Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

blauwe start pijl bij variabele route koploper

Gestart door Jos Lans zondag 25 december 2011, 13:50:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
blauwe start pijl bij variabele route koploper
Beste Forum leden,

Via koploper forum site gezocht naar antwoord op deze waarschijnlijk eenvoudige vraag maar helaas kan ik het niet vinden.

Hoe start je een variabele route? Bij selectie van een vaste route komt er een blauwe pijl te voorschijn in het rijwindow. Als ik een (eenvoudige met maar 1 inrijdverbod) variabele route selecteer dan zie ik deze pijl niet verschijnen. Hoe start ik de trein zodat hij automatisch een variabele route gaat rijden?

Alvast dank voor het antwoord.

Groet,

Jos
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Trein in een blok plaatsen, en dat blok naar het volgend blok slepen waar de trein heen moet en je trein rijd automatisch verder.
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Hoi Wijbe,

Super, het werkt! Dank!

Groet,
Jos
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Hallo Jos,

Alleen als een trein in 1 richting kan vertrekken komt een blauwe pijl voor vertrek. Beter is om altijd de loc op het koploperscherm naar het naastliggende blok te slepen waarna de loc zal vertrekken.

het verschijnen van een blauwe pijl is geheel onafhankelijk van vaste en variabele route's. Een klein advies begin pas met route's als de treinen al automatisch kunnen rijden, en je weet waarvoor route's dienen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Hoi Walter,
Bedankt voor de reactie en de tip. Zal, naarmate ik verdere stappen met koploper onderneem, nog wel meer vragen hebben! Fijn dat er dan dit forum bestaat.
Groet,
Jos
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Jos,

Voor al je koploperproblemen, neem eens een kijkje op het koploper forum.
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Citaat van: Wijbe op zaterdag 14 januari 2012, 15:29:03
Voor al je koploperproblemen, neem eens een kijkje op het koploper forum.
Die al je vragen daar goed kunnen beantwoorden zitten ook op dit forum  ;).

Mvg,
Peter
Re:blauwe start pijl bij variabele route koploper
Geheel waar Peter, maar je krijgt toch eerder respons op het koploperforum. Wordt het hier te ingewikkeld word je al vaak naar het koploperforum verwezen.