Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

tenderloc BR 64

Gestart door robert hoesman dinsdag 13 december 2011, 00:26:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tenderloc BR 64
Lid sinds: 2009

offline
tenderloc BR 64
Marklin vrienden
Wie heeft er rij ervaring met de tenderloc  BR 64 MFX art 39643 met bel
vrg Robert
Re:tenderloc BR 64
mathijs-spoor3
gast

Re:tenderloc BR 64
ik heb de oudere versie (nagenoeg hetzelfde volgens mij) die rijd super, mooi geluid (vind ik) en mooi mooi model.

gr
Re:tenderloc BR 64
wimpietrein
gast

Re:tenderloc BR 64
de br 64 rijd perfect de alleen de rookgen geeft nog wel eens problemen (en die zijn nog niet opgelost)
gr wimpie trein
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:tenderloc BR 64
Mijn Br 64 rijdt prima, heeft zelfs een val van de tafel overleeft, zie mijn bouwtopic met filmpjes.

Groet, Anne W
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re:tenderloc BR 64
Robert

Ik ben ook in bezit van de 39643 deze rijd goed en de geluiden doen het ook allemaal, ik weet niet welke problemen de jouwe hebben

Fred
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2009

offline
Re:tenderloc BR 64
Feerden
Bedankt allemaal voor de informatie ,nu kan ik eindelijk overgaan tot de aankoop
Ik was bang dat de bel  bij binnen komst van station niet of nauwelijks zou werken ,dus  dit was mijn vraag aan jullie .
mvrg Robert
Re:tenderloc BR 64
mathijs-spoor3
gast

Re:tenderloc BR 64
nou ik vind de bel in vergelijking met het andere geluid hard genoeg klinken :D

gr
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2006

offline
Re:tenderloc BR 64
Heren

De 39640 pendelt tuffend en blazend en stoom afblazend heen en weer
Lief lokje net zo mooi als zijn zware broer TP 800

Groetjes
Peter R.
Re:tenderloc BR 64
djoser
gast

Re:tenderloc BR 64
Citaat van: mathijs-spoor3 op dinsdag 13 december 2011, 13:45:52
nou ik vind de bel in vergelijking met het andere geluid hard genoeg klinken :D

gr

Eens, het (overige geluid) is wat aan de zachte kant vind ik. Had wel iets luider gemogen.

Groet, Dick
Re:tenderloc BR 64
mathijs-spoor3
gast

Re:tenderloc BR 64
idd, maarja, dan hadden ze die lok in 00 moeten maken, en dan liepen er nog meer mensen te zeuren .

gr
Re:tenderloc BR 64
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:tenderloc BR 64
Ik heb een 39640 en die is terug naar Marklin geweest omdat het stoompuffen totaal niet synchroon liep.
Nu is het beter, maar Märklin heeft het CV voor de synchronisatie van het geluid veel hoger geprogrammeerd dan 255.
Nu zou ik deze iets lager willen zetten, maar dan spring ie direct terug naar beneden 255 en dan gaat het puffen weer veel te snel.
Verder een heel leuk lokje mooi gedetailleerd en mooi geluid, het hoeft voor mij niet zo hard, want in 1:1 hoor je na 1 km ook niet meer.
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:tenderloc BR 64
Citaat van: Ben-Nagel op vrijdag 16 december 2011, 11:40:57
Mijn advies, gerust kopen, alleen geen kinderhandjes aan laten komen en geen rookgenerator inbouwen.

Bij ons rijden twee versies van de BR 64; de 39640 en de 26562. Beide locomotieven rijden geweldig. Het geluid van de 26562 (VSM-set) is overigens wel veel beter dan het geluid van de oudere 39640.
Beide locomotieven zijn gewoon voorzien van een rookgenerator. Als men de generator vult met behulp van een injectienaald, dan is het geen probleem. Wel moet men, zoals hierboven te lezen valt, oppassen voor alle details. Het maakt de loc kwetsbaar, maar wel erg mooi :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:tenderloc BR 64
Citaat van: Kappa op dinsdag 13 december 2011, 20:33:17
Ik heb een 39640 en die is terug naar Marklin geweest omdat het stoompuffen totaal niet synchroon liep.
Nu is het beter, maar Märklin heeft het CV voor de synchronisatie van het geluid veel hoger geprogrammeerd dan 255.
Nu zou ik deze iets lager willen zetten, maar dan spring ie direct terug naar beneden 255 en dan gaat het puffen weer veel te snel.
Verder een heel leuk lokje mooi gedetailleerd en mooi geluid, het hoeft voor mij niet zo hard, want in 1:1 hoor je na 1 km ook niet meer.

