Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis

Gestart door Sattrickske zondag 25 december 2011, 21:45:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Citaat van: Looney Tunes op zondag 25 november 2012, 11:22:37
Vraagje: Wil je ook printen voor andere leden frezen (tegen vergoeding) ? (Ik zoek daar namelijk iemand voor)
Als dat er niet teveel zijn, wil ik dat gerust doen.
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Hallo Patrick,

Fijn, Ik PB je straks hier wel over.
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Deze week niet veel vooruitgang, want ik ben m'n nieuwe speeltje aan 't testen: een 3D printer...
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Hieronder een paar fotootjes van de tests met de 3D printer.  Bedoeling is dat ik 'm ga gebruiken voor het bouwen van m'n scenery.  De printer zal de fijne details maken voor m'n gebouwen (ramen, deuren, decoratie); de gebouwen zelf zet ik met styreen in mekaar.
Ik heb 2 soorten filament voor 3D printers uitgetest: PLA en ABS.  PLA (Polylactic acid) is bio afbreekbaar (gemaakt van mais) maar is een pest om mee te werken.  Het lijkt op plastic en voelt als plastic maar gedraagt er zich niet naar.  ABS werkt veel comfortabler en het is steviger dan PLA.  ABS is ook het materiaal dat gebruikt wordt voor Lego, en waarschijnlijk zal ik dan ook ABS gaan gebruiken.

Dus een paar foto's van de vandaag 'geprinte' voorwerpen, nog niet nabehandeld (vijlen, schuren, ...):


'k Had wel een probleempje met de rollen ABS die uit Frankrijk kwamen (stuk goedkoper dan hier in België): het gat voor de rolhouder was te klein.  Dus maar een nieuw houdertje ontworpen en geprint...
Zo komt het uit de printer (met raft en supports)


Na verwijderen van raft en supports en na de montage (heb m'n houdertje in 2 stukken gemaakt):
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Ik kan de foto's helaas niet zien :(
Wat geweldig trouwens dat je een 3D printer hebt! Hopelijk (na flink wat jaren sparen) heb ik er ook een, maar dat wordt hem denk ik niet :P
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Citaat van: C-Brian op zondag 02 december 2012, 21:18:45
Ik kan de foto's helaas niet zien :(
Wat geweldig trouwens dat je een 3D printer hebt! Hopelijk (na flink wat jaren sparen) heb ik er ook een, maar dat wordt hem denk ik niet :P
Oops, my bad, verkeerde links...
De printer is een Makerbot Replicator 2
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
 
hoi,
 
knap en proper werk  :thumbup: !!

Je realisaties met de 3d printer kunnen we wel boeien.  :)


steven

Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Zoals eerder gezegd, deze week de capaciteiten van de 3D printer uitgetest met wat prularia en dit weekend eens aan het echte werk begonnen.
De bedoeling is dat ik zelf m'n gebouwen ga maken in styreen, maar een heel deel onderdelen zou zwaar gepruts worden om ze te maken.  Dus die dingen zouden door de 3D printer overgenomen worden.  Vorige week heb ik wat testen gedaan tussen ABS en PLA, waarbij ABS als winnaar uit de bus kwam.  Het laat zich gemakkelijker bewerken dan PLA, ik denk dan vooral aan vijlen, lijmen, schilderen...

Deze middag wat ramen en luiken getekend met een CAD programma en deze naar de printer gestuurd.  Ging beter dan verwacht...

Dit vereenvoudigt de montage van ramen in m'n gebouwen tot het snijden van een gat, waar het kader inpast.
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Deze week nog bestellinkje binnengekregen:

Zoek nu enkel een Chinese vrijwilliger om ze te schilderen >:-D.  M'n nichtje (9 jaar) heeft al hulp aangeboden :)
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Patrick's modelbaan - Seinen en lantaarns
Hallo Patrick

Citaat van: Sattrickske op zondag 09 december 2012, 18:45:29
...Zoek nu enkel een Chinese vrijwilliger om ze te schilderen...
Je kun ook altijd Nederlandse vrijwilligers zoeken om ze in Chinezen te schilderen  :D :D

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ik ben begonnen aan de bouw van m'n seinhuis.  Het moet 3 sporen kunnen overbruggen en een zwitsers karakter hebben, dat was het uitgangspunt.  Ik had een modelletje gevonden van Vollmer (art. 5735); alleen waren er een paar mankementen: brug aan de verkeerde kant en het heeft een duits karakter.  Maar toch heel dicht bij wat ik wil; dus gaan we dit als template gebruiken voor m'n scratch build.
Ben een beetje ziekjes (oorontsteking) en moest thuis blijven van de dokter; komt me dus goed uit :D, alleen dat ontstoken oor is minder :-(.

