Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

hoe herkent men oplichters

Gestart door treinbaanbeginner maandag 19 december 2011, 14:04:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:hoe herkent men oplichters
Daarnaast koop je bij Conrad een Sik (nieuw met garantie!) voor ?65,49 incl. verzenden.

Gr, Ben.
Re:hoe herkent men oplichters
 :D sorry maar dat vind ik wel geinig
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2011

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: Spoorman op maandag 02 april 2012, 19:20:09
Daarnaast koop je bij Conrad een Sik (nieuw met garantie!) voor ?65,49 incl. verzenden.

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Heb je daar de link van?

Vincent
Re:hoe herkent men oplichters
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=497496

En gebruik actiecode 020597-NB.

Gr, Ben.
Re:hoe herkent men oplichters
Foei Wim

Dat is toch helemaal niet geinig ha ha  ha :-( :-( :-( :-( :-(
Of toch wel. :P :P :D :D
Van marklin weet ik wel zo n beetje wat alles het waard is.
Maar ik dacht ik wil wel eens wat van roco hebben en daar heb ik niet zo n verstand van wat het tweede hans waard is.
Het was trouwens geen sik maar een groene hippel een van de eerste uitvoeringen.
Foutje van mij
Maar het weerhoud me niet om op marktplaats te kopen hoor,
Ik heb in het verleden ook veel koopjes gehad.
En Hans ik heb de koper een paar keer gemailt maar hij laat niks meer horen.
En om een keer 15 euro reparatie kosten ga ik geen problemen meer maken hoor.
Hij rijd  inmiddels weer prima.

Tony
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: blauweengel op vrijdag 06 april 2012, 18:53:09
En Hans ik heb de koper een paar keer gemailt maar hij laat niks meer horen.
En om een keer 15 euro reparatie kosten ga ik geen problemen meer maken hoor.
Hij rijd  inmiddels weer prima.

Tony

Toch is het jammer dat je weer in de buidel moest tasten,terwijl je een werkend model verwacht.
Dat vind ik nou een vervelende zaak,en de verkoper had eerlijker mogen zijn.

Het had geen 15 euro meer moeten kosten,maar juist minder omdat de lok niet werkte.
Ik ben misschien een kniesoor,maar dat ben ik liever dan me te laten lichten door wie dan ook.

Het is jouw zaak,en jouw lok,en je gaat met deze zaak er op je eigen manier mee om.
Als jij er vrede mee hebt,is het belangrijkste.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:hoe herkent men oplichters
Citeer
In Nederland is ook een veilinghuis waar o.a. treinen worden geveild.
Zie bijgaande link: http://www.veilinghuisbouwman.eu/
De website ziet er wel aardig uit, maar referenties kan ik niet geven maar anderen misschien wel.
Winus

Inderdaad een overzichtelijke site alleen online bieden is minder. Ja kan er niet online bieden zoals op ebay. Je mag via de website, voordat de veiling start, maar 1 bod doen per artikel. Dus je wordt altijd overboden of je moet een hoog bod doen. Dus je moet er heen en lijfelijk met de veiling mee doen. Maar verder lijkt het mij een betrouwbare club..
Re:hoe herkent men oplichters
Aliebengalie
gast

Re:hoe herkent men oplichters
Lees alleen de voorwaarde goed.
Je eigen bod , en doe daar dan 27 % van je bod bij tellen + nog 2 euro voor verpakkings kosten.
Dit zijn dingen waar men vaak te snel overheen loopt,men vind het mooi men doet een bod,maar vergeet de voorwaarden te lezen.....

Mvg: Alex die liever van forum leden koopt ipv dit gedoe. Maar ieder zijn meug... :D
Re:hoe herkent men oplichters
Ik heb wel eens geprobeerd bij dat veilinghuis en op zich heb ik er niet zo veel moeite mee. De condities en voorwaarden staan duidelijk op de website. Daar is niets oneerlijks aan.  De ervaring leert wel dat de af prijzen die vermeld staan minimaal een keer over de kop gaan. En er komt idd nogal wat overheen. Dus als er iets bijstaat wat je echt wilt hebben en niet op een andere manier aan kunt komen is het best een optie. Ik heb niet de indruk dat zij onder het kopje 'hoe herken ik' thuishoren ;-) Maar ik heb ook niet de indruk dat je het goedkoopste uitbent maar als er iets is wat je echt graag wilt hebben is dat ook niet altijd argument.. Ik koop ook het liefst van mede forum genoten of via MP waar ik kan afhalen.
Re:hoe herkent men oplichters
Aliebengalie
gast

Re:hoe herkent men oplichters
Ja toch.
Alleen is niet iedereen in de gelegenheid als je bv in Rotterdam woont om iets op te halen in Zwolle.
Maar ik doe dit het liefst wel...en ga zelfs nog verder....maak er dan gelijk een dagje uit van.... :D
Maar ik zeg dus ook niet dat veiling huizen oplichters zijn,bedenk alleen dat er nog veel geld bij je bieding bijkomt.

