Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kortsluiting door rolbrug

Gestart door Aurelius zondag 01 januari 2012, 19:24:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kortsluiting door rolbrug
Ik heb vandaag mijn rolbrug in gebruik genomen.
Alles werkte goed, totdat ik een foutmelding kreeg op mijn Central Station.
Na herstart kwam deze vrij vlot terug, eerst dacht ik dat het de decoder was van mijn engelse wissel of van de driewegwissel.
Helaas bleef het probleem zich voordoen.
Uiteindelijk heb ik mijn rolbrug losgehaald en weg was het probleem. Ik had netjes de rolbrug apart van voeding voorzien maar was helaas de isolatie van de uitgaande rails vergeten, staat ook niet echt duidelijk in de handleiding.
Nu werkt alles maar de lok stopt bij het verlaten van de rolbrug, geen spanning op de rails.
Ik kan natuurlijk elke rails apart van voeding voorzien, maar ik ga ervan uit dat de rolbrug dit kan doen.
Wie weet wat ik verkeerd/fout doe. ;)
Re:Kortsluiting door rolbrug
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kortsluiting door rolbrug
Je moet de middenleider van de toegangssporen van de rolbrug isoleren.
De brug staat altijd onder spanning, die je met de rode steker aanbrengt.
De railstukken krijgen spanning van de brug, als deze voor het spoor staat.

Zie verder de Wiki.

groetjes
Henk
Re:Kortsluiting door rolbrug
Als de loc stopt op het moment dat de sleper van de rolbrug af is krijgt het aanliggende stuk geen stroom van de rolbrug. Oplossing: even de rolbrug helemaal naar zijn uiterste punt rijden zodat je deze kunt verwijderen (aan een kant zitten een paar kleine uitsparingen, daar moet je de robrug verwijderen). Waarschijnlijk zit er een sleep contactje niet goed.
Wel voorzichtig, als je de contactjes verbuigd maken ze geen contact meer en dus ook geen rijdende treinen meer.