Ben begonnen met styreen (2mm) te snijden voor de onderbouw van het seinhuis (2 verdiepen) daar bovenop komt nog een verdiep met brug.  Heb eerst de ingang gesneden en gekerfd en een raam gemaakt met de 3D printer, morgen volgt er hopelijk een deur (als m'n oor het toelaat ;))...
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ziet er leuk uit. Kerf je de stenen er ook zelf in?
Beterschap met je oor.

Albert.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hallo Patrick,

Kijk uit naar de volgende update(s).

En veel beterschap met je oor.

Vriendelijk groeten,
Marc
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Is dat een extrusieprintertje, Patrick ?  En werkt dat goed voor z'n geld ?  Ik bedoel , moet je nog veel nabewerken en kan het heel fijn werk leveren ?
Ik heb in het verleden een paar teststukjes gezien van een primitief  (eerste generatie)  extrusieprintertje en die nozzle was vrij grof, vandaar mijn vraag.  Zeker als ik naar je ramen en deuren kijk, die zien er toch vrij "gelikt" uit !
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
geld genoeg maar opzich valt de prijs van 2200 dollar me reuze mee.
http://store.makerbot.com/replicator2.html maare ga je nu ook custum loc body's printen  :P.

maare ontopic over je baantje  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: ziet er strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat....
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: dani op dinsdag 11 december 2012, 18:43:28
Is dat een extrusieprintertje, Patrick ?  En werkt dat goed voor z'n geld ?  Ik bedoel , moet je nog veel nabewerken en kan het heel fijn werk leveren ?
Ik heb in het verleden een paar teststukjes gezien van een primitief  (eerste generatie)  extrusieprintertje en die nozzle was vrij grof, vandaar mijn vraag.  Zeker als ik naar je ramen en deuren kijk, die zien er toch vrij "gelikt" uit !
Is inderdaad extrusie, de laagdikte in hoogste resolutie is 0.1mm (andere resoluties zijn 0.27 en 0.34).  De ramen zijn geprint in 0.1mm met een ondersteuningsraster.  Het beste resultaat heb ik met ABS, PLA is me iets te fragiel.
De nabewerking beperkt zich tot het verwijderen van het ondersteuningsraster; gaat heel eenvoudig met de hand of met een pincet.  Een klein beetje de bevestigingspuntjes bijvijlen en klaar is kees...
Zo'n raampje printen kost 9 minuten, de nabewerking 5 minuten.

Citaat van: Kiekis op dinsdag 11 december 2012, 23:40:20
geld genoeg maar opzich valt de prijs van 2200 dollar me reuze mee.
http://store.makerbot.com/replicator2.html maare ga je nu ook custum loc body's printen  :P.
Ik ben super tevreden met dit toestel, en tja, duur genoeg, maar super handig.  Volledige custom body's: nog niet direct, later misschien.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: treinbeginner op dinsdag 11 december 2012, 18:06:25
En veel beterschap met je oor.
Het oor gaat al vele beter; de druppeltjes hebben geholpen.  Morgen terug gaan werken...
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: agre30 op dinsdag 11 december 2012, 17:50:35
Ziet er leuk uit. Kerf je de stenen er ook zelf in?
Eerst kerfde ik de stenen met de hand (scalpel en wax carver).  Nu heb ik een betere methode: plaatje styreen effe op de CNC leggen en laat die maar 'krassen', gaat vele sneller.  Heb daarstraks de onderste 2 verdiepen van m'n seinhuis zo gegraveerd met de CNC (300 cm²), na 30 minuten was ie klaar.  Ik heb aan dat eerste plaatje meer dan 1 uur gewerkt 8o.
Ben nu de vensters en deur aan 't uitsnijden; morgen meer foto's.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Zoals gisteren beloofd, de foto's van de 'gefreesde' muren:



Straks grote vensters tekenen en printen.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hallo Patrick,

Ziet er netjes uit.