Mvg: Alex
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Ik heb het veilinghuis alleen willen noemen als een mogelijkheid. Er zullen wel eens koopjes tussen zitten, maar dan zul je wel zelf aanwezig moeten zijn en goed rekening moeten houden met de kosten. Op de site kun je zien wat de diverse hebben opgebracht. Een Koploper is voor ? 200, verkocht. Daar komen dan nog de kosten (27% opgeld) bij. Als je de reiskosten er ook nog bij telt, is het beslist niet meer goedkoop, maar als je het ziet als een leuk dagje uit en je kunt nog wat andere koopjes scoren, misschien wel.
Winus
Re:hoe herkent men oplichters
Tsja en de spanning van de veiling. Als het een bijzonder model is misschien wel, maar zelf ben ik (nog) niet zo kritisch. Zo'n koploper is via MP wellicht ook nog wel aan te komen. Maar de omgeving van apeldoorn/arnhem is erg mooi, dus dat dagje uit is zo gek nog niet. Maar om dan een hele middag in de veiling te zittten ;-)
Re:hoe herkent men oplichters
Ik ben in het verleden wel eens bij een veiling van Jan Hollebeek geweest.
Maar kan nou niet zeggen dat ik er goedkoope dingen heb kunnen bemachtigen.
Voor koopjes hoef je er niet heen te gaan.

Tony
Re:hoe herkent men oplichters
Hallo Tony,

Bij vérkoop van een bijzondere locomotief  op het forum advies gevraagd over het veilinghuis dat je in je post van 7 april noemt.
Dit waren de reacties:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32930.0

en dan vooral #20-25, 30-32, 59

Wij hebben mede door alle adviezen (en eigen gezond verstand) een andere route gekozen.

Wat betreft áánkoop heb ik geen ervaring met veilinghuizen maar als ik het goed begrijp is het wel lucratief om een veilinghuis op te zetten:
-mensen die wat aanbieden vraag je een bemiddelingspercentage
-mensen die wat kopen bij je vraag je opgeld (zo heet dat toch?)
verdien je 2 x aan de verkoopprijs (20% van de aanbieder en 27% van de koper 8o).
Ik denk dat ik een veilinghuis ga opzetten  >:-D

Als de aanbieder en de koper elkaar rechtstreeks hadden kunnen vinden waren ze allebei een stuk rijker geweest: de koper betaalt een kwart mínder voor het product terwijl de verkoper een kwart méér ontvangt (dan de prijs behaald op een veiling).
Wat dat betreft ben ik het volledig met Alex eens:
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 07 april 2012, 06:10:28


Mvg: Alex die liever van forum leden koopt ipv dit gedoe. Maar ieder zijn meug... :D

Natuurlijk blijft het een gok en als een product erg gewild is kan het zijn dat je meer geld verdient aan je verkoop; aan de andere kant: als het minder oplevert dan waarop je gehoopt had moet je ook nog eens 20% daarover aftikken.... :-(

groet
Frank
Re:hoe herkent men oplichters
Bahnhof Kloten
gast

Re:hoe herkent men oplichters
En bij een veilinghuis zitten een aantal vaste opkopers die alles kopen, zodat zij op de lange termijn alleen overblijven en de artikelen die er zijn spotgoedkoop kunnen verdelen.
Re:hoe herkent men oplichters
en dan kom jij met je opgeruimde zolder....

groet,
Frank
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: treinbaanbeginner op maandag 19 december 2011, 14:04:05
en opa kan voor het bedrag dat de locomotief uiteindelijk heeft opgebracht een heleboel startsets kopen!

Hallo treinbaanbeginner,

Ik heb dit "draadje" voor het eerst  eens zitten doorlezen (het is vandaag vrjdag de 13e, dat leek me een goedgekozen moment gelet op het onderwerp!). Al lezende ben ik steeds benieuwder geworden: welke locomotief was het die zoveel meer heeft opgebracht dan wat die eerste opkoper er in de plaats voor wilde geven (die startset)?

Je begrijpt dat ik "doodgewoon" nieuwsgierig ben!

Gegroet,

Rob

Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: rovanko op vrijdag 13 april 2012, 22:30:58
Citaat van: treinbaanbeginner op maandag 19 december 2011, 14:04:05
en opa kan voor het bedrag dat de locomotief uiteindelijk heeft opgebracht een heleboel startsets kopen!

