Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

TRAX: Buggs opgelost

Gestart door Fedor donderdag 05 januari 2012, 13:55:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Zou je niet beter ReCatpcha gebruiken? (http://www.google.com/recaptcha) Die vind ik zelf veel fijner werken en het dient een 'goed' doel (inscannen van boeken).
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
hallo fedor

ik heb me vandaag geregistreerd en kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan.
komen er eventueel ook nog M-rails in de catalogus te staan?

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@ezone: De M-rails komen er ook in, ik denk dat dat er aankomende versie al wel in zit.

Knippen, plakken en kopieren bouw ik zeker in. Dat is wel even een klus en ik wil eigenlijk deze week de volgende versie uitbrengen dus wellicht wordt het pas de versie daarna. Het zelfde geldt voor de projecten: kopieren, wissen, delen met anderen.

De volgende versie zal een paar leuke nieuwe mogelijkheden hebben, waaronder stootblokken en draaischijven, maar er zal ook een betere ondersteuning bij problemen inzitten. De bedoeling is dat het systeem foutmeldingen en logmeldingen bewaart zodat de gebruiker die mij kan toesturen bij problemen.

een snapshot alvast van de komende versie:
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hallo Fedor.

Ik heb e.e.a. doorgelezen, en misschien is het een goed idee, bij bochten, de straal te vermelden in de legenda.
Bv. bij C-rail

24130 R1 360mm 30gr. 1/1
24115 R1 360mm 15gr. 1/2
24107 R1 360mm 7,5gr. 1/4
24671 R1L 360mm 30gr.
24672 R1R 360mm 30gr.

24224 R2 437,5mm 24,3gr.
24230 R2 437,5mm 30gr. 1/1
24215 R2 437,5mm 15gr. 1/2
24207 R2 437,5mm 7,5gr. 1/4
24206 R2 437,5mm 5,7gr.
24611 R2L 437,5mm 24,3gr. 188,3mm
24612 R2R 437,5mm 24,3gr. 188,3mm
24630 R2LR 437,5mm 24,3gr. 188,3mm

I.i.g. de R1 / R2 (en/of straal) ook bij wissels vermelden.

M.v.g. Marcel
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Marcel: in de volgende versie zit dat er in.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Dribbel op maandag 23 januari 2012, 10:51:26
Zou je niet beter ReCatpcha gebruiken? (http://www.google.com/recaptcha) Die vind ik zelf veel fijner werken en het dient een 'goed' doel (inscannen van boeken).


Daar ben ik het ook mee eens, die werk wel fijner....
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Ik heb je ontwerpsoftware geprobeerd, en het werkt goed. Het is alleen even wennen hoe alles precies werkt. Het fijnste vind ik dat het ook gewoon op de mac kan.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Gaat de goede kant op, dacht ik zo.
Ik heb nog een foutje ontdekt.
Als je bijvoorbeeld een linkse bocht heb staan. En je wilt er een klein bochtstukje tussen zetten, dan de verbinding tussen twee rails(1) aanklikken.
Dan dubbelklikken op het bochtdeel dat je wilt tussenvoegen. Maar je moet dan de de richting tegengesteld aangeven anders krijg je een rare slinger(2 en 3).

Zie voorbeeldjes beneden.

Ben je ook al bezig met de flex toe te voegen of is dat nog een beetje lastig?
Voor mijn baanontwerpen heb ik die wel nodig. Nu is het soms enorm veel behelpen met heel veel tussenstukjes.
Komt vanzelf wel, denk ik.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Peter,

Dank voor je bericht - je hebt daar inderdaad een lastig probleem bij de hand. Bij het selecteren van een las tussen twee rails weet TRAX niet goed welk kant er moet gaan schuiven (dat bepaalt namelijk ook de richting).

In WinTrack krijg je dan een voorstel wel stuk er moet verschuiven. Ik zat zelf meer te denken aan een pijltje dat aangeeft welke kant het invoegen op gaat - en dat kun je dan aanklikken om het om te draaien.

