Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.

Gestart door Trainz4Fun zaterdag 31 december 2011, 14:01:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hallo allen,

Ik neus al een tijdje op dit prachtige forum rond en heb ook al diverse berichtjes geplaatst, maar ik had mezelf nog niet officieel voorgesteld.
Omdat ik nu een eigen draadje open voor toekomstige projectjes en hopelijk in de ?nabije? toekomst mijn eigen baan stel ik me alsnog even voor..
Mijn naam is Feike, 27 jaar en ben geboren en opgegroeid in het mooie plaatsje Ugchelen? (bij Apeldoorn)
Vanwege mijn werk bij Siemens in Hengelo en m?n prachtige vrouw uit Almelo ben ik 2 jaar geleden naar Almelo verhuisd.
Ik woon nu direct aan het spoor maar helaas zie ik alleen maar stroomafnemers langs komen omdat het spoor in een verdiepte bak ligt.

Graag zou ik julle al mijn modelbaan willen tonen, maar helaas gaat dat nog niet omdat ik er nog geen heb.  
Ik heb al wel een mooie verzameling rails, rollend materiaal en scenery, maar "nog" geen ruimte in ons huidige huis.
Maar het huis staat te koop en wanneer wij in deze moeilijke economische tijden ons huis eindelijk weten te verkopen dan komt er een huis waar zeker ruimte zal zijn voor een prachtige baan. Ik heb in elk geval plannen genoeg!  
Maar dat betekent niet dat ik alvast diverse projectjes kan uitvoeren wat ik later op mijn baan zou willen zien...
Het eerste project is een voetgangersbrug met 2 werkende armseinen...

Als voetgangersbrug gebruik ik Faller nr 131279

Ik heb diverse geweldig omgebouwde uitvoeringen van deze brug op dit forum gezien maar voor mij is de standaarduitvoering voldoende. Wel maak ik de perrons aan de spoorzijde smaller zodat er iets meer ruimte tussen ontstaat voor het spoor.

Van het samenbouwen van de brug heb ik geen foto's gemaakt.

Interessanter leek mij de samenbouw van het ongekoppelde armsein van viessmann gekocht als bouwpakket op conrad.

Dit was voor mij de eerste grote uitdaging want het sein is een verzameling van hele kleine deeltjes en dit was mijn eerste kennismaking met SMD leds.
Ik had er al veel over gehoord of gelezen maar ik kon toch niet geloven dat ze zo klein zijn 8o

En hier moest ik 2 draadjes aan solderen........... :help: :important: :help:


Vraag niet hoe, maar het is gelukt!


Beide SMD leds zijn gesoldeerd en de draadjes zijn door de mast gewurmd en ze werken ook nog.


Vervolgens moesten de LED's in kleine plastic behuizingen geplaatst worden en aan de mast bevestigd worden.
Dit werkje was nog priegeliger dan het solderen van de LED's.


Hier zitten de seinarmen er al op en het mechanisme aan de achterzijde werd er simpel ingeschoven.


Op het verenstaal voor de aandrijving na is het sein klaar en werkt perfect.

Het was wel een priegelklusje, maar ik zie er niet tegenop om het tweede sein voor de brug te maken en ik overweeg zelfs om in de toekomst alle seinen zo zelf te gaan maken.


Zo moet het sein ongeveer aan de brug komen.


Bij het bouwpakket van de brug zat maar ondersteuning voor 1 sein en omdat ik er 2 naast elkaar wil maken heb ik besloten om beide ondersteuningen zelf te maken zodat er minder verschil is.
Hiervoor gebruikt ik styreenplaat van 1 mm met dezelfde afmetingen als het meegeleverde voetje.


De houders voor de seinen zijn nu ook geplaatst.


