Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

TRAX: Buggs opgelost

Gestart door Fedor donderdag 05 januari 2012, 13:55:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@daan, Goed idee, ik pas mijn link aan. Overigens zal het niet echt werken op je mobiel.

Over de features: 3D gaat het niet worden in versie 1.0, dat ligt nog lastig in een webapp en daar moet ik dus nog een boel mee experimenteren. Het is wel de bedoeling dat v1.0 ook op het iSpul en Android werkt.

@René: klopt - het stootblok had per ongeluk ook artikelnummer 24094... ik heb het verbeterd in de testomgeving. Morgen zet ik er ook wat nieuwe railprogramma's op, dan komt deze wijziging mee.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Super. :thumbup:

Ik zag dat de 24640 er ook nog niet in zit.

Gr.
René
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: baasbas1 op vrijdag 03 februari 2012, 19:45:58
Citaat van: daantje2007 op vrijdag 03 februari 2012, 19:07:09
3) Te gebruiken met android/apple en andere mobiele telefoons.

Hij heeft toch ook gezegd dat hij er voor geschikt wordt. Geduld is een schone zaak....

Gr, Bas

Ja maar ik laat alleen weten dat ik dat graag wil, en daarmee hoop ik dat er een beetje vaart achter komt, dit is niet om je te dwingen door te werken hoor, doe maar op je eigen tempo.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Daan: een beetje vaart? Ik ben 3 januari gestart en volgens mij zijn we een maand later al een behoorlijk eind op weg...

Maar ik waardeer je enthousiasme hoor...
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Nee :(, zo bedoel ik het niet :-(, ik bedoelde met het gedeelte van android/apple mobiel enz. ik verveel mij nogal eens tijdens de lessen op school, en zou dan graag een treinbaantje aan willen leggen want mijn agenda staat nu vol met baanprobeersels. Ik vind dat je het heel snel doet. :thumbup:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!


Dit krijg op mn ipod
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Zo op het eerste gezicht ondersteunt de ipod geen html5 maar zoals gezegd ben ik nog bezig met het ispul dus check het nog eens als dat klaar is.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Treinfan070 - probeer het nog eens? Ik ben momenteel bezig met de implementatie van de touch-interface voor TRAX en op mijn iPad werkt de viewer nu goed.

De editor werkt nu iets beter op de iPad, probeer zeker alvast even - ik ben benieuwd of het al een beetje werkt op android-tablets.

Telefoons blijft lastig

Verder wat kleine updates voor de railprogramma's.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Als je wil probeer ik het wel eens met mijn tablet... Zeg maar als de touch interface er op staat...


groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Dylan - ja, kijk eens even of het een beetje wil. Laat me weten water niet werkt.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op zondag 05 februari 2012, 20:31:53
@Dylan - ja, kijk eens even of het een beetje wil. Laat me weten water niet werkt.

Ik ben wel niet Dylan en heb het ook niet geprobeerd op een tablet, maar heb het toch even geprobeerd op mijn iPod Touch.
Veel dingen werken niet echt handig, ik zou een speciale mobiele site maken.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!



Dan krijgen we dit te zien, maar het werkt idd niet heel erg lekker. Ik zou zeker een mobiele site maken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Treinfan070 (wat is je voornaam?) en Lukas: ik neem even aan dat jullie duiden op de beperkte ruimte op met name de telefoons (en de iPod).

Waar ik een beetje mee zit is dat er ruimte wordt vrijgehouden voor advertenties. Er waren al wat anderen die me voorstelden om een betaalde reclame-vrije versie te maken - ook op je PC hou je dan meer editor-ruimte over.

Ik heb echter beloofd dat TRAX gratis is en blijft - dus reclame-vrij zou de enige feature zijn waarin een betaalde editie mag verschillen van de gratis editie. Ik wil geen verschillen in functionaliteit. Wat wel onderdeel kan zijn van de deal is het reclame-vrij gebruik van de viewer op je website.

Zo'n betaalde versie levert allerlei extra administratie mijnerzijds op en heeft alleen zin als genoeg mensen daarin geïnteresseerd zijn. De vraag is dan meteen: hoeveel mag zo'n reclamevrije versie per jaar kosten?


Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Kigt eraan of je er ook nog wat aan wilt verdienen, ik zou een beetje rondkijken op app markets enz way daar gevraagd word.

En kan je de bestanden ook met een instalatieprogrammatje op een cd-rom zetten, of downloadbaar maken?