Met het invoegen van wissels zie je trouwens ook zo'n probleem.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Fedor,

In Wintrack gaat het ook altijd fout, dat invoegen ook daar krijg ik eigenlijk altijd dat de ingevoegde boog de verkeerde kant op gaat met alle gevolgen van die voor het baanplan. Daar kun je dan verwijderen en opschuiven doen met de keuze welk deel je wilt verschuiven.
En inderdaad met wissels gaat dat ook niet helemaal goed.

Ik blijf lekker testen voor je.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Misschien kan het in je profiel opgeslagen worden welke rails je gebruikt.
Standaard staat het op K rails.
Nu moet je iedere keer als je inlogt weer aangeven dat je C-rails wilt gebruiken.

In een paar berichten (van mij) eerder zie je 2 snapshots van TRAX.
De achtergrond is dan zwart terwijl hij bij jou wit is.
Ligt dit aan mijn instellingen of is het iets anders..

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!

@Niels: dat met die zwarte achtergrond zou wel eens een browserding kunnen zijn. Welke browser gebruik je?

@Pjedro: Flexrails zit ook in de aankomende versie. Ik had gisteravond ineens de geest en hoppa - flexrails. Het is wel basaal en ik moet er nog een paar rare foutjes uithalen. Je kunt een flexrail aanleggen, de uiteinden verslepen en koppelen aan een andere rail waarna de meest optimale route wordt bepaald. Wat er nog mist is bewaking op de minimale radius.

@Niels: Ik zal proberen het onthouden van het gebruikte railprogramma in de komende versie te bouwen.

Over reCaptcha: het is een goed doel en zeker handiger dan de captcha die ik nu gebruik maar je hoeft 'm alleen bij het aanmelden te doen dus dat heeft voor mij geen prio. Ik wil niet teveel vertrouwen op oplossingen van andere partijen - ik zal kijken of ik niet wat duidelijkere letters in de captcha kan gebruiken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op dinsdag 24 januari 2012, 08:02:01
@Niels: dat met die zwarte achtergrond zou wel eens een browserding kunnen zijn. Welke browser gebruik je?

Mozilla Firefox

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Fedor: je bent straks meer kwijt met het prutsen aan je captcha dan als je er gewoon recaptcha in plakt. Tijd die je beter kan gebruiken voor waar het echt om draait :) En dat zou zonde zijn...

Zelf heb ik ook wel eens met de gedachte gespeeld om een online tool te bouwen voor baanplannen maar het is nooit van gekomen.

Heb je ook plannen om het eventueel opensource te maken? Dan kunnen later (of nu) andere proggers je helpen om het nog mooier te maken. En dan is de toekomst enigzins gegerandeerd mocht je er over een tijd (hopelijk nooit) mee stoppen.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Dribbel op dinsdag 24 januari 2012, 10:56:45
Heb je ook plannen om het eventueel opensource te maken? Dan kunnen later (of nu) andere proggers je helpen om het nog mooier te maken. En dan is de toekomst enigzins gegerandeerd mocht je er over een tijd (hopelijk nooit) mee stoppen.

Voilà:

Citaat van: Fedor op vrijdag 06 januari 2012, 11:49:58
@Willem & Lucien:

Ik vertrouw erop dat de reclame in ieder geval voldoende opbrengt voor de kosten. Als dat niet lukt zoek ik een andere manier - of betaal ik de kosten zelf. Voorop staat voor mij dat het gratis is en blijft. Lucien heeft helemaal gelijk dat jullie bijdragen en dat het dus raar zou zijn om er straks geld voor te vragen.

Een andere optie zou Open Source kunnen zijn. Dat heeft niet mijn voorkeur maar als dat nodig is om het systeem te onderhouden en ook in de toekomst te onderhouden dan zou ik dat zelfs overwegen.

