Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan herintreder

Gestart door aideeaidee dinsdag 20 december 2011, 23:12:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan herintreder
Lid sinds: 2011

offline
Baan herintreder
Ik weet niet of het de bedoeling is om het plan hier neer te zetten of te verwijzen. Ik heb mijn baanontwerp op mijn eigen site neergezet: http://aducom.eu/h0/page.php?4

Bij het uitleggen zijn de eerste wijzigingen al noodzakelijk gebleken. Ik zal iedereen adviseren om met een programma te ontwerpen, maar toch zal de werkelijkheid net iets anders zijn.
Re:Baan herintreder
GHN-Marklin
gast

Re:Baan herintreder
Hoi Albert,

Ik heb net je baanplan even bekeken. Ziet er goed uit. Echter rechtsonder op BG BG+1 zie ik een overbodige slinger. Dit kan je oplossen door in de bocht een rechterwissel te leggen i.p.v. nu net na de bocht een  wissel naar links.

Hopelijk heb je iets aan deze opbouwende kritiek.

Groet,
Gerrit
Re:Baan herintreder
Citaat van: aideeaidee op dinsdag 20 december 2011, 23:12:04
Ik zal iedereen adviseren om met een programma te ontwerpen, maar toch zal de werkelijkheid net iets anders zijn.

Injderdaaad, dat heb ik vandaag ook nog effe ondervonden, bij het uitleggen van de eerste sporen.  Gelukkig een klein verschilletje, dus het val allemaal nog wel mee.  Als je der zonder programma aan begint dan loopt het vaak anders ;-)
Re:Baan herintreder
rorail
gast

Re:Baan herintreder
Hallo Albert,

Heb je al onderzocht in hoeverre het goed gaat met de hellingen? Voor mijn gevoel heb je enkele erg steile stukken erin zitten. Ook heb je wellicht een conflict met het van -1 komende spoor (bovenaan) waarboven 2 sporen liggen.

Groet,
Ronald
Re:Baan herintreder
Lid sinds: 2011

offline
Re:Baan herintreder
Bedankt voor alle reacties. De baan heb ik inderdaad al op punten gewijzigd en ben het opnieuw aan het tekenen. Die 3 procent stijging op zo'n baan gooit roet in het eten. Ik heb het nu anders opgelost door aan de achterkant de twee sporen over de volle lengte te laten lopen. Het voorstation wordt verhoogd waardoor er al wat 'winst' is behaald. Ik zal proberen binnenkort een update te plaatsen in het plaatje een scarm tekening. De tafel op de bg - 1 ben ik nu aan het uitleggen, en de werkelijkheid is toch altijd weer iets anders. Wat ik ook merk met de ontwerp programma's is dat je kleine verschillen van b.v. 1 of 2 milimeter in de praktijk gewoon wegwerkt (die ruimte is er wel) maar dat je dat op zo'n tekenprogramma niet uit kunt werken. In ieder geval ben ik op weg. Ik gebruik tweezijdig tapijttape van gamma (dat kun je ook verwijderen) om de rails aan 3mm ondertapijt te plakken. Het dempt goed, het is goed verwerkbaar. Zal ook de foto's binnenkort updaten. Daarna ga ik eerst de boel electronisch/technisch aansluiten tot het werkt. Daarna komt de opbouw.
Re:Baan herintreder
Lid sinds: 2011

offline
Re:Baan herintreder
Terug bij af, de treintafel voldeet niet. Inmiddels een nieuwe op wieltjes en ook een nieuw ontwerp van laag bg-1. Voor komt een 'metro' station, daarachter opstelsporen. De open eindes links voeren naar de laag bg, nu met stijging van 3.2 procent.