Hier is de mast van het sein al ingekort en in de houder vastgezet met secondelijm. Ook is het eerste gedeelte van de aandrijving al zichtbaar.
Ik heb gepoogd een rondje uit het styreen plaat te snijden en deze heb ik op een messing asje van 1.5 mm geschoven.
Omdat ik niet wegkwam met de trekstangen moest ik de houder wat bijsnijden, omdat het sein al vastgelijmd was, was het moeilijk om te snijden dus heb ik dit met een verwarmd mesje gedaan. Dat is gelukt maar moet nog wel wat bijgewerkt worden
Op de foto staat het sein ook wat scheef... dit is ondertussen hersteld.


Het volgende stukje mechaniek is geplaatst in het trappenhuis. Als het dak er op zit zie je er niets van. Vanuit hier gaan de stangen naar beneden waar ze op een servo aangesloten zullen worden.
Dit lijkt nog niet veel maar er zit veel werk in met het op maat maken van de stangetjes om ze vervolgens er tussen te priegelen.


Voordat ik de servo onder het geheel monteer moesten eerst de "versmalde" perrons er onder gemaakt worden waaronder ik weer een stuk multiplex van 12mm heb gelijmd.
Zoals je op de foto ziet zit daar de servo er ook al onder inclusief trekstang... hieronder een closeup van de servo..



En hieronder een filmpje van het resultaat tot nog toe.. de decoder word in de programmeerstand gezet waardoor de servo constant heen en weer blijft bewegen.


De uitslag van de arm zou net iets verder mogen maar dit is me niet gelukt... en eerlijk gezegd ben ik tevreden met het resultaat.
Door mijn moeilijke keuze voor 2 ongekoppelde armseinen heb ik in totaal 4 servo's nodig en ook 4 "trekstang-mechaniekjes" maar het begin is er. Het aansluiten van de bovenste arm zal een stuk sneller gaan omdat ik nu weet hoe het moet en de asjes zitten al op hun plaats.

Vanavond gaan we eerst lekker aan de oliebollen en kijken naar het vuurwerk en in het nieuwe jaar komt er weer een update.

Een fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2012!!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Dylan,

Ik had het bericht al perongeluk geplaatst voordat ik klaar was

Citaat van: minitreintje op zaterdag 31 december 2011, 14:26:38
Citaat van: Trainz4Fun op zaterdag 31 december 2011, 14:01:33
under construction......

xD

groeten Dylan

Zodoende mijn tijdelijke bericht...

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Echt super gedaan man!


groeten Dylan
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Thanx! :D

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Netjes, ben benieuwd hoe het er op een baan uit zal zien :D

Dennis
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
:thumbup: !!
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Ziet er al heel fraai uit zo.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten,
Ton.
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Feike,

Supermooi!
De uitslag van de arm kun je beïnvloeden door de afstand tussen de gaatjes in het schijfje nast het sein iets te vergroten. Nu is de hoek van de trekstang naar het sein net niet scherp genoeg.
Bij mijn servo's zit altijd een zakje vol met verschillende armpjes en een schijfje,kun je die niet gebruiken? En blijft het schijfje in het zicht?

geniet van de oliebollen en voorzichtig met vuurwerk. En natuurlijk een goed begin en veel meer van dit moois in 2012!
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Heb je het nummer van de voetgangersbrug??? ;)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Mooi hoor, flikkeren die leds ook in het echt, zoja : zet er een gelijkrichter tussen.
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Citaat van: ArjanM op zaterdag 31 december 2011, 16:51:12
Feike,

De uitslag van de arm kun je beïnvloeden door de afstand tussen de gaatjes in het schijfje nast het sein iets te vergroten. Nu is de hoek van de trekstang naar het sein net niet scherp genoeg.
Bij mijn servo's zit altijd een zakje vol met verschillende armpjes en een schijfje,kun je die niet gebruiken? En blijft het schijfje in het zicht?