Hallo treinbaanbeginner,

Ik heb dit "draadje" voor het eerst  eens zitten doorlezen (het is vandaag vrjdag de 13e, dat leek me een goedgekozen moment gelet op het onderwerp!). Al lezende ben ik steeds benieuwder geworden: welke locomotief was het die zoveel meer heeft opgebracht dan wat die eerste opkoper er in de plaats voor wilde geven (die startset)?

Je begrijpt dat ik "doodgewoon" nieuwsgierig ben!

Gegroet,

Rob



Hoi Rob,

Daar verwijst treinbaanbeginner naar: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32930.0, een LNER 700 uit 1939, een mooi verhaal!

vr gr

Frank
Re:hoe herkent men oplichters
Dag Frank,

Tjeetje, dat is inderdaad een prachtig verhaal, en zeker de goede afloop ervan.

Als je - zoals ikzelf - al vele tientallen jaren "treintjes" koopt om er mee te spelen kan je zoiets wel eens meer overkomen, zij het niet zó opvallend.

Persoonlijk heb ik ook een tweetal 'voordeeltjes' gehad:

De eerste was een locomotief voor mijn verjaardag. Ik had gevraagd of de hele familie ( die mijn liefhebberij kende) mij gezamenlijk een dure Duitse E-lok van de BR E 94 zou willen schenken. Dat voorstel schijnt in goede aarde te zijn gevallen waarop mijn moeder naar de al lang niet meer bestaande fameuze Märklinhandelaar firma van Pelt in de Papestraat (Den Haag) is gegaan met het Märklin catalogusnummer 3022 op een briefje geschreven. Op de doos die ik als jarige uitpakte stond dat nummer ook. Maar toen ik het geschenk goed bekeek bleek het geen Duitse locomotief te zijn maar hetzelfde model met Oostenrijkse belettering! Omruilen? Nou nee, want ik wist dat dergelijke locs ook in Duitsland kwamen, dus laat maar, eigenlijk wel leuk, zo is het ook goed....Toen ik vele jaren later voor de eerste maal een "Koll" in handen kreeg gingen mijn ogen wel open! Ik bleek eigenaar te zijn van de ÖBB 1020 met catalogusnummer 3052, en de prijs was volgens dit naslagwerk inmiddels tot recordhoogte gestegen! Nog steeds hartelijk dank firma van Pelt! Inmiddels heb ik wel de pantografen omgewisseld voor meer écht uitziende Oostenrijkse modellen. De prachtige lok rijdt nog steeds "krasloos" zonder enig probleem op mijn baan rond. 


De tweede was toen ik in de V&D in Den Haag op de speelgoedafdeling waar je toen ook nog speelgoedtreinen kon kopen (waar is die tijd gebleven) onder de glazen afdekking van de toonbank een Deense Märklinlocomotief zag liggen. Het bleek een "speciale aanbieding" te zijn voor naar ik me heel goed herinner 65 gulden. De verkoper zei dat het een "vergissing" was geweest, want i.p.v. de Deen had V&D de bedoeling gehad de Duitse versie BR 44 te bestellen; ik citeer de verkoper: "voor zo'n Deense locomotief is gewoonweg geen belangstelling, vandaar"..... Nou, vijf en zestig gulden had ik niet bij me, slechts vijftig gulden was mijn gehele kapitaal. Ik moet toen teleurgesteld hebben gekeken waarop de verkoper - die me van eerdere aankopen wel kende - zijn hand over het hart streek en de loc voor die vijftig zuur verdiende guldentjes  aan me verkocht...Welaan ieder die de "Koll" opslaat weet wat die loc met catalogusnummer 3045 later kon opbrengen. Ik heb hem overigens nooit verkocht en ook deze Märklin creatie rijdt - nog steeds als nieuw" - tot volledige tevredenheid op mijn baan!

Ach ja, dat zijn "mooie zaken"

Gegroet,

Rob

Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Hoi Rob,

Een prijs voor een klassieker noteren is 1,de prijs ook daadwerkelijk krijgen is 2.
Maar ook hier kun je op verschillende niveau's opgelicht worden.
Want : Is het model geen replika,of welke variant,en welke details?

Allemaal dingen die je moet weten,als je een lok uit vervlogen jaren wilt aanschaffen.
En je moet ook geluk hebben met die dingen,want wie zegt dat een buitenbeentje (3045) ooit een hoge prijs zal opbrengen?
Gelukkig kan niemand in de toekomst kijken,en ergens is dat maar goed ook.

Er zullen altijd mensen zijn die van onwetendheid dankbaar gebruik zullen maken,op het net of waar dan ook.
Het is aan ons,om die onwetendheid om te buigen naar kennis.
Daarvoor kun je op het forum,met je vragen een passend antwoord krijgen.
En vergeet de wiki niet,ook daar kun je beschrijvingen vinden (uitzonderingen zoals die van Frank daargelaten).