Overigens ben ik helemaal niet van plan een betaalde versie te maken - iedereen krijgt alles. De reclames zullen gewoon banners naast of boven de webapplicatie zijn. Op mijn android-telefoon tap ik twee keer op de applicatie en hij zoomt optimaal in. (Ja, hij doet het al op de android en ook op de iPad van mijn vrouw!)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Ik heb nog wat gevonden.
In de Legenda kun je wel in het onderste gedeelte naar beneden scrollen maar niet terug naar boven. (Zie bijlage).

Verder mis ik nog een mogelijkheid om wat tekst neer te zetten, zodat je bijvoorbeeld de sporen in een station kunt aangeven. Of tekst ter verduidelijking van iets.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
@Dribbel: Zoals Willem correct citeert: Ik zie niet zoveel in Open Source maar ik zal dat wel overwegen mocht ik zelf het onderhoud en de ontwikkeling niet meer kunnen of willen doen.

@Peter: ik snap het plaatje niet: er staat 1 legenda item maar ik begrijp dat je dat wel weg kunt scrollen? Je hebt het legenda-venstertje nu bovenop het railsmenu staan, dat is de begin positie op dit moment maar ik neem aan dat dat niet de verwarring is.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Fedor,

Het is mijn fout. Ik had niet gezien dat de legenda over het railmenu stond. Dan heb ik dus niets gezegd daarover.
sorry. lol.
Ik snapte het al niet. Maar nu begrijp ik het. ;)

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Fedor,

Is het mogelijk om in de Legenda als je eenmaal een kleur gekozen hebt, die nog eens te vervangen door een andere kleur?
En kan ik, op de een of andere manier, een Legenda deel weer verwijderen?

Ik loop ook tegen een probleem aan met het bewaren van me ontwerp. Soms wordt er niet gesaved. Dit is me nu al een paar keer overkomen,
meestal was het maar een klein stukje, maar toen straks had ik een behoorlijke update aan het baanplan gemaakt, daarna gesaved en gestopt.
Nu wilde ik het weer openen, maar de oude versie stond er nog. En kan ik de update overnieuw gaan maken.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

online
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Dag Fedor,

Ik had al een eerdere aankondiging van je plannen gezien en volg je dan ook op de voet. Ikzelf heb geen kennis van Wintrack en ik ben wat aan het proberen in AnyRail. Waar ik behoefte aan zou hebben zijn inderdaad kleurverschillen van de rails. Het werd al opgemerkt. Daarmee zou je inderdaad bepaalde railfuncties van elkaar kunnen onderscheiden zodat deze er echt uitspringen in je baanontwerp. Volgens mij zou je er ook goed de hoogteverschillen mee kunnen aangeven waardoor in een oogopslag duidelijk wordt tussen welke 2 punten een baanvak stijgende is en vanaf welk punt deze op hoogte is.
Je bent goed bezig man.

groeten,
Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

online
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Dag Fedor,

Ik wil graag meetesten maar ik kan mij niet aanmelden. Ik ben niet in de gelegenheid om de Captcha Check code in te voeren.

groeten,
Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Wim,

Op welk punt gaat het mis met de Captcha? Als je een onduidelijke code krijgt kun je op de captcha klikken en krijg je een nieuwe code... misschien helpt dat?

Hoofd en kleine letters maakt trouwens niet uit.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
En nu nog even een deel sluiten met het 3rail forum dat als je [trackplan ][/trackplan ] doet en daar dan een code/link ertussen je plan wordt getoond (indien dat plan openbaar is).
Een nadeel is dan wel wanneer iemand hem verwijderd wordt hij misschien niet meer getoond.
Daar dan cache(geheugen) van de site voor gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Bij c-rail staat er als tekentje een rechte wissel bij bocht wissels.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

online
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Op welk punt gaat het mis met de Captcha? Als je een onduidelijke code krijgt kun je op de captcha klikken en krijg je een nieuwe code... misschien helpt dat?

