Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

TRAX: Buggs opgelost

Gestart door Fedor donderdag 05 januari 2012, 13:55:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TRAX: Online je modelbaan ontwerpen.
Ik begrijp de verwarring - aankomend weekeinde. Ik lig op schema dus dat moet lukken. (ijs en weder dienende natuurlijk)

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Zoals beloofd - het weekeinde begint voor sommigen al op vrijdag - publiceer ik hierbij de eerste testversie van TRAX. Ik wil iedereen die het leuk vindt verzoeken te gaan testen maar lees het volgende eerst even goed door:

Wat kun je ermee?
We hebben het gehad over allerlei features, daarvan moet ik de meesten nog inbouwen. Dit is een eerste testversie waarmee je een eenvoudig railplan kunt tekenen, opslaan en weer openen. De basisbewerkingsfuncties doen het en die zouden vooral onderwerp van deze test moeten zijn.
Er is een helpfunctie in de editor beschikbaar.

Testen versus gebruiken
Voel je desalnietemin vrij om TRAX te gaan gebruiken voor je eigen ontwerp. Ik zal zorgen dat de bewaarde banen compatible blijven met opvolgende versies.

Hoe te starten?
Ga naar de website, meld je zelf aan als gebruiker. Bevestig je inschrijving via de link die je per mail krijgt en
log in. Ga daarna naar 'Projecten' en start je eerste project. Klik nadat je je project hebt bewaard op het icoontje met het potlood om de editor te starten.

Wat wil ik weten
Behalve alle fouten die je mogelijk tegen komt, wil ik graag weten op wat voor computer je werkt en met welke browser. Het rode tekstje (timer xms) is erg belangrijk om de performance op verschillende computers te weten. Laat me dit weten, bijvoorkeur in combinatie met een snapshot van je ontwerp.

Bekende problemen in versie 0.0001

  • Flexrails, draaischijven en stootblokken zijn nog niet ingebouwd
  • Er is maar één railprogramma: Marklin H0 K rails. Anderen volgen uiteraard.
  • Snapshots worden vooralsnog alleen in PNG gemaakt. Dat is puur een instellingenkwestie. GIF en JPG komen binnenkort.
  • TRAX werkt nog niet goed op android en iSpul.


Hier kun je TRAX vinden: http://traxeditor.com (het domein traxeditor.nl heb ik ook gereserveerd maar dat werkt nog niet)

Opmerkingen graag via dit forum!


PS: laat me ook weten welke features je het eerst geimplementeerd zou willen zien. Het kan best zijn dat dat technisch niet haalbaar is dus ik wil niet al te grote verwachtingen wekken maar als het even kan probeer ik rekening te houden met jullie wensen.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Ik ben naar je site gegaan echter ik kan geen inlog aanvragen.
Ik krijg onderstaand te zien in mijn explorer.
Werk nu op een systeem met Mozilla Firefox.



Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ik kom wel in het juiste scherm om een inlogcode aan te vragen. De mail die naar mij gestuurd zou worden heb ik echter nog niet ontvangen. Gaat dit geautomaiseerd of doe je dit met de hand?

Overigens is die Captcha code wel heel erg streng. Soms is het verschil tussen een hoofdletter en kleine letter nauwelijks te zien, dat wordt direct afgestraft zodat je weer helemaal opnieuw kunt beginnen.

Overigens is het voor mij geen bezwaar dat nog slechts de k-rail is ingevoerd (als k-railer). De flexrailfunctie gebruik ik zelf heel veel, dus die toevoeging zou wel heel zinvol zijn.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Niels: Ik zie wat er aan de hand is. Hij denkt dat engels je voorkeurstaal is en die heb ik er nog niet in staan. Ik zorg zo snel mogelijk dat ie Nederlands kiest als je met een taal binnenkomt die de website niet kent...