Ben ook blij dat we dit forum hebben,want het bied ook een beetje bescherming,voor als je toch op een mooie aanbieding wilt ingaan.
Niet iedereen zoekt ook hulp,en die mensen zijn overgeleverd aan de gekken.

En geloof me maar,daar zou niemand belanden,als ie lid was van het forum ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:hoe herkent men oplichters
Dag Hans,

Je hebt gelijk, het is maar net wat een koper bereid is te betalen. Maar zoals ik al schreef heb ik mijn fortuinlijke aankopen ook niet verkocht. Ik zou het gevoelsmatig gewoon niet kunnen, maar afgezien daarvan,  ik kijk altijd wat meewarig naar lieden die spoorwegmodellen als geldbelegging inslaan. Daar geloof ik niet bepaald in met uitzondering van écht speciale modellen waarmee dit "draadje" is begonnen. Mijn spoorweghobby heb ik om van wat ik weloverwogen gekocht heb te genieten, maar wellicht denken mijn erfgenamen daar anders over! Het zij zo. Het enige wat ik indertijd - met opvallend goed resultaat - van de hand heb gedaan is ál het verkorte rijtuigmaterieel (dat meestal ook nog niet voorzien was van kortkoppelmechanieken), daar is mooier spul op schaallengte dat toen verkrijgbaar kwam voor in de plaats gekomen.

Ik vind het wél leuk om mijn kans te grijpen als ik bijvoorbeeld in "Houten" iets van mijn gading zie liggen dat niet te duur is. Zo zag ik een tijdje geleden - aangeprezen als model alleen geschikt voor "knutselaars" - een Deense Märklinloc met catalogusnummer 34989 voor ? 75,- liggen terwijl de "normale winkel/beursprijs" daarvan aanzienlijk - wel drie keer - hoger ligt (waarom is een tweede!) Nu was er wel een reden voor die opvallend lage vraagprijs: de loc "deed het niet" zoals de verkopers mij desgevraagd  meldden! Nou laat ik me daardoor niet snel afschrikken want er moet wel héél véél aan de hand zijn wil je een Märklinloc niet weer aan de praat krijgen. Ik heb wel even gekeken of de wielen goed draaiden (geen verbuigingen in assen etc. door opgelopen schade na een val)  nou daar was niets mis mee, ook krasvrij uiterlijk. Een grondige contrôle thuis bracht de ernstige oorzaak van het falen aan het licht: er zaten geen koolborstels in de motor!  :P   Overigens, je ziet ik heb "iets" met Deens spul, net overigens als met Luxemburgse- en speciale Franse modellen gemaakt door kleine bedrijfjes die in laatstgenoemd land met de omschrijving "artisans" worden aangeduid.

Op dit moment ben ik bezig een lange trein met twee-assige containerwagens (oorspronkelijk van Röwa en later van Roco) rijdbaar te maken. De bundel(!) containerwagens (er zat enkel een elastiek omheen)  heb ik onlangs in Houten al loerend naar wat er onder de tafel in de dozen zat écht voor een "prikkie" op de kop getikt (ze kostten nog geen ? 2,- per stuk, daar durf ik wel ? 20, - voor over de balk te gooien). Het probleem is wel dat de vaste koppelingen bij een deel van de wagens (de Röwa exemplaren) te kort geconstrueerd zijn. Hoe  te fixen opdat de buffers in de bogen dan niet meer in elkaar grijpen is nog niet helemaal opgelost, we zien wel. Mijn weekeind is dus alweer gevuld met de hobby!

Gegroet,

Rob
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: rovanko op zaterdag 14 april 2012, 18:17:29
Overigens, je ziet ik heb "iets" met Deens spul, Rob


Hoi Rob, als ik even deze zijsprong mag maken; -je leest het niet vaak over Deens spul- ik heb zeer recentelijk de Heljan CB 1101 en de CB 5201 gevonden na lang zoeken. Stonden op mijn wishlist omdat vanuit Denemarken deze rijtuigen (of de Crm's dat weet ik dan even niet meer) tot in Nederland geraakten. Sporadisch dat wel maar toch. Nu weet ik niet meer door welke lok ze werden getrokken. Ik meen een artikel te hebben gelezen ooit in een blad, maar na veel zoeken niet meer terug gevonden. Enig idee? (over de lok).
Groetjes Michel

Re:hoe herkent men oplichters
hoi Rob,

2 mooie verhalen!
Misschien is het aardig als er iemand met een draadje begint met van deze bijzondere verhalen.
Ga ik meteen doen en verwijs ook naar jou verhalen.