Hoofd en kleine letters maakt trouwens niet uit.

Hoi Fedor,

Ik krijg geen veld getoond waar ik de Captcha kan invullen.

groet Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Sorry - ik was vandaag niet in de gelegenheid om te reageren op vragen en meldingen. Ik heb samen met mijn co-auteur het manuscript van ons boek doorgeakkerd met de aantekeningen van de uitgever - dat boek zal ergens in maart  verschijnen onder de meer dan accurate titel 'Een Ander Boek'... maar daarover elders op het forum later meer.


@Wim - dat is heel vreemd. Welke browser gebruik je en welke versie? Kun je een screenshot maken van het registratiescherm? Over je idee over kleuren wil ik meer horen - begrijp ik goed dat je naast gebruikerskleuren ook het systeem kleuren zou willen laten aangeven voor bijvoorbeeld de hoogte of stijging?

@Lucas - dank je, dat is me bekend. Ik moet het pictogram voor gebogen wissels nog maken. Wat ik eigenlijk wil doen is voor elk railstuk aparte pictogrammen maken... maar dat komt later wel.

@Pjedro - ja het veranderen van kleuren wil ik wel gaan inbouwen.

Over de nieuwste testversie - ik ben momenteel de laatste details aan het testen. Vermoedelijk zal ik 'm morgen op de site zetten. Er kan dan even een kort moment zijn dat je rare storingen ziet - maar dan weet je dat ik er mee bezig ben.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Fedor,

Ik heb me vanmiddag aangemeld, maar wacht nog altijd op bevestigingsmail. Komt die nog ?

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hey Guy,

Soms komt de bevestigingsmail in je spam box (was bij mij ook zo)

Groetjes Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

online
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Fedor,

Internet explorer is de default web browser. De versie is mij niet bekend. Een screenshot voeg ik hierbij.

Ik dacht dat het handig kon zijn als een bepaald onderdeel van het baanvak een bepaalde kleur heeft. In veel voorbeelden van andere forumleden zie je b.v. dat een paradebaan rood gekleurd is. Zo zou je volgens mij ook een stijgend deel van de baan kunnen kleuren en ook het verhoogde baanvak. Noem het de niveauverschillen.

groeten,
Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: Fedor op woensdag 25 januari 2012, 20:03:32
Over de nieuwste testversie - ik ben momenteel de laatste details aan het testen. Vermoedelijk zal ik 'm morgen op de site zetten. Er kan dan even een kort moment zijn dat je rare storingen ziet - maar dan weet je dat ik er mee bezig ben.
Dus kunnen we over naar testversie 0.0002!!

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Fedor,

Ik vrees dat je mij zult moeten helpen. Vannamiddag mij geregistreerd of althans geprobeerd, maar nooit de bevestigingsmail ontvangen.
Als ik mij nogmaals probeer te registreren, krijg ik foutmelding dat ik al bekend ben. Als ik dan inlog (of probeer) met mijn login en paswoord, krijg ik foutmelding dat paswoord niet juist is. Klik ik op paswoord vergeten, verandert er niks.
Wat raad je mij aan ?

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: guyremgabdel op woensdag 25 januari 2012, 23:05:08
Fedor,

Ik vrees dat je mij zult moeten helpen. Vannamiddag mij geregistreerd of althans geprobeerd, maar nooit de bevestigingsmail ontvangen.
Als ik mij nogmaals probeer te registreren, krijg ik foutmelding dat ik al bekend ben. Als ik dan inlog (of probeer) met mijn login en paswoord, krijg ik foutmelding dat paswoord niet juist is. Klik ik op paswoord vergeten, verandert er niks.
Wat raad je mij aan ?

Guy

Guy,

Kijk eens in de box "ongewenste mail"
Zie ook mijn antwoord een paar berichten eerder.

Groeten Niels
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Niels,

heb ik gedaan maar niks te vinden.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Heb je wellicht bij je internet provider een extern spam filter of via je virus detectie programma?