@Ronald:
- De captcha check ik even, ik dacht dat ie het verschil hoofd- en kleine letters niet ziet. Maar je hebt sowieso een punt. Ik heb zelf de code nogal vaak verkeerd.
- De mail wordt automatisch verstuurd. Ik zal vanavond even checken of je het adres goed hebt ingetypt. Heb je in een eventuele spam-box gekeken? De afzender heet trouwens Ngongo-B. Dat is mijn eigen domein.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hee Fedor,

Registratie en inloggen is gelukt.
Begin met baanplan ook. Maar ik kan geen rechterwissel 2273 plaatsen, dan geeft programma een linkerwissel 2272.
Ik dacht begin even overnieuw maar ook als ik eerst een rechter wissel wil plaatsen geeft hij een linker wissel. Dit geldt alleen voor de slanke wissels.
Ook zijn de plaatjes van deze 2 wissels verwisseld. En de tegenboog 2274 zit nog niet in het programma. Althans ik kan die niet vinden.

Ik werk op een snelle Game PC windows 7 en met IE.
Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Succes met alle feedback.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Peter: Ik kijk vanavond even in de raildefinitie - ik denk dat ik daar een foutje heb gemaakt en dan zet ik de 2274 er meteen bij.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hi Fedor,

Hier werkt hij ook, alleen als je een wissel legt, en die probeert te draaien, kun je niet draaien langs alle drie de aanlsuit punten.

Verder probeer ik thuis nog even wat. Ziet er goed uit.,

Groeten,
Daan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Daan: Wellicht bedoel je dat ie niet doordraait zoals in bijvoorbeeld WinTrack? In TRAX werkt het een beetje anders: je selecteert het uiteinde dat je wil aansluiten en klikt op draaien. Je hoeft in TRAX dus ook niet door te draaien.

Als dit niet is wat je bedoelt, laat me even weten welke wissel je probeert te draaien en welk punt er niet wil worden aangesloten.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Daan Ja dat had ik eerst ook, maar inderdaad als je op het uiteinde klikt dat je wilt aansluiten gaat het prima. ;)

@Fedor Als je vanavond toch rail 2274 erin zet, zet dan ook railtje 2293 erbij die heb ik nog wel eens nodig in een railplan.

Het werkt toch wel prettig.
Je kan wel een flex rail 2205 gebruiken maar je kan hem nog niet buigen. Maar dat had je ook al gezegd in de inleiding.

Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ik heb me ook geregistreerd, alleen ook nog geen mail ontvangen.... En heb me van morgen rond 7.30 geregistreerd.

Gr, Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Pjedro: Dank voor de feedback. Ik zet de railtjes er bij.

Even kort over de planning: sommige meldingen zijn kleinigheden. Die pak ik dus vanavond of van het weekeinde aan. Andere zaken zijn groter en structureler van aard. Die komen in de volgende versie. Flexrails is er daar één van. Ik mis hem zelf trouwens ook als optie maar ik moet er even goed over nadenken om het beste eruit te halen.

@bas: ik check vanavond ook jouw inschrijving even.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: baasbas1 op vrijdag 20 januari 2012, 13:24:54
Ik heb me ook geregistreerd, alleen ook nog geen mail ontvangen.... En heb me van morgen rond 7.30 geregistreerd.

Gr, Bas

Hetzelfde heb ik ook, typefoutje in E mail adres bij login ???? dan login aanpassen voor bevestiging Email adres.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Fedor,

Ik heb het railtje 2293 gevonden, Je hebt een typ foutje gemaakt. Hij staat onder 2239. lol.
Kan gebeuren.

Hoe maak ik een verbinding als er al een aantal rails ligt. Zie bijlagen. Bijvoorbeeld de verbinding van de wissel die de rode stip heeft met de engelse wissel die daar ligt.
Al die blauwe puntje in je baanplan ziet er niet zo mooi uit.

Ook de plaatjes van de wissels 2262 en 2263 zijn verwisseld. Bij de linker wissel staat het plaatje van een rechter wissel en omgekeerd.
De grote R4 en R5 bogen zijn ook nog niet geintergreerd.

Zo kom je natuurlijk al een heleboel dingen tegen. Geeft niets natuurlijk. Komt vanzelf goed. Die kinderziektes horen erbij.
Als je soms ziet wat voor echt storende fouten er in BETA programma's zitten. Niet normaal meer.

Ik werk bij een software house, schrijf zelf programma's, maar moet ook testen voor wat andere geschreven hebben. Ook zijn wij testbedrijf voor nieuwe versies van de programmeer taal waarin wij schrijven.