Arjan,

Bedankt voor je reactie..
Ik ga "volgend jaar" eens kijken of ik de eerste trekstang bij het sein iets kan verlengen... dat moet ook afdoende zijn hoop ik.
De schijfjes zullen grotendeels uit het zicht gaan en alles word uiteraard nog geschilderd... maar dat gebeurd pas als alles klaar is en goed werkt.

Citaat van: Marty01 op zaterdag 31 december 2011, 19:31:53
Heb je het nummer van de voetgangersbrug??? ;)
Het nr staat ook in mijn eerste post... hier nog een keer, nr. 131279 van Faller en kost maximaal 20 euro...

Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 31 december 2011, 19:51:36
Mooi hoor, flikkeren die leds ook in het echt, zoja : zet er een gelijkrichter tussen.
De lampjes flikkeren inderdaad omdat deze aan een wisselstroomtrafo hangen.
Later worden deze aangesloten op een gelijkstroomtrafo.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
ok! Thanx!
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
dat is mooi geworden.

Gr. Daniël
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Wauw wat een geniaal iedee, je hebt op iedeeën gebracht  :D, kan zomaar wezen dat ik van de zomer hier ook mee aan de gang ga  ;)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi allemaal!

Citaat van: daantje2007 op vrijdag 06 januari 2012, 09:41:38
dat is mooi geworden.

Gr. Daniël

Daniël,
Dank je!

Citaat van: Janvis op vrijdag 06 januari 2012, 11:50:11
Wauw wat een geniaal iedee, je hebt op iedeeën gebracht  :D, kan zomaar wezen dat ik van de zomer hier ook mee aan de gang ga  ;)

Janvis,
Bedankt!!  Leuk om te horen dat ik anderen hiermee inspireer.

Ondertussen heb ik het eerste sein helemaal werkend.
Op aanwijzing van Arjan ben ik nog bezig geweest om de uitslag van de onderste seinarm te verbeteren. Dit heb ik geprobeerd met een nieuwe trekstang en een nieuw schijfje en het resultaat is...... nagenoeg hetzelfde... het is misschien heel iets verbeterd.
Na al het gepriegel om de eerste arm zo goed als mogelijk werkend te krijgen vlogen de delen voor de bovenste arm erop en de uitslag van deze is wel perfect. :?
Zie hier het onderstaande filmpje...


Op het filmpje knippert de verlichting duidelijk... dit is in het echt nauwelijks te zien maar in de toekomst zal ik de verlichting gaan voeden met gelijkspanning.

Op het filmpje is het sein aangestuurd via het programma iTrain i.c.m. ECoS2 en zoals je ziet werkt dit perfect maar via de ECoS zelf is het sein niet goed te schakelen, omdat ik 2 aandrijvingen gebruik en dus 2 decoderadressen heb.
Echter kan ik in de ECoS niet twee decoderadressen invullen zoals iTrain... zie onderstaande printscreens.


Maar de ECoS ondersteund wel een ongekoppeld sein die volgens mij standaard 2 decoderadressen heeft zoals je in de omschrijvng rechtsboven van het ECoS scherm kan zien. (Hp0/Hp1/Hp2)
Ook als je het sein wil schakelen krijg je een keuze van 3...

Kan iemand mij hier verder mee helpen want ik kom er niet uit.
In de toekomst zal het sein voornamelijk via iTrain gestuurd worden maar dat duurt nog wel even dus zou het fijn zijn als het via de ECoS kan.

Verder ben ik vandaag bezig geweest om een hekwerkje rondom het platform te maken.

Ik heb overwogen om het onderste gedeelte waar het mechaniek zit dicht te maken, maar ik heb besloten om dit niet te doen zodat ik er eventueel bij problemen beter bij kan en ook vind ik het leuk om alles in werking te zien. En straks nadat het geschilderd is valt het een stuk minder op.

Dat was het weer even.
Binnenkort ga ik het gedeelte dat klaar is alvast schilderen, maar het sein aan de andere kant zal niet zo snel gaan want Maandag moet ik weer aan het werk.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Feike,

wat een prachtig project :thumbup:

Helaas kan ik het tweede filmpje niet zien. Als ik erop klik dat geeft deze de tekst "Deze video is privé" :?

