Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag

Gestart door jacobh vrijdag 11 januari 2013, 17:12:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hallo,

Voor mij is dit een eerste baanplan dat ik voor mijn zoon bedacht heb. Het is iets wat we samen zullen gaan maken gezien zijn leeftijd.
Daarom wilde ik me in eerste instantie ook beperken tot een baan in 1 laag.
De beschikbare ruimte is ook beperkt. 1mtr x 1.99 mrt.

Zijn wensen zijn :
-Station
-Brug (laag over water ?)
-Overweg
-In een van de marklin boekjes staat een container hijskraan die we ook mooi vinden.
-Garage voor de treinen

We hebben een Marklin starter set met c-rails. Een extra diesel trein.

Heb al wat zitten proberen om een baan plan te maken maar kan in deze ideeën nog geen
brug of overweg plaatsen. Misschien dat een van jullie nog een tip heeft of geheel ander idee ?

De opzet tot nu toe :

Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hi,

ik ben momenteel ook bezig met een baantje voor mijn zoon.
zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=39982.msg727359#msg727359
De afmetingen zijn bijna identiek (95x220).

Probeer van de standaard rondjes draaien af te stappen en dit bv vervangen door een 8, dit geeft een volledige andere zicht op de baan.

Veel plezier,
Philippe
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
welkom Jacob.   Met het baanplan dat je daar hebt ga je inderdaad weinig ruimte hebben voor een hoge brug omdat het al vrij druk is en de aftakkingen al dicht op elkaar liggen op de wissels, maar je kan misschien wat creatief zijn en wat schuiven
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
@Philippe,

Ik had al even zitten kijken naar jullie baan. Eens kijken of dat bij ons ook past of dat er toch een extra laag bij gemaakt gaat
worden. Bedankt voor de tip.

Jacob
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Märklin 1986
gast

Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hallo Jacob,


Ik las je draadje en dacht, laat ik ook eens een poging wagen in Wintrack.
Nu ben ik sowieso wel al vrij veel met Wintrack bezig, dus leek het mij leuk.
Ik heb mijn best gedaan alles erin te verwerken dat op jullie lijstje staat.
Hieronder het geüploade plan.

Groetjes Mathijs.
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hallo Mathijs,

Zou je ook een afdruk van het baanplan kunnen posten? Nu is jouw bijdrage aan dit draadje alleen te volgen voor mensen die Wintrack op hun PC ter beschikking hebben.

Groet,
Ronald
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Märklin 1986
gast

Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hoi Ronald,


Das een goed idee.
Hierbij de foto's.

Groetjes Mathijs.
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Kijk,

Ik was zelf gisteren even bezig geweest om een baanplan van Noch (Muhltal) na te tekenen voor wat inspiratie maar kom op drie plekken niet uit.
Ik de gebruik dezelfde rail nummer als noch maar het sluit niet aan. Maar wat nu hier geplaatst is door Mathijs is ook al heel inspirerend.
Ontzettend bedankt voor de moeite. Ik ga me hier eens inverdiepen.

Jacob
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
De plannen van Noch zijn vrijwel zonder uitzondering niet zomaar in Wintrack over te nemen. Aanpassingen zijn altijd noodzakelijk. Daarmee wordt het toch een beetje van jezelf.

Groet,
Ronald
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Märklin 1986
gast

Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Hoi Jacob,


Fijn dat ik je op deze manier een beetje op weg kan helpen.
Zoals ik al zei, het is sowieso een beetje een hobby van me om veel met Wintrack bezig te zijn.
Succes met je planning voor een baanplan.
Ik hoop de uitkomst hier snel te mogen zien, dan kun je ook snel aan de slag.

Groetjes Mathijs.
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Mathijs,
Hou je wel een margen aan voor de breedte van de je baan. Besparen op 15 cm hout kan wel eens duurder kosten als een gehele trein die uit de bocht op de grond valt.

Groetjes,

Robin
Re: Baanplan 1.00x1.99 - 1l aag
Citaat van: jacobh op dinsdag 15 januari 2013, 07:40:45
Kijk, Ik was zelf gisteren even bezig geweest om een baanplan van Noch (Muhltal) na te tekenen voor wat inspiratie maar kom op drie plekken niet uit.
Hallo Jacob,
Ik heb eerder ook geprobeerd om een plan van Noch 'na te bouwen' in Wintrack, maar ook zonder een goed sluitend resultaat. Zelf werk ik ook op een beperkte ruimte van 1x2 meter en je kunt hier echt wel wat op kwijt. In mijn plan (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=40915) zit een brug en een laag deel. Met de bovenlaag kun je alle kanten nog op. Op niveau 0 zit een keerlus (die ook gebruikt kan worden als opstelspoor). Voor mij is dit in ieder geval een mooie oplossing (kleine ruimte, veel plezier). Ik start nu in ieder geval met de bouw en dat geeft nog voldoende uitdaging. Zeker met de waarschuwing van Robin, omdat ik ook zie dat in mijn plan de railstukken dicht tegen de rand aan geplaatst zijn (toch opstaande randjes plaatsen?)
Gr.,
Karst