Als je ze liever per PB hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Pedro: Ik vind het juist leuk om de opmerkingen en gevonden fouten hier terug te vinden. Ik ben erg blij met alle feedback en ga er mee aan de gang. Ik hoop dat de beginprobleempjes niemand demotiveert. Wat ik tot nu toe heb gelezen is oplosbaar.

Je kunt twee bolletjes die op elkaar vallen (tolerantie van 3mm of hoek van 3 graden) verbinden door er een maal op te klikken. Zo hoort het te werken althans. Het kan zijn dat de afstand nog net wat groter is dan de tolerantie toelaat. Door in te zoomen kun je dat beter bekijken. Als je het niet kunt vinden moet je het even laten weten, dan heb je een fout gevonden en dan moeten we even kijken hoe en wanneer zich dat precies voordoet.

Andere mededeling: het domein traxeditor.nl werkt nu ook. Als je je browser open hebt kan het zijn dat je een foutmelding krijgt - had ik zelf tenminste. Sluit dus even af en start de browser opnieuw op.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op vrijdag 20 januari 2012, 13:28:54
@bas: ik check vanavond ook jouw inschrijving even.
Alvast bedankt!
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ha Fedor,

Dat was makkelijk een keer klikken en de verbinding komt tot stand.
Ik had al dubbel geklikt en met de rechter muisknop. Die deden het dus niet. lol.
Een enkele klik had ik niet geprobeerd, maar bedankt dit werkt goed.

Komt er ook een functie om een bestaand gat tussen twee rails op te vullen (automatisch verbinden?).

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Fedor,

Thuis is het wel gelukt.
Kreeg de bevestiging in mijn spam box  >:-D >:-D >:-D
Mis alleen de C-rails  >:-D
Dus laat die flex rails nog maar even zitten want die bestaat toch niet in C-rails uitvoering  >:-D >:-D

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
ligt mischien aan mij maar ik kan de rails nadat ze vast zitten heel slecht loskoppelen. hoe gaat dat gemakkelijk?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Simon v.d. Tang op vrijdag 20 januari 2012, 17:58:56
ligt mischien aan mij maar ik kan de rails nadat ze vast zitten heel slecht loskoppelen. hoe gaat dat gemakkelijk?
Dan moet je met een tangetje de railverbinders wat uit elkaar buigen. Gezien je achternaam moet dat geen probleem zijn.

O:-D
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Simon: op dit moment is daar geen mooie oplossing voor. Je kunt een railstuk wissen (selecteren door er op te klikken en dan delete toets indrukken) en vervolgens weer terugleggen. In de toekomst ontkoppel je twee stukken door te dubbelklikken op de rail-as. Dat lijkt heel simpel maar het is me nog niet gelukt dat te implementeren.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ziezo, wat dingetjes afgerond voor nu:

  • Nog even gecontroleerd: CAPTCHA let niet op hoofd- en kleine letters.
  • Wissel 2273 gaat nu de goede kant op
  • Bocht 2274 toegevoegd
  • Bocht 2293 toegevoegd, foutieve bocht 2239 is nog even zichtbaar. Verdwijnt later.
  • Volgens mij staan de plaatjes van wissels 2262 (Rechts) en 2263 (Links) goed. Stuur anders een snapshot.
  • Bochten 2241 en 2252 toegevoegd
  • Op dit moment wordt nederlands standaard als taal ingesteld.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Heeft iemand trouwens ergens een lijst met een duidelijke beschrijving van het C-railplan? Van K had ik een mooie brochure van Marklin maar zoiets heb ik van C nog niet gevonden...
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hee Fedor,

Ja, prachtig opgelost allemaal maar de fout zit nog in het railmenu.
Daar staat bij het plaatje wissel naar links afbuigend rechts en bij wissel naar rechts afbuigend, links.
Dit geldt zowel voor de gewone wissels als voor de slanke wissels.

In Wintrack staat trouwens voor de handwissels 2264L en 2264R en voor de electrische wissels 2261L en 2261R.
Voor de slanke wissels heb je 2271L, 2271R en ook 22715 en 22716, voor respectievelijk links en rechts.