Beste Ad,

Toen ik mijn Br 64 kocht vond ik de stoomslagen redelijk goed synchroon lopen, een poosje geleden heb ik de maximale snelheid in de decoder begrenst op 73% zodat hij op MM2 28 stappen de schaalsnelheid rijdt.

Nu zijn de stoomslagen niet echt synchroon meer, hij doet ca. 4,5 slag op één wielomwenteling, op zich wel logisch denk ik, het soundprogramma zal wel afgesteld zijn op 100% snelheid.

Overigens vind ik het niet echt erg, de slagen zijn toch alleen maar te volgen op lage snelheden.

Groet, Anne W
Re:tenderloc BR 64
mathijs-spoor3
gast

Re:tenderloc BR 64
ik vind het goed zolang ze  niet boven de 5 (of een tikkie meer) komen

gr
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2010

offline
Re:tenderloc BR 64
Ik heb de 39642 (BR 64 DRG)

Een loc met veel plus punten.


  • mooi gedetaileerd
  • goede loop
  • het is volgens mij de kleinste m* loc met geluid
  • de motor is practies geruisloos

Ik kan me maar twee minpuntjes bedenken (voor wat t waard is)


  • ik pakte de loc voorzichtig van de baan en toen brak de stang naar de cabine af, erg kwetsbaar dus
  • de rookgenerator is lastig te vullen door de kleine schoorsteen.
Re:tenderloc BR 64
stefant4
gast

Re:tenderloc BR 64
toen marklin in 2008 de 39640 uitbracht had ik wel gedacht dat er talloze versie's van gemaakt zouden worden.
maar ik heb er zelf een gehad destijds,en ik vond het een super loc.
hij is niet groot,maar toch vrij sterk en zelfs bij lage snelheden reed hij mooi. wat me wel op viel als ik erg langzaam reed met een paar donderbussen erachter was dat je het geluoid van de trillingen via de rijtuigjes kon horen resoneren.
jammer dat er wat problemen zijn met die motoren
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:tenderloc BR 64
Mijn Br 64 rijdt al een paar jaar op mijn eigen baan en op twee banen van de MSG, dus verhuist vaak, heeft een val van een dikke meter op een betonnen vloer overleeft, ik merk niets van motorproblemen....

Groet, Anne W
Re:tenderloc BR 64
stefant4
gast

Re:tenderloc BR 64
Citaat van: Anne W op zondag 25 december 2011, 12:44:01
Mijn Br 64 rijdt al een paar jaar op mijn eigen baan en op twee banen van de MSG, dus verhuist vaak, heeft een val van een dikke meter op een betonnen vloer overleeft, ik merk niets van motorproblemen....

Groet, Anne W

ik heb persoonlijk ook nooit last gehad met die motoren,maar ik heb gehoord dat er problemen zijn. dat vind ik jammer voor de personen die er wel last van hebben.
en nog een vraagje over geluid. je kan het geluid zeker niet harder zetten dan 100% ZONDER de luidspreker/decoder te slopen? ik vind het geluid bij mijn br01 namelijk een beetje aan de lage kant...
Re:tenderloc BR 64
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:tenderloc BR 64
Beste Stefan,

Nee harder als 100% lukt niet erg, wellicht dat er een grotere luidspreker in kan, maar daarvoor moet je bij andere deskundigen zijn.

Overigens spreekt Märklin niet over limitering van het geluid om de luidspreker te sparen, maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Groet, Anne W
Re:tenderloc BR 64
stefant4
gast

Re:tenderloc BR 64
ja ik weet haast zeker dat het wel iets uitmaakt of je hem altijd op 100% hebt staan (soals ik nu) of 50... maar daar zou ik als ik marklin was ook niet over spreken,helemaal niet in de huidige financiele situatie. flinke koffiemolens erin gooien en dan het geluid op 100% zodat de speakertjes iets eerder met pensioen mogen,dan verkopen ze ook meer...  :o)