Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ombouw Marklin 1100 met kreukelzone naar zonder

Gestart door B100 vrijdag 23 december 2011, 19:24:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Marklin 1100 met kreukelzone naar zonder
hoi Luitjes,

Ik heb jaren geleden de Marklin 3324 (1100 met kreukelzone voor bescherming van de meester) omgebouwd  naar de 1100 zonder deze kreukelzone, in de kleur turquoise en grijs/gele uitvoering.

Dus de loks zijn orgineel Marklin 1100 met ingekort chassis waardoor de rijeigenschappen ten volle zijn bewaard ,echter heb ik ze nooit kunnen afmaken.!!!

Ik heb toen in de turquoise uitvoering gele en rode ledjes gefabriceerd, wat nog werkte ook!!

Echter ben het schema kwijt om dit ook toe te passen in de grijs/gele. Kan iemand mij verder helpen?
Ik kan natuurlijk ook de lok openmaken om te kijken, maar alles is nogal compact en ben bang voor schade .

Ik heb inmiddels al een schema gevonden in wiki


Hier de foto;s van de veranderingen van de 1100 met kreukelzone.

Van de originele bovenbouw is het front afgezaagd en met een kunststof plaatje is er vervolgens een nieuw front ingezet .
Het chassis is ingekort door er een stuk van af te zagen en vijlen.

De geel grijze is nog niet afgemaakt en de turquoise is nog niet helemaal zoals ik het wil hebben, maar komt goed . ;)

De blauwe 1100, in de lineup, is van het merk Roco en geschikt voor wisselspanning.


groetjes Koos

Tip 
de foto's zijn wat licht maar als je er op klikt, worden ze beter weergegeven.
Re:Ombouw Marklin 1100 met kreukelzone naar zonder
Lid sinds: 2009

De laatste Trein stopt niet aan het perron......

offline
Re:Ombouw Marklin 1100 met kreukelzone naar zonder
Koos,
Ik vind het knap dat je het omgekeerde doet,
De neus eraf ipv een neus erop.
De basis ziet er niet verkeerd uit,
met wat engelen geduld is er van de loks zeker wat moois te maken.

Begrijp me niet verkeerd ,het ziet er nu al mooi uit,maar de frontjes met name de oudere uitvoeringen ,rond de seinen hebben nog wat tuning nodig oa Lampringen.

Ik wens je succes met de verdere verfraaing van deze modellen.  :)
Re:Ombouw Marklin 1100 met kreukelzone naar zonder
Eerlijk gezegd zie ik ze zo ook het liefst. durf echter niet de zaag en dremel in te zetten.

gr erik