Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Aansluitrails C rail

Gestart door stefanius dinsdag 27 december 2011, 23:42:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitrails C rail
stefanius
gast

Aansluitrails C rail
Sinds kort heb ik wat C rails en een aansluitprintje (uit een startset) welke ik op de C rail kan klemmen. Ik heb het idee (maar zeker weten doe ik het niet...) dat hier op dit printje meer zit dan een 'normale' (ouderwetse) radioontstoring, en vroeg mij af of dit juist is.

Verder vroeg ik mij af of ik vanaf de trafo deze ene chip op de trafo kan zetten en de uitgang mag verdelen naar verschillende punten op de baan (in plaats van overal het 'echte' aansluit stukje gebruiken).

Verder vroeg ik mij af of er een negatief effect is voor de electronica in de nieuwere treintjes door, op de stukken spoor met M rail, gebruik te maken van zelf gesoldeerde aansluitrails ipv de door Marlink geleverde aansluitingen?

Re:Aansluitrails C rail
Deze stukjes worden afgeraden voor digitale sturing daar hierdoor uw digitaal signaal verstoord word.
Re:Aansluitrails C rail
ik zou die ontstoorprintjes ook achterwege laten, hoor.
Er zijn er idd 2 soorten (of meer ?) , nml de gewone voor analoog bedrijf en diegene die M* leverder in het Delta tijdperk.
Maar zoals Johnny zegt, als je digitaal wil rijden, laat ze gewoon weg want je riskeert je een pak storingen (in je digitaal signaal dan) op de hals te halen als je ze gebruikt.   En dat beantwoordt ook je 2de vraag: meerder aansluitrails op 1 ontstoorfilter : niet gebruiken, dus probleem vanzelf weg.

Wat betreft die zelf gesoldeerde aansluit rails om M-rail : als je soldeerwerk proper en netjes is, dan is dat volgens mij even goed dan het gebruik van een M* aansluit rail.   Goed contact is goed contact, zo simpel zie ik dat... (misschien te simpel, maar zo ben ik nou éénmaal : als het werkt, werkt het)
Re:Aansluitrails C rail
stefanius
gast

Re:Aansluitrails C rail
dank voor de reactie. Ik rijd zelf analoog en ik denk zelf ook dat goed contact, een goed contact is. Echter heb ik nu ook twee treintjes waar wat fijnere electronica (delta-meuk) in zit verwerkt, en hoewel ik het nu niet gebruik, zou het zonde zijn als het stuk gaat doordat ik te lui / gierig ben om een investering van een euro extra te doen ;) (maar als het niet hoeft, nou dan scheelt dat weer :p)
Re:Aansluitrails C rail
Ik rijd zelf c-rails en mijn baan loopt straks via de pc. Ik heb dus veel draden aan te sluiten zowel voeding als melddraden. Al mijn draden heb ik gesoldeerd en helemaal geen enkele storing. Solderen is goedkoper dan allemaal van die schuifstekkers kopen en nog een voordeel bij solderen heb je een vaste verbinging
Re:Aansluitrails C rail
philippe_007
gast

Re:Aansluitrails C rail
Idem hier,
ik soldeer alle draden op mij C- en K-sporen en tot op heden geen probleem mee gehad...
Philippe