Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"

Gestart door wimdekker dinsdag 27 december 2011, 22:37:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Vandaag gestart met de onderbouw van mijn eerste modelbaan.
De baan word ongeveer 1.22 m x 3.60 m
De bedoeling is om 2 lagen voor het schaduwstation te reserveren.
Het zichtbare gedeelte is nog grotendeels open.

In dit draadje ga ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen.

Materieel: voornamelijk tijdperk II en wat uitschieters naar begin tijdperk III
Besturing: voorlopig gewoon het mobile station II van Märklin. Ervaring met andere systemen heb ik nog niet maar dat komt snel genoeg.
Baanplan: ideeën zijn er genoeg. Dit ga ik in het werk inpassen. Het baanplan in wintrack zal ik binnenkort laten zien.
Scenery: station Schwarzburg van Faller zal het decor vormen met daarbij een klein provincie stadje in Duitsland.
Of er een depot bij komt weet ik nog niet, het is wel een droom van jongs af aan maar ik ben bang dat de ruimte zich er niet voor leent.
Rails: K-rail

Ik hoop dat jullie zullen genieten van mijn ontdekkingsreis zoals ik dat ook bij veel topics doe!

Re:Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Citaat van: wimdekker op dinsdag 27 december 2011, 22:37:02
Vandaag gestart met de onderbouw van mijn eerste modelbaan.
De baan word ongeveer 1.22 m x 3.60 m
De bedoeling is om 2 lagen voor het schaduwstation te reserveren.
Het zichtbare gedeelte is nog grotendeels open.

In dit draadje ga ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen.

Materieel: voornamelijk tijdperk II en wat uitschieters naar begin tijdperk III
Besturing: voorlopig gewoon het mobile station II van Märklin. Ervaring met andere systemen heb ik nog niet maar dat komt snel genoeg.
Baanplan: ideeën zijn er genoeg. Dit ga ik in het werk inpassen. Het baanplan in wintrack zal ik binnenkort laten zien.
Scenery: station Schwarzburg van Faller zal het decor vormen met daarbij een klein provincie stadje in Duitsland.
Of er een depot bij komt weet ik nog niet, het is wel een droom van jongs af aan maar ik ben bang dat de ruimte zich er niet voor leent.
Rails: K-rail

Ik hoop dat jullie zullen genieten van mijn ontdekkingsreis zoals ik dat ook bij veel topics doe!



Hallo Wim,

Leuk dat je aan je baan kunt gaan werken, ik ben wel benieuwd hoe jij het overzicht straks houd als je met MS2 gaat werken.

Wil je in de toekomst met de pc gaan rijden dan dien je nu al rekening te houden met een aantal zaken.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 27 december 2011, 22:42:58
Wil je in de toekomst met de pc gaan rijden dan dien je nu al rekening te houden met een aantal zaken.

Peter, bedankt voor je reactie, het klopt helemaal wat je zegt. Ik ben dan ook alleen nog maar gestart met de onderbouw. Overzicht houden met een MSII is inderdaad niet te doen. Ik heb dan ook nog alle tjd om me te verdiepen in de besturing.
Re:Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Hoi Wim,

Je hebt mooie plannen. Tijtperk 2 /3 duits, je hebt een goede smaak :thumbup:

Zelf wil ik een klein depot bouwen op een plaat hout van 20 bij 90 cm. Het wordt klein maar fijn. Misschien kun je een klein depot maken met een bunker watertoren en zand toren als ik de afmetingen van je baan zo lees denk ik dat je wel een klein hoekje kunt missen.

ik kijk uit naar de eerste vorderingen. Succes.

mvg

Leon
Re: Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Beste Wim,

Op welke hoogte (vanaf de vloer tot bovenkant 1e laag rails) komt de onderbouw ?
Re: Wim's Modelbaan Project "Start Onderbouw"
Citaat van: JevanHa op vrijdag 18 mei 2012, 10:49:06
Beste Wim,

Op welke hoogte (vanaf de vloer tot bovenkant 1e laag rails) komt de onderbouw ?

Ik heb gekozen om de bovenkant van de eerste laag op 600mm te doen. Op deze manier kan ik er nog plastic kratten op wieltjes onder kwijt.