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Heb je wellicht bij je internet provider een extern spam filter of via je virus detectie programma?

Niet dat ik weet.
Ik stel misschien voor dat Fedor, als hij dit hopelijk leest, mijn aangemaakt record delete en mij verwittigd.
Dan probeer ik het opnieuw.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Citaat van: guyremgabdel op donderdag 26 januari 2012, 09:40:22
Heb je wellicht bij je internet provider een extern spam filter of via je virus detectie programma?

Niet dat ik weet.
Ik stel misschien voor dat Fedor, als hij dit hopelijk leest, mijn aangemaakt record delete en mij verwittigd.
Dan probeer ik het opnieuw.

Guy
Hier zelfde probleem. Mvg. Jean (KeyWest)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

online
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Dag Fedor,

Sorry maar je bedoelde waarschijnlijk de web browser waarmee ik op Railforum inlog en dat is Google.

Wat ik bovendien handig zou vinden in Trax is de opbouw van je tafel. Ik heb je draadje wel gedeeltelijk gevolgd maar ben hierover tot op heden niets tegengekomen. Excuus als je het al hebt behandeld. Ik bedoel met de opbouw van de tafel dat je alvorens te beginnen met je baanontwerp eerst de afmetingen van je tafel invoert waardoor je aan die afmetingen gebonden bent. Daarnaast zou het handig zijn als je het raamwerk onder het blad kunt invoeren. Tijdens het maken van je baanontwerp kun je dan rekening houden met het maken van luiken. Dit raamwerk hoeft niet continu zichtbaar te zijn omdat dat storend zal zijn bij het maken van het ontwerp maar ik stel mij voor dat als net buiten de tafelrand punten zichtbaar zijn waar zich het onderliggende raamwerk bevindt men zelf wel een denkbeeldige lijn kan trekken.
Ik stel dit voor omdat ik namelijk al een aantal keren van forumleden heb gelezen dat zij hun baan moesten afbreken of veranderen omdat zij er op een bepaald deel niet meer bij konden komen. :-(

groet,
Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
I
Citaat van: WimFPU op donderdag 26 januari 2012, 10:20:02
Dag Fedor,

Sorry maar je bedoelde waarschijnlijk de web browser waarmee ik op Railforum inlog en dat is Google.

Wat ik bovendien handig zou vinden in Trax is de opbouw van je tafel. Ik heb je draadje wel gedeeltelijk gevolgd maar ben hierover tot op heden niets tegengekomen. Excuus als je het al hebt behandeld. Ik bedoel met de opbouw van de tafel dat je alvorens te beginnen met je baanontwerp eerst de afmetingen van je tafel invoert waardoor je aan die afmetingen gebonden bent. Daarnaast zou het handig zijn als je het raamwerk onder het blad kunt invoeren. Tijdens het maken van je baanontwerp kun je dan rekening houden met het maken van luiken. Dit raamwerk hoeft niet continu zichtbaar te zijn omdat dat storend zal zijn bij het maken van het ontwerp maar ik stel mij voor dat als net buiten de tafelrand punten zichtbaar zijn waar zich het onderliggende raamwerk bevindt men zelf wel een denkbeeldige lijn kan trekken.
Ik stel dit voor omdat ik namelijk al een aantal keren van forumleden heb gelezen dat zij hun baan moesten afbreken of veranderen omdat zij er op een bepaald deel niet meer bij konden komen. :-(

groet,
Wim

Ik zou dat ookk graag willen zien v.d. tafelafm. Invoeren.

Ps. Werkt verder fijn wanneer komt android app/mobile website?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hallo allemaal,

Ik zie veel opmerkingen op het forum voorbij komen, ik leg momenteel de laatste hand aan de aankomende versie. Als die erop staat kom ik terug op jullie opmerkingen.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Is dan ook het probleem met IE versie 8 opgelost?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.0001!
Hoi Koos,

Helaas - het probleem met IE 8 is IE 8. Microsoft heeft vrij lang gewacht met de implementatie van HTML5 en daarom werkt TRAX alleen op versie 9 (en de aankomende versie 10)

Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Gelukkig zijn er naast Internet Explorer op Windows goede alternatieven zoals Chrome en Firefox.