Succes met de verdere bouw!

Groetjes, John
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi John,

Dankje!
Als het goed is werkt het filmpje nu wel.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Feike,

filmpje werkt nu goed :thumbup:

Wat me wel opvalt is dat de onderste vleugel niet helemaal haaks naar boven komt te staan of hoort dit zo?

Groetjes, John
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
John,

Dit hoort niet zo, maar zoals hierboven beschreven krijg ik het 'momenteel' niet beter.
Tot nu toe erger ik me er niet zo heel erg aan.... misschien ga ik er nog wat aan doen.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi allemaal!

Ondanks dat het een hectische week op het werk was had ik nog wel puf om verder te gaan met de voetgangersbrug.


Ik heb eerst een paar onderdeeltjes van te voren gemaakt.


Het tweede sein is ondertussen ook samengebouwd en vastgelijmd in de houder.
De houder van het eerste sein is bijna helemaal op kleur gebracht. De bewegende delen doe ik telkens met kleine stukjes omdat ik anders vrees dat ik de bewegende delen vast schilder.


Op de foto hierboven zijn de asjes al geplaatst... van de verdere montage van de trekstangen en schijven heb ik geen foto's want hiervoor was ik niet echt in m'n beste humeur... het op maat maken en plaatsen van deze delen heeft heel wat moeite gekost maar het zit erin!
En ook bij dit sein kan de onderste arm niet helemaal verticaal geplaatst worden terwijl de bovenste arm zonder probleem ruim om te zetten is.
Ik vermoed dat dit komt omdat de uitslag van het mechanisme behorend bij de onderste arm iets groter is.
Het schijfje waar deze arm direct op aangesloten is moet in de zelfgemaakte kunststof houder passen dus heeft een bepaalde maximum diameter. Deze tussenruimte is achteraf gezien dus net iets te weinig.
Vind ik dit heel erg :-( :-( ...... nee :?  maar als ik het opnieuw zou doen zou ik de tussenruimte iets groter maken. Nu heb ik de maten aangehouden van het standaard houdertje dat bij deze set meegeleverd was.

Ik wou de brug van binnen graag van verlichting voorzien, maar ik was er nog niet over uit hoe? Want een gewoon gloeilampje voor binnenverlichting zou hierin moeilijk te verwerken zijn.
Na wat speurwerk op het forum heb ik me laten inspireren door Arie (Dolphin) (link) en 2 ledstrips (geel) van digirails aangeschaft. Deze heb ik doormidden geknipt en aan elkaar gesoldeerd met een paar korte draadjes.
Mijn vrouw maakt zelf 3D kaartjes en hiervoor gebruikt ze in kleine blokjes voorgesneden dubbelzijdig tape en na een extra kusje aan haar  :-* mocht ik er een paar van gebruiken om de ledstrips te bevestigen aan de binnenzijde van het dak.


Met dit als resultaat.


En zo ziet het er dan uit. Er komt nog wat licht tussendoor, maar dat komt omdat het dak er niet goed op kan liggen omdat de draden er nog tussendoor gaan.
De lichtsterkte van de strips kunnen naar eigen smaak aangepast worden door een klein potmetertje te verstellen met een schroevendraaier(tje)

Ik wou de verlichting van de seinen en binnenverlichting op elkaar aansluiten en als 1 setje draden naar buiten laten gaan. Echter brand de verlichting van de seinen veel te fel. Tot nog toe had ik ze op de trafo aangesloten en deze stond op stand 50 van de 250.
Nu heb ik niet zo heel veel verstand van elektronica maar ik had onlangs wel een paar terugmeld printplaten van Huib Maaskant (link) gesoldeerd en hiervan heb ik diverse weerstanden overgehouden.
Deze weerstanden heb ik er gewoon tijdelijk tussen gezet tot er één was waar de seinen bij volle lichtspanning een mooi licht gaven.
Vervolgens heb ik alles op elkaar aangesloten en komen er nu maar 2 draden onder de seinbrug weg. Alleen had ik nu veel bedrading en weerstanden/diodes in de brug die ik niet mooi kon verbergen dus uit een stuk styreenplaat van 1 mm heb ik een 2de vloer uitgesneden en deze er overheen geplaatst maar niet vastgelijmd zodat deze eventueel verwijderd kan worden.


