Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Een vraag mbt zolderopruiming

Gestart door Baardo dinsdag 27 december 2011, 15:08:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een vraag mbt zolderopruiming
Lid sinds: 2006

offline
Een vraag mbt zolderopruiming
In verband met een op touw staande verhuizing, heb ik de volgende vraag. Ik vond een doos met een opwindtrein van
het merk JaFoworks Groningen.

De trein is in een mooie goede staat. Wagonnetjes ook. Twee sleuteltjes om op te winden zitten er bij en een ovaal aan railmateriaal, ook in mooie staat.

Omdat ik veel wil opruimen, wil ik deze trein niet meenemen.
Weet iemand ongeveer de waarde of een liefhebber voor deze trein?

Andre





Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Hallo Andre,

Onlangs in deze hobby ingestapt met een speurtocht naar de waarde van oud materiaal van opa's zolder. Nu deze speurtocht ten einde is heb ik gemerkt het speuren op de fora enz. zelf te  missen. Dit draadje trok mijn aandacht ten eerste vanwege de vermelding zolder en, toen ik even verder ging kijken, ten tweede omdat ik na even speuren nog geen bewijs heb kunnen vinden dat JaFo-works kant en klare treintjes maakte.
Onderstaande link bevat wat info over de fabriek die bestaan heeft van 1946 tot 1977

http://hong.vlinden.com/index.asp?u=Jafoworks&vi=li

Is de doos wel bedoeld om deze trein te bevatten? Ik denk van niet.
Meer over wat voor treintje het is krijg je waarschijnlijk beter los op dit Duitse forum speciaal voor liefhebbers van oude treinen.

http://alte-modellbahnen.xobor.de/

Als je je daar laat registreren kun je natuurlijk gewoon posten en waarschijnlijk weet je het dan in no time. Laat alleen niet vallen dat je het wilt verkopen dat laten de forumregels niet toe (pas na een aantal posts).

succes
groet,
Frank
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Hoi Frank,
Dank voor je antwoord. ik ga eens verder spitten. De doos is er wel speciaal voor, alleen denk ik dat er een paar stukjes karton missen.

Andre
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Hoi André,

Ben je al iets verder.
Puur nieuwsgierigheid.

groet,
Frank
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Ja op mp een bod van 15 euro.
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Daar doe je hem toch niet voor weg :O

Dennis
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Nee, dan schenk ik hem liever aan de rommelmarkt. maar ik heb geen haast, dan gaat hij gewoon mee naar het nieuwe huis.

Andre
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Rustig aan, over 50 jaar is het waarschijnlijk veel meer waard  ;)
(alleen is de euro dan waarschijnlijk niets meer waard)

Groet,
Frank
Re:Een vraag mbt zolderopruiming
Te koop: opwindtreintje ?100.000 :mrgreen:

Dennis