op woensdag 29 februari 2012, 11:20:59
Zou het mogelijk zijn om de tafels ook met getallen in te geven. Nu is de ene zijde 599 mm en de andere 600 mm



groeten Dylan

Citaat van: Fedor op donderdag 23 februari 2012, 07:00:01
Hoi Daan,

Ik heb het aangepast: je kunt het tekenen nu stoppen door op ESCAPE te drukken. Daarmee kun je overigens ook de editormodus stoppen die start als je een segment hebt gedubbelklikt (raar woord)

Je tafelverzoek zet ik op een lijstje.

De scherpe bochten in de flexrails klopt. De flexrails wordt gevormd op basis van een beziercurve en ik werk nog aan een methode om hoeken die te scherp zijn eruit te halen.

Staat al op z'n lijstje

Oeps niet gezien...


groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
tussendoor, twee dingetjes:

1 - Flex rails kan nu ook worden ingevoegd als vrije boog. Klik in het railsmenu op het passertje en vul de radius en hoek in om de bocht aan te leggen.
2 - De laatste positie van de menuvensters wordt opgeslagen. Als je een menu opent, verschijnt het op de vorige positie.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hoi,

Ik ben bezig met een ontwerp, maar ik heb een probleempje:
- Op de een of andere manier is de baan gedraaid, zo´n 30 graden. Hij staat nu dus schuin in mn browser en dat bouwt zo onhandig. Ik heb allerlei knoppen geprobeerd en combinaties maar ik krijg het plan niet gedraaid. Ik heb er nog geen tafel ondergetekend, het lijkt me dus een fluitje van een cent als ik de juiste toetsencombinatie weet, hopelijk heeft iemand een antwoord!

Verder heb ik geen opmerkingen die nog niet genoemd zijn. Geweldig programma!

Grtz, Erik
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
als je van je baan een rood/blauw balletje pakt, kan je m draaien.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.
Hallo allen:

Was gisteren even te druk voor TRAX, ik was tentoonstellingsobject in het Boijmans tijdens de MuseumNacht van Rotterdam. Dat alles in het kader van "Boijmans in Staat van Verwarring"

Over dat draaien: de toolbox-knop opent het menu 'Properties', daar heb je de mogelijkheid om een rail te draaien in de hoek die je wil.

Verder ben ik aan het werk aan de functie waarmee je parallele secties invoegt. Dat werkt al aardig maar er moeten nog wat puntjes op de i.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.65 - Tafel/onderbouw functie, reacties gevraagd.

Zo, eindelijk een nieuwe versie, met name het inbouwen van parallele secties heeft vrij veel tijd gekost. Niet dat het heel ingewikkeld was maar het greep wel op veel verschillende onderdelen in. Maar goed, het werkt en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

In deze versie een paar nieuwe features voor het gebruik van flex-rails en wat andere verbeteringen. Sommige dingen heb ik wellicht al een keer vermeld.


  • Invoer vrij boog: klik in het railmenu het passertje om een vrij boog in te voegen.
  • Invoegen parallel: klik in het railmenu op het parallel-icon om een parallelle railsectie in te voegen ten opzichte van de geselecteerde rail
  • De positie van de menu's wordt nu opgeslagen en bij het herladen van de editor opnieuw gebruikt
  • Ik heb het Fleischmann H0 railprogramma zonder balast ingevoegd
  • Het scrollwheel in- en uitzoomen werkt nu zonder bijwerkingen
  • Tafels kunnen verwijderd worden met DEL/BACKSPACE
  • Op de website vind je nu een TOP-10 van meest bekeken baanplannen.
  • De volgorde van je eigen projecten is nu op basis van laatst opgeslagen datum. De nieuwste staat dus bovenaan.
  • Er was met name in Internet Explorer een probleem met opgeslagen baanplannen, dit is nu verholpen.
  • De beschrijving van railstukken in het railmenu valt nu niet meer weg als ie te lang wordt.
  • De editor gebruikt nu de volledige ruimte in de browser, dat werkt fijner.

Er zijn drie probleempjes waar ik regelmatig vragen over krijg, ik zal voor zover mogelijk trachten daar nog een goede oplossing voor te vinden maar hier alvast de workaround:

1. Internet Explorer <9 : TRAX werkt niet op Internet Explorer versie lager dan v9. Heb je Windows XP dan kun je niet hoger dan v8 hebben . Chrome of Firefox zijn dan prima alternatieven. Ik zal een melding inbouwen die je waarschuwt als je de editor toch met IE<9 probeert te openen.
2. Railprogramma vergeten : Als je geen railprogramma aan je project koppelt zul je in de editor geen railmenu te zien krijgen. Let in het projectformulier daarom goed op dat je niet alleen een programma kiest maar dat je ook op het groene plusje klikt. Ook hier moet een waarschuwingsmelding komen.
3. Inlognaam met spatie : Dat is gewoon slordig van mij, spaties komen niet goed over als je op de link in het bevestigingsmailtje klikt en daardoor kun je je registratie niet bevestigen. Ga ik repareren. Als je hier last van hebt, stuur me dan even een PBtje met je emailadres erin.