Op de foto de dubbele bodem die op kleur gebracht word. Er is een spleet bij de wand aan de linkerkant te zien, maar als het dak erop zit zie je hier niets van. :P


En zo ver ben ik tot nog toe..... De reling bij het rechtersein heb ik vanavond gemaakt.
Er komt nog steeds iets licht onder de dakrand door. Dit is trouwens op de foto beter te zien dan in het echt maar hier ga ik nog iets op verzinnen. Suggesties zijn altijd welkom ;)
En dan gaat dit project even tijdelijk naar de opslagkamer want het tweede sein is nog niet aangesloten op servo's.
Deze moeten eerst aangeschafd worden. Eind van deze maand heb ik het geluk om een flinke winstuitkering te mogen ontvangen en dan gaat er een bestelling naar Modellbahnshop Lippe met onder andere deze servo's waarna het 2de sein werkend word en als ik zeker weet dat het helemaal werkt zal ik deze ook op kleur brengen.

Dan rest alleen nog het plaatsen van de voetgangers en wat veroudering middels pigmentpoeders.... en owh ja... een mooie modelbaan er omheen gebouwd.... iemand toevallig nog interesse in een huisje in Almelo zodat ik kan verhuizen naar een groter huis in Hengelo met een mooie ruimte voor een treinbaan? Of moet ik dan in het verkoophoekje zijn....  :P :P

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Feike,

dat ziet er gaaf uit :thumbup:

Citaat van: Trainz4Fun op vrijdag 13 januari 2012, 20:36:30

Er komt nog steeds iets licht onder de dakrand door. Dit is trouwens op de foto beter te zien dan in het echt maar hier ga ik nog iets op verzinnen. Suggesties zijn altijd welkom ;)


Ik heb ergens eens gelezen dat ze zilverfolie gebruiken om kieren en zo dicht te maken.

Groetjes, John
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Feike,

Jammer dat mijn advies niet werkte. Maar het ziet er toch wel heel mooi uit.

Ik heb geen ECoS, maar kijkend naar jouw schermafdruk:


achter het ingevulde adres staan twee buttons, een min en een plus. Kun je door op de plus te drukken niet een tweede adres toevoegen? Zo werkt het op andere apparaten vaak ook.
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hallo Arjan, allen,

Vermoedelijk is het zo als je op de plus toets drukt het adres wordt verhoogd met 1, dan staat het adres op 110 dus, het 2e adres is het vervolgadres van 109, dus die staat dan op 110,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Feike,

Ziet er al geweldig uit met de seinen erop en de lichten erin.  :thumbup:

groet, Michiel
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.

Zeer fraai gemaakt. En dat met een 'hobby' lijn voetgangersbrug, maar zo fraai tot iets unieks gemaakt!
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Ik zit dit met verbazing te bekijken. Bij toeval kom ik weer op dit draadje en zie hoe je dit hebt aangepakt.
Prachtig gedaan! Misschien ga ik dit in de toekomst ook nog doen bij mijn voetgangersbrug.

Op de beurs in Houten heb ik net verlichting voor deze voetgangersbrug gekocht (de verlichting die er eigenlijk bij hoort). Maar nu ik het resultaat van deze ledlampjes zie, ben ik om. Dit staat veel beter en het licht is natuurlijker.