Zou het op een psp werken, ik heb namelijk sinds gisteren een psp, ik probeer t thuis wel ff.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Het is nog niet ideaal op de iPad, maar het werkt al wel beter dan het gedaan heeft... :thumbup:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op maandag 06 februari 2012, 06:26:29
@Treinfan070 (wat is je voornaam?) en Lukas: ik neem even aan dat jullie duiden op de beperkte ruimte op met name de telefoons (en de iPod).

Waar ik een beetje mee zit is dat er ruimte wordt vrijgehouden voor advertenties. Er waren al wat anderen die me voorstelden om een betaalde reclame-vrije versie te maken - ook op je PC hou je dan meer editor-ruimte over.

Ik heb echter beloofd dat TRAX gratis is en blijft - dus reclame-vrij zou de enige feature zijn waarin een betaalde editie mag verschillen van de gratis editie. Ik wil geen verschillen in functionaliteit. Wat wel onderdeel kan zijn van de deal is het reclame-vrij gebruik van de viewer op je website.

Zo'n betaalde versie levert allerlei extra administratie mijnerzijds op en heeft alleen zin als genoeg mensen daarin geïnteresseerd zijn. De vraag is dan meteen: hoeveel mag zo'n reclamevrije versie per jaar kosten?




Zelf kan ik een muis aan mijn tablet hangen dus Touch is geen probleem :)
Wat het mag kosten? Werk anders met een kleine bijdrage, bv 2,00 euro per telefoon?


groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Net de tablet getest met Opera Mini en Android.

Helaas pindakaas krijg ik enkel de icoontjes te zien zelfs geen oppervlak waar je verder op kunt bouwen.


groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Psp en ps3 werkt niet.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: daantje2007 op maandag 06 februari 2012, 18:12:55
Psp en ps3 werkt niet.

Ook niet als je aan je PS3 een muis hangt? Want dat doe ik heel soms zelf namelijk wel eens..
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Jongens, probeer me even via het supportformulier te melden als je een fout ontdekt, dan krijg ik meer informatie mee.

Ik vraag me af of HTML5 wordt ondersteund door Opera Mini, ik lees er verschillende berichten over. Welke versie gebruik je?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: baasbas1 op maandag 06 februari 2012, 18:25:08
Citaat van: daantje2007 op maandag 06 februari 2012, 18:12:55
Psp en ps3 werkt niet.

Ook niet als je aan je PS3 een muis hangt? Want dat doe ik heel soms zelf namelijk wel eens..

Nee de site bouwt niet volledig op.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
hoever ben je met android
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op maandag 06 februari 2012, 19:31:02
Jongens, probeer me even via het supportformulier te melden als je een fout ontdekt, dan krijg ik meer informatie mee.

Ik vraag me af of HTML5 wordt ondersteund door Opera Mini, ik lees er verschillende berichten over. Welke versie gebruik je?


Versie? Ik denk de laatste?
De website werkt wel maar de editor niet...

groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Hé,Fedor
Heb het nogmaals geprobeerd en ja zeker het werkt en hoe
THX Fedor :thumbup: :thumbup: :P
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op maandag 06 februari 2012, 06:26:29
@Treinfan070 (wat is je voornaam?) en Lukas: ik neem even aan dat jullie duiden op de beperkte ruimte op met name de telefoons (en de iPod).

Jazeker, maar ook veel dingen werken niet handig zoals stukken rails verplaatsen, want dan verplaats je weer de pagina en in en uit zoomen.
Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Als je het wilt wil ik wel een uitgebreidere test doen met een duidelijkere feedback.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Simon: Er is geen wezenlijk verschil tussen Android en het iSpul. Beiden hebben standaard een browser die HTML5 ondersteunt en de touchbesturing is vrij goed gestandaardiseerd in de browsers.

@Treinfan070: Ik ben wel even benieuwd naar meer informatie - kun je via het supportformulier een melding insturen?

Met name dat je scherm meebeweegt zal even verder moeten worden uitgezocht.