Hierbij wil ik nogmaals dank zeggen voor alle tips rondom de LNER (en het behoeden voor stommiteiten).

groet,
Frank
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: rovanko op zaterdag 14 april 2012, 18:17:29
Dag Hans,

Je hebt gelijk, het is maar net wat een koper bereid is te betalen. Maar zoals ik al schreef heb ik mijn fortuinlijke aankopen ook niet verkocht. Ik zou het gevoelsmatig gewoon niet kunnen, maar afgezien daarvan,  ik kijk altijd wat meewarig naar lieden die spoorwegmodellen als geldbelegging inslaan. Daar geloof ik niet bepaald in met uitzondering van écht speciale modellen waarmee dit "draadje" is begonnen. Mijn spoorweghobby heb ik om van wat ik weloverwogen gekocht heb te genieten, maar wellicht denken mijn erfgenamen daar anders over! Het zij zo.

Ik vind het wél leuk om mijn kans te grijpen als ik bijvoorbeeld in "Houten" iets van mijn gading zie liggen dat niet te duur is. Zo zag ik een tijdje geleden - aangeprezen als model alleen geschikt voor "knutselaars" - een Deense Märklinloc met catalogusnummer 34989 voor ? 75,- liggen terwijl de "normale winkel/beursprijs" daarvan aanzienlijk - wel drie keer - hoger ligt (waarom is een tweede!) Nu was er wel een reden voor die opvallend lage vraagprijs: de loc "deed het niet" zoals de verkopers mij desgevraagd  meldden! Nou laat ik me daardoor niet snel afschrikken want er moet wel héél véél aan de hand zijn wil je een Märklinloc niet weer aan de praat krijgen. Ik heb wel even gekeken of de wielen goed draaiden (geen verbuigingen in assen etc. door opgelopen schade na een val)  nou daar was niets mis mee, ook krasvrij uiterlijk. Een grondige contrôle thuis bracht de ernstige oorzaak van het falen aan het licht: er zaten geen koolborstels in de motor!  :P   Overigens, je ziet ik heb "iets" met Deens spul, net overigens als met Luxemburgse- en speciale Franse modellen gemaakt door kleine bedrijfjes die in laatstgenoemd land met de omschrijving "artisans" worden aangeduid.


Gegroet,

Rob


Hoi Rob,

Lok's als geldbelegging,dat gaat maar voor enkelingen op.
En ik geloof daar ook niet zo in tenzij je een lok tegen komt zoals die van Frank.

Hoe je erfgenamen erover denken,zou mij het minst interesseren,ook al hebben ze geen band met modelspoor.
Als jij er maar van geniet,dan is elke aankoop goed.

Vroeger had ik ook veel lok's uit verschillende landen,en dat was ook makkelijk,want Märklin had wel europeese modellen in het programma.
Maar tegenwoordig heb ik alleen DB lok's en lok's uit omringende landen,met hier en daar een uitzondering.
Het zwaarte punt ligt toch bij DB,en mede daardoor verzamel ik in die richting.
Want alles verzamelen,daar heb ik de ruimte niet voor,en zo kom ik nooit aan een modelbaan toe.
Dus ook om die reden maar 1 spoorwegmaatschappij.

Het neemt niet weg,dat ik al dat andere materieel wat ik heb verzameld, niet of nooit meer zou inzetten.
Integendeel,en heb daarbij ook wat Deense bolle neuzen om in te zetten,en die reden ook op Duitsgrondgebied (vooral Hamburg) dus geen stijlbreuk.

Het loktype wat Michel misschien bedoelde is wellicht deze:  



Of deze:        


Citaat van: treinbaanbeginner op zondag 15 april 2012, 01:03:45

Hierbij wil ik nogmaals dank zeggen voor alle tips rondom de LNER (en het behoeden voor stommiteiten).

groet,
Frank

Hoi Frank,

Zo zie je maar waar de kracht van de fora's goed voor zijn,want je hebt zoals ik heb begrepen,ook meerdere forums benaderd voor info..
En dat heeft deze lok zeker verdient,want je komt ook niet iedere dag een "museumlok" tegen.
En stommiteiten zou ik het niet noemen,eerder vergissingen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 14 april 2012, 23:48:49

Hoi Rob, als ik even deze zijsprong mag maken; -je leest het niet vaak over Deens spul- ik heb zeer recentelijk de Heljan CB 1101 en de CB 5201 gevonden  Nu weet ik niet meer door welke lok ze werden getrokken.