Ben benieuwd hoe het in elkaar gestoken uit komt te zien.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ik heb de styreenplaten nu aan mekaar gelijmd.  Deze vormen de 2 onderverdiepingen van m'n seinhuis, morgen ga ik de brug uittekenen die hier haaks bovenopkomt een 3 sporen overspant.
De platen werden eerst uigelijnd met calibratie winkelhaken en dan voorlopig bevestigd met aceton.  Als alles klopte heb ik er ter versteviging een L-profiel van 4mm ingelijmd met m'n custom ABS cement (restjes ABS een paar dagen laten weken in aceton).  Daarna de naden wat bijgeschuurd en de gegraveerde voegen wat bijgewerkt, ik denk dat na het schilderen de naden volledig onzichtbaar zullen zijn.
Ziehier het resultaat (ramen en deur zijn er maar effe voorlopig ingezet):



Morgen nog een vloertje voor de eerste verdieping en dan gaan we de boel eens wat kleur geven.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Prachtig. Wat een kunstwerk. Ik kijk graag naar Discovery Channel. Ze kunnen zo een programma beginnen met jouw 'extreme engineering' projecten.

Groeten,
Albert.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hoi Patrick,

Je werkt erg nauwkeurig  :thumbup: Het past beter dan bij kant en klare modellen. Was het niet handiger eerst de kozijnen en muren separaat een kleurtje te geven? Ik blijf het volgen.

groet,
Michiel
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: Golfer op zondag 16 december 2012, 10:02:24
Was het niet handiger eerst de kozijnen en muren separaat een kleurtje te geven?
Inderdaad, de ramen zitten er trouwens maar los in; ik had ze er effe op gezet voor de foto.  Ik ga nu de ramen en buitenmuren airbrushen.  Dan kunnen de ramen verder afgewerkt worden ('glas' inzetten).  En ik ga verder een binnen-trap ontwerpen voor overgang tussen de verschillende verdiepingen
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Voila, buitenmuren ge-airbrushed, ramen geschilderd en glas ingezet.

De eco-jongens gaan niet content zijn: wou er dubbel glas inzetten, maar dat lukte me niet, dus blijven we bij enkel glas >:-D

Voorlopig resultaat (ramen zitten nog steeds los):


Nu effe nadenken over de binnen-trap en al een beetje over de decoratie.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ziet er erg strak uit!
Ga de bakstenen ook vies maken?!! Of word het een nieuw pand?
Ben benieuwd hoe het eindresultaat is!
Succes!!

Groetjes Mark ;)
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: ykram op zondag 16 december 2012, 18:02:00
Ga de bakstenen ook vies maken?!! Of word het een nieuw pand?
Het hele gebouw zal later geweatherd worden, maar pas als de volledige constructie klaar is.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ziet er schitterend uit Patrick.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: Sattrickske op zondag 16 december 2012, 18:05:11
Het hele gebouw zal later geweatherd worden, maar pas als de volledige constructie klaar is.

:thumbup: mooi zo!!
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hallo Patrick,

Dat wordt een mooi seinhuisje  :)

Strak gemaakt.

Gr Einte
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Eerst en vooral een prettige Kerst voor de 3rail forummers!!!

Ziezo, nu effe pauze; noodgedwongen, want ik heb kramp in m'n hand van vensterjes uit te snijden 8o.

Heb nog wat platen uitgefreesd, deze moeten dienen voor een stuk van de derde verdieping en de brug.  De vensterjes moeten er heel voorzichtig uitgesneden worden, want er is niet veel marge.  Had een poging gedaan om de venstertjes uit te frezen, maar dit duurt zeer lang omdat ik maar met een lag van max 0.3mm kan frezen.  Sneller frezen doet het styreen smelten en da's niet goed, dus dan maar met de hand.
Om de niet rechte hoeken correct te krijgen heb ik ze uitgeprint in ABS met de 3D printer, de styreen plaatjes worden er dan kaarsrecht tegengelijmd zodanig dat de hoek perfect juist zit.




Straks proberen we verder te doen...
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Knap werk Patrick.
Hoe werkt dat eigenlijk met een 3D printer? Zit daar een bakje of plaatje met grondstof in en stuur je dan met de PC een 3D plaatje naar de printer?

Fijne kerstdagen.

Albert.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: agre30 op dinsdag 25 december 2012, 19:09:53
Hoe werkt dat eigenlijk met een 3D printer? Zit daar een bakje of plaatje met grondstof in en stuur je dan met de PC een 3D plaatje naar de printer?
Je heb verschillende modellen.  Het type dat jij bedoelt is inderdaad met een bak met vloeibare grondstof (hars) waarin in een laser de hars doet stollen; dit is meest precieze model en hiermee kan je ook verschillende materialen gebruiken (evenals metalen).  Alleen zijn deze types meestal verschrikkelijk duur; er bstaan goedkopere varianten, maar die leveren minder sterke eindprodukten.