Even de status op de mobiles voorzover mij bekend:

  • zowel in de viewer als in de editor kun je verschuiven door je vinger op het grid te drukken en vervolgens te slepen.
  • In de editor kun je rails selecteren door het aan te raken. Meerdere stukken in één keer selecteren (vergelijkbaar met CTRL+click) kan nog niet
  • 'long-press' (langer dan een seconde op dezelfde plaats drukken) in de editor geeft het context menu (waarin je momenteel alleen kunt kiezen voor een nieuw startpunt.
  • 'double tap' (twee maal op dezelfde plek tikken) in de editor levert een nieuw startpunt op. Dubbeltikken op een bolletje levert nog niks op.
  • Je kunt de bolletjes wel selecteren. Om een bolletje te verslepen tik je het eerst eenmaal aan en vervolgens druk je je vinger erop en sleep je het. Dat is niet handig dus ik kijk nog even of dat niet mooier kan.
  • Ook de menu's moeten eerst worden aangetikt voor ze kunnen worden versleept.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Zie je support :)

Groeten,
Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Je hebt je link onder je berichten komt te staan nog niet klikbaar gemaakt.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: treinfan070 op woensdag 08 februari 2012, 19:08:59
Zie je support :)

Groeten,
Bas

Hier hetzelfde...


groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Het is gelukt om op mn mobiel rails neer te leggen, het lukte alleen niet om de goede rail neer te leggen, ook gaat het scherm oneindig door naar beneden toe.

Mischien de optie fullscreen toevoegen, of was dat al gezegt.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: daantje2007 op woensdag 08 februari 2012, 20:30:12
Je hebt je link onder je berichten komt te staan nog niet klikbaar gemaakt.

[url=http://traxeditor.com]www.traxeditor.com[/url]
Gewoon Copy-Pasten in je onderschrift.

Groeten,
Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Bas: dank je - ik heb het er braaf ingezet nu...

Overigens - misschien niet zo interessant voor de mensen hier - ik heb nieuwe railprogramma's toegevoegd: Fleischmann Profi, Piko A en Roco GL.

Komend weekeinde ga ik er meer omzetten, wie verzoekjes heeft, laat het me weten.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
de TRIX C-rail (zelfde geometrie als de rail van M*, maar andere nummers)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Het zijn geen bugs, dus meld ik ze maar gewoon via het forum.
Wat mij nog handig lijkt is dat als je op backspace drukt je het railstuk verwijdert (ook als het bolletje gekleurd staat).
Ook is het handig om railstukken vanuit het menu slepen.
Wat je ook nog kan veranderen is de icoontjes van de rails ongeveer aanpassen op de lengte van de rails.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Lukas: De DEL-knop doet wat je voorstelt voor de Backspace-knop maar ik wil wel even kijken of ik die knop ook die functie kan geven. Slepen vanuit het menu ligt wat lastiger - daar moet ik eens goed over nadenken.

Ik heb nieuwe icoontjes gemaakt voor kortere railstukken, gebogen railstukken en electrische wissels - en voor ontkoppelrails.

@Bas: Trix C is nu ook beschikbaar.

Ik heb er nu overigens ook Z en I in staan.


Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op vrijdag 10 februari 2012, 09:26:29
@Lukas: De DEL-knop doet wat je voorstelt voor de Backspace-knop maar ik wil wel even kijken of ik die knop ook die functie kan geven. Slepen vanuit het menu ligt wat lastiger - daar moet ik eens goed over nadenken.

Ik heb nieuwe icoontjes gemaakt voor kortere railstukken, gebogen railstukken en electrische wissels - en voor ontkoppelrails.

Op een MacBook Pro zit er geen standaard delete knop.
Daarom lijkt mij de backspace als extra handiger.
Ook fijn dat je nieuwe icoontjes hebt gemaakt.
Welk programma gebruik je hier eigenlijk voor?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
@Lukas: Backspace gaat wel lukken, denk ik.

Ik maak de icoontjes met een javascriptje. Soms bewerk ik ze met Paintshop.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op vrijdag 10 februari 2012, 16:09:00
@Lukas: Backspace gaat wel lukken, denk ik.

Ik maak de icoontjes met een javascriptje. Soms bewerk ik ze met Paintshop.

Oh, ok.
Heb je dat javascriptje zelf gemaakt en zoja, mag ik hem een keer zelf uitproberen.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes (die nu geen zin heeft om een broncode te doorspitten)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op vrijdag 10 februari 2012, 09:26:29
@Bas: Trix C is nu ook beschikbaar.

Dank je!
Alleen de artikelnummers kloppen niet, dat moet zijn 62 ipv 24.

Groeten,
Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
... vandaag niet zo heel veel kunnen doen. Ik heb Ubuntu op mijn laptop gezet - en dat bevalt prima maar je bent zo een dagje zoet met de boel weer zo te installeren dat je huisgenoten er ook iets mee kunnen.

Vraagje: ben ik de enige die rare dingen heeft met kruizingen en engelse wissels? Het probleem is alleen met wat projecten waar ik mee gerommeld heb dus wellicht valt het mee...

Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op zondag 12 februari 2012, 19:29:47
... vandaag niet zo heel veel kunnen doen. Ik heb Ubuntu op mijn laptop gezet - en dat bevalt prima maar je bent zo een dagje zoet met de boel weer zo te installeren dat je huisgenoten er ook iets mee kunnen.

Vraagje: ben ik de enige die rare dingen heeft met kruizingen en engelse wissels? Het probleem is alleen met wat projecten waar ik mee gerommeld heb dus wellicht valt het mee...

Fedor


Wat voor rare dingen bedoel je?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Fedor op zondag 12 februari 2012, 19:29:47
... vandaag niet zo heel veel kunnen doen. Ik heb Ubuntu op mijn laptop gezet - en dat bevalt prima maar je bent zo een dagje zoet met de boel weer zo te installeren dat je huisgenoten er ook iets mee kunnen.

Vraagje: ben ik de enige die rare dingen heeft met kruizingen en engelse wissels? Het probleem is alleen met wat projecten waar ik mee gerommeld heb dus wellicht valt het mee...

Fedor


Ubuntu is toch super? Sinds ik heb het op mijn PC's heb ben ik zeer tevreden! Geen antivirus, geen problemen, ...
Ik heb enkel de ingebouwde Firewall aangezet. En voor school heb ik er Wine opgezet, om de Windows brol te kunnen draaien :S

Ubuntu nu nog op tablets en smartphones (komt wel...)!

groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Uuuuhm. Ik weet er natuurlijk niet zo veel van, maar android is toch een linux kloon?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: aideeaidee op zondag 12 februari 2012, 20:47:33
Uuuuhm. Ik weet er natuurlijk niet zo veel van, maar android is toch een linux kloon?
'Kloon' is een ietwat ongelukkige naamgeving, maar Android is inderdaad gebaseerd op Linux.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Hey, lijkt me een tof programma! Ik probeer me net echter aan te melden krijg ik: Registratie mislukt
De code in de link klopt niet. Controleer of je de goede link hebt gebruikt en probeer het opnieuw. Dat probeer ik dan wederom maar het schiet niet op. Een nieuw account aanmaken lukt ook niet. Raar genoeg is het knopje verzenden bij mij ´Enviar´, das Portugees voor verzenden en dat komt doordat ik nu in Brazilie ben...het is ook een Braziliaanse pc. Misschien dat het in het buitenland niet werkt? Browser is Google Chrome Win7. Ik had een leuk ideetje wat ik graag even wilde uittekenen, ben nog steeds bezig met het aanpassen van mn baanontwerp!

Grtz, Erik
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: Nameless op zondag 12 februari 2012, 22:41:43
Citaat van: aideeaidee op zondag 12 februari 2012, 20:47:33
Uuuuhm. Ik weet er natuurlijk niet zo veel van, maar android is toch een linux kloon?
'Kloon' is een ietwat ongelukkige naamgeving, maar Android is inderdaad gebaseerd op Linux.

Dat klopt, maar er zijn zoveel varianten op Linux...
Ubuntu zou heb ik horen zeggen ook met een variant komen voor tablets en smartphones... Uiteindelijk is dat nog meer werk voor sommige ontwikkelaars :S

groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Hallo Erik,

Inloggen vanuit een ander land zou geen probleem mogen geven. De taal van het verzendknopje evenmin.

stuur me even via het supportformulier op de website de link die je hebt ontvangen in het bevestingingsberichtje.

vr gr
Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
t wordt steeds mooier! :thumbup:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Hallo Fedor!

Wat een makkelijk programma! Ik heb bijgaande tekening gemaakt, en ga daarmee aan de slag.

Paar dingetjes die ik nog zou wensen:

- onderdelen lijst (hoeveel van welke rails liggen in de tekening)
- meer kleuren om blokken aan te geven of kenmerken aan te duiden
- de afmetingen van de treintafel in het programma kunnen zetten

Dat was het volgens mij! Kun je hier nog iets mee?

Groeten, en bedankt voor je inzet in dit programma!!!

Wouter
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Dank je Wouter,

Ziet er mooi uit - leuk om te zien dat je zo'n eind komt met TRAX.

Over je wensen:
- De onderdelenlijst moet geen probleem zijn. Zal ik binnenkort oppakken.
- Meer kleuren kan ik verzorgen. Ga ik mee aan de gang
- Ik ben op dit moment bezig met de tafel, zie het screenshot hieronder. Ik verwacht komend weekeinde de update waarin de tafels zitten te kunnen uploaden.