Hallo,

De afbeelding van de Deense  CB 1101 heb ik even op de website van Heljan [ www.heljan.dk ] opgedoken. De CB 5201 kon ik niet traceren.  De CB 1101 is een uitstekend model op de juiste schaal van een al wat ouder Deens 2e klasse rijtuig dat indertijd heel regelmatig in Nederland opdook bijvoorbeeld in de Scandinavië-Holland Express. Ook Hoek van Holland werd - als ik me niet vergis - door dergelijke rijtuigen aangedaan. Veelal liep er niet veel meer dan één zo'n DSB-zitrijtuig naar Nederland de rest waren veelal (Duitse ?)couchetterijtuigen en blauwe slaapwagens (en uiteraard ook een "Stalen D" die Artitec nu op de markt heeft gezet) Het was ook wel een hele opgave om de treinreis van Nederland naar Denemarken zittend af te leggen. Later zijn er op deze verbinding modernere DSB-rijtuigen ingezet, Ook daarvan zijn diverse mooie schaalmodellen verkrijgbaar.

Je vraagt welke loc bij de CB 1101 past. Bedoel je in Denemarken? Aldaar reden deze rijtuigen zowel achter de meeste Deense stoomlocs en uiteraard ook achter diverse diesellocs (waaronder de NoHab's). In Nederland maakten ze - zoals ik hierboven al schreef - deel uit van de internationale D-treinen en daar liep - naar gelang het tijdperk - dan uiteraard een Nederlandse stoomloc en later een E-loc voor.

Vanwege mijn belangstelling voor modellen van DSB-locs en andere tractievoertuigen als ook rijtuigen en goederenwagens is in de loop der jaren de verzameling wat omvang betreft "aardig uit de hand gelopen". Dat is de "tragiek"  ;)  van de verzamelaar....

In het algemeen merk ik op dat het zeer wel mogelijk is als men een "Nederlandse" baan heeft om dergelijke buitenlandse rijtuigen in een poderlandschap te midden van andere rijtuigen laten rondrijden, het zorgt voor afwisseling. Idem dito voor Franse-, DDR- en Poolse rijtuigen die veelal ook dagelijkse gasten waren op het Nederlandse spoorwegnet. Over Duitse rijtuigen praat ik maar niet want dat die veelvuldig in Nederland kwamen weet iedere treinenliefhebber wel.

Gegroet,

Rob 
Re:hoe herkent men oplichters
Hallo Hans,

Misschien zouden het vergissingen geweest zijn, maar het had zéker als stommiteit gevoeld.

groet,
Frank
Re:hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:hoe herkent men oplichters
Citaat van: treinbaanbeginner op woensdag 18 april 2012, 12:04:31
Hallo Hans,

Misschien zouden het vergissingen geweest zijn, maar het had zéker als stommiteit gevoeld.

groet,
Frank

Hoi Frank,

Dat had zeker zo kunnen zijn,als je niet naar info had gezocht,en er ging ook een belletje rinkelen bij jou.

Het heeft je zeker behoed voor een vergissing,en ik hoop dat dit ook leerzaam is,voor een ander die voor hetzelfde dillema staat.

Ben echt blij,dat jouw verhaal er eentje is voor in de boeken :thumbup:

Waar het forum al niet goed voor is........

M.v.g.

Hans V200.0
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Misschien niet het juiste draadje maar ik las een tijdje geleden hier dat er een forumlid ons waarschuwde voor iemand die wel het geld incasseerde maar het product niet opstuurde. :-( :-( :-(
Er zaten foto's bij, maar helaas, ik denk dat het verhaal ergens in een putje is beland, met foto's en al. :?

Nu zag ik deze foto's wederom op nederlands bekenste internet verkoop pagina.
De prijs is wederom erg laag 80 euro, en dat voor een NS 1720 Beilen, Marklin 37261

Misschien is het handig als je hierop gaat bieden danwel overgaat tot aankoop, dit bijzonder mooie exemplaar op te halen

Maar dat staat ook in de hints en tips, dus eigelijk niets nieuws... :D

Hopelijk niemand gekwetst, beledigd met dit bericht, het was puur ter info
En anders weten de mods hier wel een oplossing voor  8)


Groet Paul
Re: hoe herkent men oplichters
Grappig, als je kijkt wat 'ie verder nog verkoopt.......
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Je zou zeggen.......
Misschien heeft ie de foto's "geleend"  :?
Re: hoe herkent men oplichters
Helaas kloppen jullie vermoedens. Vanochtend een bod uitgebracht en zeer snelle reactie met rekeningnummer. Rekeningnummer opgezocht  ...  en ja hoor die staat geregistreerd op opgelichtopinternet.nl
Re: hoe herkent men oplichters
Hebben jullie het over deze advertentie?