Succes verder :)

Vriendelijke groet,

Henk163
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Hoi Henk,

Het was een flinke klus maar ik ben erg blij met het resultaat. :D
Zoals Hajo al eerder schreef kan je van een simpele voetgangersbrug uit de hobbylijn van Faller toch een prachtig object maken.
Eergisteren heb ik de laatste 2 servo's binnengekregen om het 2de sein aan te drijven. Deze zal ik binnenkort er onder bouwen.
Wanneer dat goed werkt ga ik dan ook het laatste gedeelte op kleur brengen en het geheel met pigmentpoeders bewerken.

Voor de verlichting met ledstrips gaat alle eer naar Arie (Dolphin) want hij kwam met dit prachtige idee.
Ik was eerst bang dat het licht te geel zou zijn maar zoals te zien op de foto is het prachtig!

Succes!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Een stukje terug zei je dat je miss een kap over je seinmechaniek wilde maken. Dit heb je toen besloten omdat je makkelijk bij het mechaniek wilde kunnen. Wat nou als je een u vormig kapje maakt met omgebogen randjes dat je hem eroverheen kan schuiven. Dit kan bv van metaal, maar ook van doorzichtig plexiglas dan kan je het mechaniek nog xien en dan is het toch beschermt en goed berijkbaar.

Ook had je problemen met licht wat onder het dak door kwam, hier kan je kneedgum voor gebruiken, gewoon bij bruna te halen of een dergelijk soort winkel. Kneedgum plakt een beetje maar niet te erg, het is er in alle kleuren die je wil en als een kleur er niet is, mengen. Als je een stukje kneedgum rolt onder bv je vinger of een lineaal, wat een gelijkmatiger rolletje geeft, en dan als je denkt dat de rol dik genoeg is op het rantje neer leggen van je muur, beetje aandrukken, dak erop, restjes werhalen (met pincet ofzo) bevalt het niet, gewoon weghalen en e.v.t. opnieuw.

Kneedgum is waterdicht dus mischien ook te gebruiken i.c.m. water. Met verven heb ik geen ervaring ik meng gewoon kleuren. Let wel op, je hebt kleine pakjes en hrote pakjes voor dezelfde prijs maar dan soms tot 3X zoveel in een vetpakking (pakje van 0,5X2X3 cm ofzo is 1 euro) ga dan niet meteen van alle kleuren 10 pakjes kopen van de goedkoopste, dit is meestal niet hele goede, koop dus eerst 1 pakje van elk soort (dus niet elke kleur, en dan bv. 2 kleuren van soort 1 en 2 kleuren van soort 2 (om het mengen te testen.

Blijkt na aankoop iets anders beter te werken houd je er altijd nog een gum aan over waar je lekker creatief kan doen.

Ik hebruik het ook om iets wat gelijmd moet worden tegen elkaar aan te duwen.

Gr. Daniël
Re:Trainz4Fun bouwt..... voetgangersbrug met werkende armseinen.
Citaat van: Trainz4Fun op woensdag 25 januari 2012, 08:49:25
Hoi Henk,

Het was een flinke klus maar ik ben erg blij met het resultaat. :D
Zoals Hajo al eerder schreef kan je van een simpele voetgangersbrug uit de hobbylijn van Faller toch een prachtig object maken.
Eergisteren heb ik de laatste 2 servo's binnengekregen om het 2de sein aan te drijven. Deze zal ik binnenkort er onder bouwen.
Wanneer dat goed werkt ga ik dan ook het laatste gedeelte op kleur brengen en het geheel met pigmentpoeders bewerken.

Voor de verlichting met ledstrips gaat alle eer naar Arie (Dolphin) want hij kwam met dit prachtige idee.
Ik was eerst bang dat het licht te geel zou zijn maar zoals te zien op de foto is het prachtig!

Succes!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)

Oké, ga ik ook even naar het draadje van Arie. Ik blijf je volgen en ben benieuwd wat de pigmentpoeders gaan doen :)

Vriendelijke groet,
Henk163