Zie zo,
Veel plezier en laat me weten wat je tegenkomt,
Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
Ook maar eens aangemeld, wat een leuk project!

Bij het maken van een nieuw project had ik er wel even wat ruzie mee, dus voor gebruikers die niet eerst de gebruiksaanwijzing lezen:

- Maken nieuw project, vervolgens bij je projecten het project zien staan. Ik dacht door op de grote knop te drukken in de editor te komen, maar kreeg alleen een heel klein schermpje waar ik niks kon bouwen. Pas later kwam ik erachter dat je in de lijst met projecten op het "edit" knopje moet drukken.

- Nieuw project maken, railsysteem selecteren, vervolgens opslaan. Pas na een paar keer rommelen kwam ik erachter dat je op het plusje moet drukken om het railsysteem echt vast te leggen.
De Opslaanknop ziet er trouwens raar uit:


Tot zover dingen die een gebruiker fout doet die de handleiding niet gelezen heeft ;)

Dan wat dingen die ik nog zag in het railsmenu:

- Lettertype vind ik niet altijd even leesbaar, zo lijkt "links" best wel een beetje op "linka" en lijkt 5116 een beetje op 5118. En een kruizing heet volgens mij eigenlijk een kruising :)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
...ik was bezig met mijn eigen plannen voor een modelbouwproject en bedacht me dat ik het zelf wel handig zou vinden als je een tafel of module op het grid kan tekenen en vervolgens zou kunnen draaien. Dat heb ik meteen maar ingebouwd.

Een tafel kan nu ook met behulp van het properties-scherm worden gedraaid.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
Over die top 10 van meest bekeken baanplannen. Als ik nu een baanplan publiceer wat op een schaal van 1-10 een 6 waard is en na 3 maanden iemand iets plaatst wat misch wel een 8,5 waard is dan is mijn ding in die 3 maanden waarschijnlijk al veel vaker bekeken en heeft degene die een 8,5 verdiend bijna nooit de kans om bovenaan te staan, kan je geen cijfersysteem invoeren, of het meest bekeken van de afgelopen maand/week/dag?

Keep up the good work!
Ga zo door!

Gr, Daniël
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
Hoi Daan,

Dat is al hoe het werkt: de top 10 gaat over de laatste 14 dagen.

Een waarderingsfunctie staat op de lijst.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
Korte mededeling:

Inverband met het uitkomen van mijn nieuwste boek vandaag, verwacht ik komende week geen updates aan TRAX te kunnen doorvoeren en wellicht ook iets minder snel te kunnen reageren op meldingen.

meer info:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36074.0
http://normalemensen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=529:30-maart-verschijnt-een-ander-boek&catid=4:normaal-artikel

Excuses voor het ongemak
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.70 - Parallelspoor
Zo,

Vandaag weer eens tijd om aan Trax te werken: ik ben momenteel bezig met mijn eigen ontwerp en dat is denk ik wel goed om weer in de praktijk te ervaren hoe TRAX werkt. Ik heb er nog geen meldingen over gehad maar ik zag dat er wat foutmeldingen zijn die leiden tot onverwachte resultaten. Daar ga ik mee aan de gang.

Overigens wilde mijn dochter Sterre van zes ook met Trax spelen, ze kwam nog een heel eind - alleen kostte het wat moeite om Tijn (afgelopen maandag 2 jaar geworden!) weg te houden bij de computer:
Re:TRAX: Storingen webserver
Afgelopen dagen heb ik een aantal malen de server moeten herstarten omdat er meldingen waren over een 'internal server error'.

Ik onderzoek nog wat de oorzaak van het probleem is. Mijn excuses voor de overlast.

Fedor

Re: TRAX: Buggs opgelost
De problemen met de stabiliteit van de webserver lijken nu definitief opgelost.

Ik heb de laatste tijd minder tijd door activiteiten rond mijn nieuwe boek en de voorbereidingen voor een verbouwing maar dat neemt niet weg dat ik toch nog wel aan TRAX werk. Momenteel richt ik me vooral op het oplossen van een aantal bugs.

Via deze weg op dat vlak een overzichtje van opgeloste bugs:
- railstukken met een spatie in de naam kunnen nu weer worden geselecteerd
- tafels kunnen weer worden geselecteerd en ook het tekenen werkt nu weer helemaal goed
- in een aantal browsers leek het scrollen met het scrollwheel kapot: ik heb een aanpassing gedaan waardoor het nu overal goed zou moeten gaan.

Verder heb ik een aantal nieuwe railprogramma's toegevoegd waar om werd gevraagd.