http://link.marktplaats.nl/574340777

Gr, Ben.
Re: hoe herkent men oplichters
Ben, inderdaad dat is 'm.
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Wie meldt deze verdachte advertentie aan Marktplaats? Degene die hem ontdekt heeft of de bieder?
Als je dat namelijk doet is deze verkoper binnen de kortste keren geblokkeerd.
Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan.
Niet voor niets staat ergens bij de tips op Marktplaats " als een aanbieding te mooi is om waar te zijn is het dat ook"
Melden dus!
Winus
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Hmmm,

Dat is nog mooi in de buurt ook. Eens kijken of ik hem kan ophalen :mrgreen:
Re: hoe herkent men oplichters
Citaat van: Wijbe op woensdag 04 juli 2012, 12:50:55

Eens kijken of ik hem kan ophalen :mrgreen:


En betalen met Griekse euro's.
Re: hoe herkent men oplichters
Niet met griekse euro's betalen, die moet je bewaren voor als griekenland ooit uit de eurozone wordt geknikkerd, worden ze lekker veel waard.....

Maar even over de advertentie, een marklin loc met MFX en geschikt voor gelijkstroom :help:
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: hoe herkent men oplichters
De advertentie is nu verdwenen, maar wat blijkt er is een nieuwe geplaatst met precies dezelfde tekst en foto. http://link.marktplaats.nl/574952609
Het verhaal gaat dus gewoon weer verder.
Re: hoe herkent men oplichters
Heb Piet net gemaild, ben benieuwd naar zijn reactie en rekeningnummer.




   Kopie van uw reactie op ?NS 1720 Beilen, Marklin 37261?van Piet

Beste Piet,

Ik heb belangstelling voor deze lok. Kunnen we tot zaken komen, ik vind ?80 een nette prijs.

Hoor graag hoe we het af kunnen handelen.

Met vriendelijke groet,

Ben.
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Citaat van: Annemia op woensdag 04 juli 2012, 12:35:05
Wie meldt deze verdachte advertentie aan Marktplaats? Degene die hem ontdekt heeft of de bieder?
Als je dat namelijk doet is deze verkoper binnen de kortste keren geblokkeerd.
Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan.
Niet voor niets staat ergens bij de tips op Marktplaats " als een aanbieding te mooi is om waar te zijn is het dat ook"
Melden dus!
Winus

Beste,
Uiteraard heb ik dit gelijk gemeld, en ik las ook dat de pagina verwijderd is. :thumbup:
Maar ook las ik dat de advertentie alweer opnieuw geplaatst is helaas :-(
Re: hoe herkent men oplichters
Ik heb m gemaild en kreeg de volgende reacties terug, start van beneden naar boven:

Beste,


Twee op de vijf mensen is er gevoelig voor.
Hoeveel het me opgebracht heeft, geen idee, wil ik ook niet weten.



Daarbij wil ik het ook niet rechtvaardigen, maar het is makkelijk geld krijgen!


Laat me we wel gezegd hebben dat ik er makkelijk van af kom,
en blijf me verbazen over het geen dat ik zo lang op MP me gang kan gaan.


Terwijl het voor hun een kleine moeite is om zulke praktijken te stoppen.
Bijvoorbeeld door alleen al een verplicht rekening nr. intestellen bij je acount.
Of door eens gezamelijk in de naam van MP collectief aangifte te doen.


Nogmaals praat is absoluut niet goed hoe ik aan mijn centen kom.


Hopend je vragen hebben te beantwoord.


Mvg. Lukas



Subject: Re: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261
Date: Thu, 5 Jul 2012 09:07:14 +0200
To: b.1qw4uqu75y2gt@mail.marktplaats.nl
From: a.3pzi3eia0g6zl@mail.marktplaats.nl

Hoeveel mensen trappen er nou daadwerkelijk in? Hoevele heeft het je tot nu toe opgeleverd?

Ik weet dat er zowiezo aangifte tegen ej is gedaan, dus je komt jezelf zonder er moeite voor te doen, tegen!

Heb je t lef om mijn vragen te beantwoorden?


Op 5 jul. 2012, om 08:53 heeft Piet via Marktplaats het volgende geschreven:

Beste,

Helemaal goed, ga ik de loc inpakken.


Als jij het totaal bedrag van ? 86.75 wil storten op rekening nr. 74.78.06.373

Zal ik de loc zo spoedig mogelijk verzenden, mail ik je gelijk de track en trace.

Mvg.

RXXXX KXXXXX
XXX bXXXX 11
xXXXXX HXXXXX

Subject: Re: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261
Date: Thu, 5 Jul 2012 08:47:12 +0200
To: b.1qw4uqu75y2gt@mail.marktplaats.nl
From: a.3pzi3eia0g6zl@mail.marktplaats.nl

is goed, graag je gegevens!