Mijn 3D printer werkt met extrusie: plastiek filament (gewoon plastiekdraad van 1.75 mm diameter op een rol) dat door middel van extrusie laagje per laagje op een plaat afgeleverd wordt.  Je kan zulke toestellen al vinden vanaf 400? (zelfbouw kits) en deze hebben een preciesie van 0.4mm per laag.  De betere toestellen worden kant en klaar geleverd en hebben een preciesie van 0.1mm laag.  Voor modelbouw heb echt wel de 0.1mm preciesie nodig; 0.23mm zou ook nog lukken, maar dan ga je veel moeten vijlen en schuren.

Voor de rest werken beide types op nagenoeg dezelfde manier.  Je maakt je tekening met een 3D CAD programma (bv. Google SketchUp) en je export je tekening in STL formaat (STereoLithography).  De software die bij de printer geleverd wordt (of open-source software) converteert dit formaat naar GCode (de taal die voor CNC machines gebruikt wordt) door het hele voorwerpen te snijden (slicing) in laagjes van 0.1, 0.23 of 0.4mm.  Eens dat gebeurd is, dien je gewoon te wachten tot het toestel alle laagjes keurig op het platform gedeponneerd heeft; afhankelijk van de grote van het voorwerp kan dit van enkele minuten tot meerdere uren in beslag nemen.

Mijn voorwerpen zijn voornamelijk gemaakt uit ABS, deze zijn heel sterk en ABS laat zich makkelijk bewerken.  Het ABS filament wordt verwarmd tot 250°C en laagje per laagje op het platform gelegd.
Je kan ook een milieuvriendelijker product gebruiken: PLA (Polylactic acid), meestal van mais gemaakt; maar deze laat zich veel moeilijker bewerken (breekt sneller en is harder).  PLA is wel bio-afbreekbaar, ABS niet.  Maar ABS kan ik recycleren tot lijm (door te mengen met aceton); PLA kan je niets meer mee aanvangen, kan je alleen weggooien.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hoi Patrick,
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Misschien iets voor in de toekomst.

Groeten,
Albert.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
De eerste reeks muren voor de derde verdieping werden gisteren aan de vloerplaat bevestigd en vandaag nog wat muurtjes uitgetekend en gefreesd voor de rest van de de verdieping.  Deze zijn zopas gesneden en nu is het wachten op de 3D printer totdat de profieltjes klaar zijn en dan kunnen de muren aan mekaar gelijmd worden.


Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Hallo Patrick,

Dat ziet er al zéééér mooi uit

Doe zo voort.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Muren van de 3de verdieping staan op hun plaats:
Effe de boel voorlopig gestut, zodat we een goed idee krijgen hoe het straks uit gaat zien.




Straks aan het dak verder tekenen, heb al willen zien dat een serieus lastig jobke gaat worden.  Ik ga het dak opbreken in vlakken (voornamelijk driehoeken) die aan elkaar gelijmd gaan worden, zal een serieus precisiewerkje worden 8).
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ziet er prachtig uit Patrick! Geweldig dat je hier de middelen voor hebt! :thumbup:
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Dag Patrick.

Jeetje, dat wordt een joekel van een seinhuis! Maar wel erg mooi. :thumbup:
Het dak zal nog wel wat gepuzzel opleveren. Wat voor dakbedekking komt er op?
En zo'n enorme binnenruimte in combinatie met de hoeveelheid ramen leent zich
bijzonder goed voor strak gedetailleerd interieur. Ik neem aan dat je dit ook op
dezelfde wijze gaat maken? Ben benieuwd . . .   :)

Groeten,

Erik.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Amai, er was meer werk aan het dak dan ik verwacht had.  En het is nog niet helemaal af :O
Eerst een 3D model getekend en dat model opgebroken in trapeziums en driehoeken.  De CNC heeft op een groeter stuk styreen die stukjes afgelijnd en meteen de zwitserse leien gegraveerd.  Gisteren de hele avond bezig geweest met de hoekjes af ste schuinen zodat de driehoeken en trapeziums in mekaar passen onder de juiste hoek.  De truuk was om de hoeken steeds te ver af te schuinen zodat je voldoende speelruimte hebt, de overtollige ruimte heb ik daarna met ABS cement opgevuld.  Het hoofddak is nu klaar, straks ga ik het nog verstevigen door er 2 extra driehoeken per module in te kleven.  Daarna worden de dakkapellen (3 in totaal) ertegen gezet.  Elke dakkapel, bestaat uit 5 driehoeken, dus daar is nog werk aan.  Maar het voornaamste is klaar en de afmetingen kloppen als een bus, de grootste afwijking is 0.15mm.  Ik ben dus meer dan tevereden :).