Ik kijk nu even opde Marklin site.
2262 (2261L) is linkse wissel en 2263(2261R) is rechtse wissel
2272 is linkse wissel en 2273 is rechtse wissel.

De bochtwissels staan in ieder geval goed.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Nou, ik heb me dan ook geregistreerd.
Het ging in een keer goed.
Ik werk op een Mac en werk in Google Chrome.
Misschien zou je bij het registratieformulier man/vrouw veranderen in het Nederlands, maar dat kan later altijd nog.
Overigens zou ik wel als je professioneel wilt over komen de e-mail veranderen.
Volgens mij is er ook nog geen optie om je project te verwijderen.
Of heb ik hierover heen gekeken?
Helaas kan je de railstukken vanuit het menu niet verslepen.
Gaat dit nog wel komen?
Bij basiselementen in het helpmenu krijg ik een foutmelding.

Kort samengevat (wat ik zou veranderen):

  • Man/vrouw veranderen in registratieformulier
  • E-mail veranderen
  • Optie om project te verwijderen
  • Railstukken vanuit het menu verslepen
  • Basiselementen in het helpmenu werkt niet

Het is niet om betweterig/mierenneukerig over te komen, maar vooral feedback en wat je er dan mee doet is jouw keus.
Zoals ik het tot nu toe heb gezien ben je daar erg blij mee en doe je er ook wat mee.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

P.S. zou je die comments in het helpmenu niet gescheiden houden op een aparte pagina die dan bijvoorbeeld 'Feedback' heet?
Dat lijkt mij handiger.

Edit:
Misschien ook handig om meerdere railstukken te kunnen selecteren en iets van een sneltoets om je railstuk/selectie te kunnen verwijderen.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Registratie is nu gelukt, waarschijnlijk wordt jouw e-mailadres als spam afgevangen, nu komt het wel binnen via mijn privé mailadres.
Het werkt inmiddels ook op mijn Asus laptop. Nieuw plan aangemaakt met IE laatste versie. Plan later geopend met Chrome laatste versie en Opera (versie van begin 2010). Vanwege mijn zeeg lage internetsnelheid op dit moment (slecht kabeltje tussen de gateway en ADSL box) liep Opera wel vast tijdens het naar binnenhalen van het project. Met Chrome ging dit desondanks behoorlijk snel.

Wat me nog aardig lijkt (naast de door de anderen gegeven tips) is de mogelijkheid ook andermans projecten te zien en als onderlegger te openen (met alleen leesrechten) om ze daarna als eigen project op te kunnen slaan. Op deze wijze kunnen we met zijn alen een leuke railplanbibliotheek opbouwen.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
First of all: Ik heb C-rails ingebouwd. Let alleen even op: je kunt C en K wel aan elkaar leggen maar gekoppelde rails van verschillende programma's worden bij het saven losgekoppeld.

Dat heb ik vanochtend vroeg gedaan - vroeg op met de kinderen - ik hoop niet dat mensen daar last van hebben gehad want ik heb mijn testomgeving nog niet draaiende. Vanaf vandaag ga ik daar alle ontwikkelingen in doen.


@Pjedro: nu staan 'links' of 'rechts' goed - het lijkt wel rijles. Mijn rijleraar moet doodsangsten hebben uitgestaan met mij.

@Lucas: Je punten neem ik graag mee. De slordige kleinigheden die je noemt waardeer ik zeker. Soms ben je als programmeur teveel ingezoomd om dat zelf nog te zien.

@RoRail: Het wordt zeker de bedoeling dat je elkaars baanplannen kan zien (als de eigenaar daar toestemming voor geeft) en kan hergebruiken.

Ik ben vandaag - voor zover ik tijd kan vinden - bezig met de testomgeving en een paar zeer structurele aanpassingen (intern, daar zullen jullie niet veel van merken maar ze zijn nodig om de performance goed te houden en de structuur van het programma te verbeteren). Als de structuurwijzigingen zijn afgerond ga ik nieuwe features inbouwen. Ik durf nu nog niet te zeggen wanneer ik een nieuwe versie lanceer.

Blijf hier trouwens gewoon je dingen melden, ik blijf dit topic volgen en dringende zaken pak ik direct aan.

Als iemand mooie eigen treinfoto's heeft die ik (rechtenvrij) mag gebruiken voor het website-ontwerp dan ontvang die graag via een PB. Ze worden dan vooral deel van de layout en het kan zijn dat ik ze bijsnij of bewerk - dat wel. Als ik je foto gebruik vermeld ik je naam uiteraard in de credits, inclusief link naar een eventuele website. Zet in je PB even hoe je vermeld wil worden.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ik krijg deze foutmelding;

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/trax/domains/traxeditor.com/public_html/app/classTrax.php on line 8
       
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hallo Koos,

Op welk moment gebeurt dit? Ben je ingelogd en kies je vanuit je projectenlijst een baan die je wil bewerken?

Of gebeurt het zodra je naar de site gaat? - als je de browser (alle IE vensters moeten dicht zijn) sluit en het nog eens probeert, wat zie je dan?

Stuur me het liefst een screenshot waarin ik de hele url inclusief parameters kan zien.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op vrijdag 20 januari 2012, 19:27:16
@Simon: op dit moment is daar geen mooie oplossing voor. Je kunt een railstuk wissen (selecteren door er op te klikken en dan delete toets indrukken) en vervolgens weer terugleggen. In de toekomst ontkoppel je twee stukken door te dubbelklikken op de rail-as. Dat lijkt heel simpel maar het is me nog niet gelukt dat te implementeren.


geeft niet, maar dan weet ik dat het in ieder geval niet aan mij ligt.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op zaterdag 21 januari 2012, 14:21:14
Op welk moment gebeurt dit? Ben je ingelogd en kies je vanuit je projectenlijst een baan die je wil bewerken?


Hoi Fedor

Ik kreeg de melding direkt nadat ik een nieuw project hand aangeklikt.
en nu wanneer ik naar de site ga krijk ik bovenstaande afbeelding
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Koos,

Stuur me in een PB even een nieuwe screen dump waarin ik de hele adresbalk kan zien. En hoe heet je project?

vr gr
Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Fedor,

Misschien is het mogelijk om middels het scrolwieltje op je muis in en uit te zoomen.
Nu kan dat alleen via de knoppen boven in beeld.

Je kunt een wissel nu niet op al de mogelijke manieren op je baan plaatsen
Misschien dat je daar nog eens naar kan kijken.

En helemaal top dat ook de C-rails in de database zit  :thumbup:

Verder ziet het er al goed uit.

Groeten Niels :thumbup:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
eff wennen maar dan gaat t goed.

he fedor: je moet je lijsten weer ns bij werken met je nieuwe functies (c-rails bijv), staat beter  :P
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Niels: kun je me uitleggen op welke manier je een wissel niet kunt plaatsen? Bij voorkeur met een screenshot.

Het scrollwiel moet ik onderzoeken, ik lees wisselende berichten over de ondersteuning in javascript. Maar als het kan dan is het een goed idee.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Fedor,

Woooww. Een mayor failure! Mijn computer crashte erzelfs van. Alles vast kon niets meer doen.
Ik was met me railplan bezig en toen wilde in uitzomen, maar ging een beetje langzaam, dus klikte ik een aantal maal achter elkaar op die uitzoom button. En toen kreeg ik een melding dat Trax niet meer reageerde door een te lang lopend script.
En ja ik heb een plaatje. Ik had een paar minuten gewacht en probeerde toen het script met die button aftebreken dat lukte dus niet en daarna sloeg alles vast.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op zaterdag 21 januari 2012, 16:48:41
@Niels: kun je me uitleggen op welke manier je een wissel niet kunt plaatsen? Bij voorkeur met een screenshot.

Het scrollwiel moet ik onderzoeken, ik lees wisselende berichten over de ondersteuning in javascript. Maar als het kan dan is het een goed idee.

Hoi Fedor,

Hieronder 2 snapshots. Het gaat om de wissel in de rode cirkel. Deze kan ik dus niet op het afbuigende spoor laten aansluiten op de baan.





Is er trouwens ook een mogelijkheid om uit te loggen?
Moet wel inloggen maar kan nergens uitloggen.

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Wat bij mij werkte: het uiteinde van het afbuigende spoor aanklikken zodat het rood wordt, dan de knop roteer geselecteerd railstuk klikken.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
En nu is mijn verbinding met het programma plotseling verbroken.

Oh ja: ook handig: een vraag of je zeker weet dat je het programma wilt verlaten als je de laatste werkzaamheden nog niet heb opgeslagen. :(

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Pjedro: no worries - het probleem zat 'm in de begrenzing van de zoom waardoor er naar een negatieve waarde of zelfs 0 kon worden gezoomd. Ik heb de zoombegrenzing nu wat veiliger bijgesteld.

@Niels: Ronalds uitleg is inderdaad hoe het in TRAX werkt. Je selecteert het uiteinde waar je naartoe wil draaien en klikt vervolgens op het draaien-knopje in het railsmenu. Werkt dat voor jou?

Ik heb in de nieuwe versie trouwens de zoom aan het scrollwheel van de muis gekoppeld - werkt in mijn tests erg handig.

@Ronald: Ik heb in de nieuwe versie een popup berichtje ingebouwd dat je inderdaad nog de kans geeft je werk op te slaan. Daarnaast wil ik een veiligheidsbackup inbouwen die iedere vijf minuten je plan lokaal als cookie opslaat.

De nieuwe versie is nog in test. De structuurwijzigingen die ik gisteren heb gemaakt werken maar er zijn nog wat kleine bugs. Ik verwacht deze versie ergens komende week uit te brengen.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op zondag 22 januari 2012, 06:59:55
@Niels: Ronalds uitleg is inderdaad hoe het in TRAX werkt. Je selecteert het uiteinde waar je naartoe wil draaien en klikt vervolgens op het draaien-knopje in het railsmenu. Werkt dat voor jou?

Hoi Fedor,

Ja dit werkt. Toppie

@Ronald bedankt voor de uitleg  :thumbup:

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Het is me inmiddels gelukt om mijn hele scherm naar oven te schuiven (op de één of andere manier), doch terugschuiven lukt niet meer. Daardoor ben ik ook de knoppen kwijt om op te kunnen slaan etc.

Ik kan dus geen kant meer uit, anders dan stoppen door Chrome af te sluiten.

Overigens werkt het muiswiel bij mij alleen bij het selecteren van railstukken, niet om in te zoomen.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Oeps, plotseling toch voor elkaar dor te blijven schuiven. Als ik met de muiswijzer buiten het werkvlak kom wordt daarbij overigens alles blauw.
De knoppen zouden in elk geval bij het schuiven van het plan (omdat het zo groot is dat het buiten het scherm komt) in beeld moeten blijven.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Ik weet niet of hij al geschikt is voor IOS, maar ik heb het net ff geprobeert met de iPad. Ik kan dan wel railzen leggen, alleen ik niet naar beneden scrollen in het railzen menu.

Gr, Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Bas: Nee, het werkt inderdaad nog niet goed op iSpul. Precies om de reden die jij aangeeft. Ook op de androids zie je trouwens hetzelfde - ik heb beiden tot mijn beschikking en ben nog bezig met onderzoek naar een goede vertaling van de aanraakbediening naar de manier van werken van TRAX.

@RoRail: Dat is deels mijn slordigheid - de interface laat nog wel eens ten onrechte selecteer en schuif opdrachten door naar de browser die eigenlijk door de applicatie hadden moeten worden vertaald. Maar voor een ander deel is in webapplicaties nooit helemaal te voorkomen.

Het muiswiel is verder nog niet actief, dat komt in de aankomende versie.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op zondag 22 januari 2012, 06:59:55
@Ronald: Ik heb in de nieuwe versie een popup berichtje ingebouwd dat je inderdaad nog de kans geeft je werk op te slaan. Daarnaast wil ik een veiligheidsbackup inbouwen die iedere vijf minuten je plan lokaal als cookie opslaat.

Ik zou dat per 1 of 2 minuten doen...
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hallo
Het is even wennen maar het werkt wel alleen mis ik de optie knippen en plakken.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: hermanus op zondag 22 januari 2012, 12:17:19
Hallo
Het is even wennen maar het werkt wel alleen mis ik de optie knippen en plakken.



Mee eens en kopieren natuurlijk.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
En een nieuwe baan starten vanuit een eerder ontwerp, met een andere naam.

Groet,
Ronald