Op 5 jul. 2012, om 08:31 heeft Piet via Marktplaats het volgende geschreven:

Beste ,


Helemaal goed.

Bij verzending komt er wel ? 6,75 verzend kosten bij.



Mvg. Piet

Re: hoe herkent men oplichters
Schokkend  :O :( :thumbdown:
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2011

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Ongeloofelijk  :( :thumbdown:
Re: hoe herkent men oplichters
En de laatste reactie, wederom van onder naar boven lezen:

,


Deze trein nog niks, vandaar dat aangifte moeilijk word.

Voor de rest ga ik geen tips en tricks geven.


Zet voor de grap een gewild artikel op de H0 of N-spoor rubriek.
En je zult inderdaad ondervinden hoe gretig mensen worden.


Let wel op: volgens de oplichters handregels ben je wel verplicht 20% aftestaan aan het goeie doel.


Dit is het laatste mailtje wat ik van je ga beantwoorden!


Mvg. Lukas Bakker

Subject: Re: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261
Date: Thu, 5 Jul 2012 09:26:00 +0200
To: b.1qw4uqu75y2gt@mail.marktplaats.nl
From: a.3pzi3eia0g6zl@mail.marktplaats.nl

tja, er zitten mensen tussen die graag voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. Dat levert jou geld op.

Hoeveel heeft deze loc je nu al opgebracht in totaal?

Misschien dat ik je concurrent ga worden!
Re: hoe herkent men oplichters
 8o 8o Schaamteloos ook nog  8o 8o

groet,
Frank
Re: hoe herkent men oplichters
Als je zijn ip adres opzoekt, blijkt het een adres in Alkmaar te zien.
http://www.lookip.net/77.248.138.72

Ook kan je zien dat dit ip adres al vaker is gebruikt.

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1312785477/7

Dus je zou hem kunnen melden bij UPC.
Die moeten weten wie het is.

Groeten Sander
Re: hoe herkent men oplichters
Ice3,

mailtjes doorsturen naar politie en/of internet oplichting. Hij geeft gewoon toe dat hij mensen oplicht.
Re: hoe herkent men oplichters
Mijn mailwisseling tot nu toe (hedenochtend). Ik wacht rustig af of hij zich bekend maakt. :)

Hallo Piet,

Wil je jezelf eerst even bekend maken, ik weet niet met wie ik van doen heb. Graag je naam en adres etc., email en bankrekeningnummer.

Met groet,

Ben.

Van: Piet via Marktplaats [mailto:xxxxx@mail.marktplaats.nl]
Verzonden: donderdag 5 juli 2012 9:33
Aan: ben.xxxx
Onderwerp: RE: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261

Beste Ben,

Wil de loc ook verzenden, komt er wel ? 6,75 verzend kosten bovenop,

Of onder rembours dat kost ? 15,83

Mvg. Piet 
________________________________________
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261
Date: Thu, 5 Jul 2012 09:24:34 +0200
To: xxx@mail.marktplaats.nl
From: yyyy@mail.marktplaats.nl
Dag Piet,

Afhalen is niet de bedoeling en wordt een beetje duur. Ik meen dat je in Friesland woont en ik in Brabant.

Met groet van Ben.

Van: Piet via Marktplaats [mailto:xxxxx@mail.marktplaats.nl]
Verzonden: donderdag 5 juli 2012 8:34
Aan: yyyyy@mail.marktplaats.nl
Onderwerp: RE: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261

Beste Ben,

Helemaal goed, afhalen in het weekend geniet mijn voorkeur.

Eventueel is in de avonden ook te realiseren.

Hoor graag van je.

Mvg. Piet
________________________________________
Subject: Reactie op uw advertentie: NS 1720 Beilen, Marklin 37261
Date: Wed, 4 Jul 2012 21:59:10 +0200
To: xxxx@mail.marktplaats.nl
From: yyyyy@mail.marktplaats.nl

U heeft een reactie van Ben
Op ?NS 1720 Beilen, Marklin 37261?

Beste Piet,

Ik heb belangstelling voor deze lok. Kunnen we tot zaken komen, ik vind ?80 een nette prijs.

Hoor graag hoe we het af kunnen handelen.

Met vriendelijke groet,

Ben.
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Lees dit nu allemaal voor het eerst. Schokkend 8o Zit met open mond te lezen!
Re: hoe herkent men oplichters
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: hoe herkent men oplichters
Het is echt een ziek individu, als je zo schaamteloos mensen oplicht.  :thumbdown:

Hopelijk komt ie een keertje iemand tegen die het "anders" oplost.

Overigens, nu ik er zo over nadenk........ :idea: .lijkt me wel wat....... :P

Groet Paul