Effe alles losjes op mekaar gestapeld om een globale indruk te krijgen, en al zeg ik het zelf, 't ziet er niet slecht uit.


En inderdaad Erik, er komt een volledig interieur in.  De bedoeling is dat het seinhuis deels gestuurd gaat worden door een microcontroller.  Er zou hetvolgende in komen:

  • verlichting per verdieping + licht aan de ingang
  • richtingsbellen met MP3 geluid
  • open haard op de 3e verdieping, vlammen gesimuleerd met leds en een rookgenerator
  • mechanische sein hendels
  • nog wat meubilair
  • ...
Het seinhuis was eigenlijk een test; ik wou eens nagaan hoe goed ik met styreen overweg kon om te kijken wat mogelijk is voor m'n decor.  De test is volgens mij dus meer dan geslaagd en eigenlijk moet ik nu dringend aan de basisplaten van m'n baan verder werken, want het seinhuis kan op dit ogenblik nergens staan.  Het zou op niet veel trekken in m'n schaduwstation >:-D
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: Sattrickske op zondag 30 december 2012, 15:05:43
Het seinhuis was eigenlijk een test; ik wou eens nagaan hoe goed ik met styreen overweg kon om te kijken wat mogelijk is voor m'n decor.  De test is volgens mij dus meer dan geslaagd en eigenlijk moet ik nu dringend aan de basisplaten van m'n baan verder werken, want het seinhuis kan op dit ogenblik nergens staan.  Het zou op niet veel trekken in m'n schaduwstation >:-D

:thumbup:
anders weet ik nog wel een plekje hoor.  :D
Ik zoek er wel een plek voor.
wat een werk zeg, maar mooi...erg mooi.

groet Winno
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Prachtig staaltje modelbouw. Succes verder Patrick :exclaim:
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
 8o 8o
man, wat een werk maar daar krijg wel dit voor terug.
het ziet er geweldig mooi uit en ben benieuwd naar je ander dingen.

gr john
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Dag Patrick.

Citaat van: Sattrickske op zondag 30 december 2012, 15:05:43
..., er komt een volledig interieur in.  De bedoeling is dat het seinhuis deels gestuurd gaat worden door een microcontroller.  Er zou hetvolgende in komen:

  • verlichting per verdieping + licht aan de ingang
  • richtingsbellen met MP3 geluid
  • open haard op de 3e verdieping, vlammen gesimuleerd met leds en een rookgenerator
  • mechanische sein hendels
  • nog wat meubilair
  • ...

Zoiets verwachtte ik al, ik hoop dat je er uitgebreide bouwverslagen van maakt, want dat wordt dan smullen! :thumbup:

Citaat van: SattrickskeHet seinhuis was eigenlijk een test; ik wou eens nagaan hoe goed ik met styreen overweg kon om te kijken wat mogelijk is voor m'n decor.  De test is volgens mij dus meer dan geslaagd en eigenlijk moet ik nu dringend aan de basisplaten van m'n baan verder werken, want het seinhuis kan op dit ogenblik nergens staan.  Het zou op niet veel trekken in m'n schaduwstation >:-D

Mijn eerste zelfbouwprojekt was ook meer als een test, goed gelukt, maar ook niet zeker van een plekje op de baan :confused:

Groeten,

Erik.

Edit: spellfout gecorrigeerd.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
op het risico van in herhaling te vallen :  schitterend werk, Patrick !
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Ik kan ook niet anders dan me bij de voorgaande sprekers aansluiten. Prachtig project en een heel mooi resultaat. Ben benieuwd naar het vervolg!

Groeten Dennis
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 30 december 2012, 18:26:38
Mijn eerste zelfbouwprojekt was ook meer als een test, goed gelukt, maar ook niet zeker van een plekje op de baan :confused:
Oh maar, ik ben wel zeker van een plekje, op het zichtbare stuk schuin rechtover m'n station.  Maar alleen bestaat dat zichtbare stuk nog niet, 'k moet de modules nog bouwen 8o.  Enkel de plannen bestaan op dit ogenblik.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Waanzinning mooi! wanneer kunnen we bij je bestellen  ;) ?

Albert.
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Diep onder de indruk. Knap staaltje werk!
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Lid sinds: 2009

Glueck auf

offline
Re: Patrick's modelbaan - Scratchbuild seinhuis
Tonnere de Brest! :O, Da's supermooi, Ga je Rutger's ronde lokloods naar de kroon steken? Ook deze bouw blijf ik volgen!

Peter