Ik gebruik TRAX momenteel voor het ontwerpen van mijn eigen project (na de verbouwing) en pak bugs aan als ik ze tegenkom, maar laat me even weten als je iets hebt gevonden waar je zelf last van hebt.
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2019

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
Help ik heb een probleem, ik heb geen railsselecteerbalkje
Re: TRAX: Buggs opgelost
Hoi Daan,

Het schermdumpje dat je nu laat zien is niet de editor maar de project-view die je met anderen kunt delen. Klik in de lijst op het potloodje om de editor te starten.

Fedor
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2010

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
Hoi Fedor,

Ten eerste wat een geweldig idee om een gratis treinbaan tekenen programma te maken. Echter heb ik nog een paar idee wat toegevoegd kunnen worden.

- Als je een lijn tekent voor de tafel dan zie je pas als je los laat hoe lang hij is, het zou mooi zijn al als je het gelijk ziet.
- Een optie om een liniaal aan de boven / onderkant en aan de zij kant zicht baar kunnen maken.
- De raster grote kunnen aanpassen.
- Wat voorbeeld stations kunnen plaatsen om te kijken of het een beetje past / mooi staat.

Voor de rest, keep up the good work  :thumbup:

Groeten,

Timo
Re:TRAX: Online je modelbaan ontwerpen.
Citaat van: minitreintje op donderdag 05 januari 2012, 18:52:13
Een railcalculator...
Als je nu bijvoorbeeld een stuk rail wilt leggen dat precies 100 mm lang is dat je dan met de normale railstukken de beste benadering kan hebben.


groeten Dylan

Dit is een optie dit ik mis in Scarm. Het zou voor mij dé reden zijn om over te stappen. goeie tip van Dylan.

Groeten,
Albert.

Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2019

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
hoi, ben even een tijdje weg geweest maar ben er nu weer,

ik ga nu echt beginnen met een vaste baan bouwen, dus ik dacht laat ik wat met trax uitproberen.
maar ik probeer eerst een tafel te maken, op zich lukt dit, maar:
Ik mis de optie om gewoon in getallen de maat van de tafel in te voeren (of zie ik iets over het hoofd)
ook had ik, toen ik al een tafel had liggen, de verkeerde maten, dus ik probeer de onderste lijn een stukje te verslepen maar dan verdwijnt de lijn.

dit was eerst een vierkant maar door, terwijl in tafeltekenmodus, dubbel te klikken op de onderste balk werd deze dikgedrukt rood en kon ik deze met 4 vierkantjes met pijltjes eromheen verplaatsen, alleen als je dit doet dan verdwijnt dat hoekpunt.

en ik vroeg mij af of het mogelijk is om wanneer je een lijntje trekt je dan ook meteen kan zien hoe lang die lijn in verhouding is, nu moet je een lijn loslaten en dan zien hoeveel cm dat die is en als je bv een getal hebt als 237cm dan is dat erg lastig neer te leggen,

en ik mis de mogelijkheid om c en m rails te combineren, dit ben ik namelijk op mijn baan wel van plan.

Maar alles bij elkaar geweldig programma, ga zo door.

PS. komt er nog een mobiele versie (sorry als ik een stukje heb gemist waar dit in is gezegd)
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2019

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
ik heb nog iets anders gevonden, op het moment dat ik een soort driehoekje maak (uitgelijnd op grid) dan krijg ik dit:



de bovenste en onderste kloppen,
maar de linker verschilt net 1 mm
Re: TRAX: Buggs opgelost
Leuk initiatief, ik heb het geprobeerd, maar ik blijf bij scarm. Het lukt me gewoon niet een om aan baan te tekenen, zie bijgaand resultaat nadat ik geprobeerd heb stukjes te verslepen.
Ik mis ook de mogelijkheid met hoogte te werken en de baan in 3D te bekijken. Dat heeft voor mij wel degelijk meerwaarde.

Albert.
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2019

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
Citaat van: agre30 op vrijdag 05 oktober 2012, 16:08:26
Leuk initiatief, ik heb het geprobeerd, maar ik blijf bij scarm. Het lukt me gewoon niet een om aan baan te tekenen, zie bijgaand resultaat nadat ik geprobeerd heb stukjes te verslepen.
Ik mis ook de mogelijkheid met hoogte te werken en de baan in 3D te bekijken. Dat heeft voor mij wel degelijk meerwaarde.

Albert.

voor mij hetzelfde (word er nog wel aan dit project gewerkt???? laatste bericht wat ik stuurde was op 27 juli en daarvoor op 23 juli en op 17 mei voor het laatst een berichtje van fedor... alsjeblieft zeg me niet dat je met dit project bent gestopt)

dat is uit mijn hoofd ongeveer 6 maanden geleden dat er voor het laatst echt actief geantwoord is hier op dit topic.

Groet, Daniël (die heel erg hoopt dat als dit project af is geschoven het snel weer op de rails word getakelt)
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2019

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
Nogmaals de vraag of het project nog "leeft", zou zonde als t zou stoppen.
Re: TRAX: Buggs opgelost
Lid sinds: 2023

offline
Re: TRAX: Buggs opgelost
Fedor is sinds 9 oktober j.l. niet meer ingelogd geweest.