Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wintrack

Gestart door Bob van Leeuwen dinsdag 27 december 2011, 22:28:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack
Bob van Leeuwen
gast

Wintrack
Hallo,

Als Vakantie project ben ik begonnen met het maken van mijn baan in Wintrack, nu loop ik gelijk in het begin tegen het volgende probleem, op mijn baan loopt de rails recht, maar in wintrack loopt het ontiegelijk schreef, wat doe ik fout?

Bob
Re:Wintrack
linuxer
gast

Re:Wintrack
Vervang de 24130 eens met een (tegen)bocht 24224 .....

De 24130 is een R1 bocht (12x is cirkel)
De 24224 is een tegenbocht voor de wissels 24611/24612
Re:Wintrack
Spoorman
gast

Re:Wintrack
De 24230 is een verkeerde boog, je moet de 24224 hebben als tegenboog voor je wissel. :)

Gr, Ben.
Re:Wintrack
Bob van Leeuwen
gast

Re:Wintrack
Nou ben ik nog vrij nieuw met het programma, begin het een beetje te leren, hoe vervang ik makkelijk een stukje rails?
Re:Wintrack
linuxer
gast

Re:Wintrack
Roteren is mogelijk maar als je nieuw bent met het programma en niet meer dan het getoonde hebt ontworpen dan adviseer ik alles met uitzondering van de horizontaal rechte stukken te verwijderen en daarvandaan aan te vullen.

Het resultaat ligt dan netjes recht en vormt de basis om vanuit verder te ontwerpen.
Re:Wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wintrack
ral aankilkken en verwijderen.Dan maken dat je bolletje staat aan de kleine rail die aan je wissel hangt.Dan gewoon de nieuwe rail toevoegen.De overige rails kan je dan automatisch laten aansluiten via de rechtermuisknop en verplaatsen rails.Aanduiden waar naar waar en de rails sluiten automatisch goed aan.
Re:Wintrack
linuxer
gast

Re:Wintrack
En zo leren we allemaal  :thumbup:
Re:Wintrack
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wintrack
Bestudeer de geometrie eens van de c-rails. Zie onze wiki.
Re:Wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wintrack
is heel makkelijk als je de kataloog pagina's uitprint met de geometrie van C-rail en de desbetreffende nummers erbij zet.Dan heb je tegelijk ook de verschillende boogstralen en lengtes.
Re:Wintrack
Bob van Leeuwen
gast

Re:Wintrack
Bedankt allemaal voor jullie reactie!!!

Ik heb rail 230 met een 224 vervangen, en dat loste mijn probleem op, hoe het komt ben ik ook achtergekomen, ik bewaar alle rails dit ik overheb ik een uitbredingspakket doos, daar staan op de rail nummer op, nu heb ik daar op gekeken. Stom van mij.

Nog maals, heel erg bedankt. Als ik tegen nog meer problemen aanloop zal ik dit in dit topic houwen, zodat het forum niet overvol komt met mijn problemen :P