Citaat van: Spoorman op maandag 11 april 2011, 14:46:45
Citaat van: Eric-Paul op maandag 11 april 2011, 14:02:04
Als ik het goed heb gelezen, heeft Hans niets gezegd over de stroomtoevoer, dus daar zal hij naar ik aanneem ook gewoon een aparte trafo voor gebruiken.
Het is geen overkill maar een vorm van gestructureerd werken.
Althans, zo interpreteer ik Hans' gebruik.
Gleisausgang zegt niets over waar het 'Gleis' op is aangesloten. Dat kan de centrale zijn, maar ook de booster ...
Hans heeft het (lees ff mee) over een "aparte" booster. Ik mag aannemen dat bedoeld wordt een booster specifiek voor deze decoders. Anders heeft het woord "apart" weinig zin.
De enige die het echt weet wat bedoeld wordt is Hans.
Gr, Ben.
Hallo Ben, dat klopt helemaal.
Ik heb daar aangenomen (Hans kennende vanuit zijn gestructureerde aanpak van zaken), dat hij een aparte booster heeft voor de aansturing en stroomverzorging van bepaalde magneetartikelen.
Citaat van: Hans Biere
Ik scheid op mijn baan pricipieel het rijden / schakelen / verlichting. Dit betekend dat mijn (servo)decoders op een aparte stroomkring zijn aangesloten.
De ESU-(servo)decoders zijn bij mij volgens onderstaand schema aangesloten met dien verstande dat de aansluiting "zum Gleisausgang" bij mij dus naar een aparte booster gaat:
Wat hij ook bevestigd ...
Citaat van: Hans Biere
Eric-Paul, je hebt mijn beweegredenen exact goed geïnterpreteerd.
Zoals hier veel gebeurt, leest en interpreteert een ieder de teksten van een ander met de saus van eigen ervaring en bedoelingen.
Ik kan mij indenken dat jij het zo interpreteert, zoals jij het hier hebt geïnterpreteerd en dat had zomaar de juiste interpretatie kunnen zijn.
Daarom zijn deze discussies zo waardevol: door vragen en antwoorden komen we dichter bij de bedoelingen van de originele auteur.
Zo heeft jouw antwoord/opmerking op Hans' benadering mij ook weer tot denken aangezet en heb ik mijn interpretatie gegeven.
Gezamenlijk komen we zo tot een beter begrip, bedankt daarvoor.