Fedor
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails, M-rails
Zo...

Ik heb zojuist de nieuwste versie geinstalleerd: versie v0.002

Het verschuiven van de komma is natuurlijk een stilistische vorm waarmee ik benadruk dat we steeds dichter bij de eerste serieus operationele versie 1.0 komen.

NIEUW IN DEZE VERSIE:

  • Nieuwe railtypen: stootblok,turntables, flexrails
  • Bewaaroptie bij het verlaten van de pagina/applicatie
  • Automatische backup van onderhande werk + restore optie.
  • In- en uitzoomen met het scrollwheel van de muis
  • Projecten kunnen nu worden gekopieerd.
  • Projecten kunnen worden verwijderd. Ze worden naar een prullenbak verplaatst en na een week gewist.
  • Uitloggen kan nu
  • M-rails
  • Formulier voor het melden van fouten

BELANGRIJK
In deze versie zijn aardig wat structurele aanpassingen gedaan. Wees dus voorbereid op nieuwe storingen bij dingen die eerst goed leken. Bijvoorkeur test je eerst met een nieuw baanplan voordat je een bestaand baanplan opent.

FOUTEN/MELDINGEN
Ik heb ook een formulier op de site gemaakt waarmee je storingen kunt aanmelden. Dit formulier stuurt met je melding ook belangrijke debuginformatie mee. Gebruik dit formulier zoveel mogelijk als er iets fout gaat in TRAX of op de website.
Algemene vragen, ideeën en aanmoedigingen kun je gewoon hier kwijt.

De link nog maar een keer
http://traxeditor.nl
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hee Fedor,

Ik heb even snel het een en ander geprobeerd, maar er zijn een aantal dingen niet helemaal goed gegaan. Ik heb 4 foutmelding door gestuurd waar ik meteen tegen aan liep. zonder ook nog maar iets bijzonders te hebben gedaan. Ik ga nog even een projectje in C-rail en M-rail aanmaken kijken of dit probleem met oproepen van rail menu ook hier van toepassing is.

Misschien is het ook wel makkelijk dat als je op de inlog pagina komt dat dan het focus meteen op je inlog naar komt te staan. Nu moet je steeds klikken op het veldje voor je inlog naam.

Keep up the good work!!

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Fedor,

Als je klikt op wachtwoord vergeten kom ik op het welkomstscherm. Ook het aanmeldingsscherm lijkt me niet te werken.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hoi Fedor,

Bij mij werkt het aanmeldingsscherm wel. Je hebt overigens 2 maal edit project als opties bij de projecten staan.

Ook bij C-rail en M-rail project komt het railmenu niet naar voren en kan ik hem ook niet oproepen als ik klik of dubbelklik op de het railtje boven in de legenda komt wel naar voren.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Ook mijn aanmeld-meel is nooit aangekomen (en ook niet in de spam)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Misschien een idee om een knopje te maken waarmee je het geluid harder/zachter en uit mee kan zetten.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Ik heb ook een ding, als ik in het rails menu wil scrollen en ik gebruik het scrollwieltje... Dan zoomt hij ook direct in of uit..

Gr, Bas
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
@Lukas: Ik ga zeker nog een instellingen-pagina maken.

@bas: Dat is inderdaad hinderlijk. Ik moet er even over nadenken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: Fedor op donderdag 26 januari 2012, 16:51:46
@Lukas: Ik ga zeker nog een instellingen-pagina maken.

Ik dacht meer aan een knopje in de editor bovenaan.
Dan kan je lekker snel en makkelijk wisselen.
Maar een instellingpagina is natuurlijk ook handig.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes