Nieuws:

Help mee de enige echte Stichting 3rail kalender te vullen met foto's! Lees meer over in de oproep!

Viessmann sein 4012 schakelen via Uhelenbrock 63410

Gestart door roesteng dinsdag 20 december 2011, 11:48:40

Viessmann sein 4012 schakelen via Uhelenbrock 63410
beste,
Ik rij met het Fleischmann 2-rails systeem.
Nu wil ik sein 4012 programmeren via de Intelli Box basic.
Ik heb aangesloten op uitgang 1 t/m 4 de kleuren rood groen en geel, 4 blijft vrij.
De zwarte aansluiting gaat naar de + aansluiting van module 63410.
Ik heb ingegeven LNCV 11 = 211
LNCV 11 staat voor groep 1 en de 211 is adres 21 en 1 voor het 3 begrippen signaal.
Volgens mij so far so good.
Als ik opstart komt de stand rood standaard te zien.
Ga ik nu in het PC programma iTrain schakelen dan gebeurt het volgende.
In de layout staat sein op rood het sein geeft ook rood aan
Ik klik in de layout op het sein, nu staat het sein op geel groen maar het sein geeft nog steeds rood aan
Ik klik nogmaals in de layout op het sein, het sein staat op groen maar het sein geeft geel groen aan.
Ook schakelen via de IB basic geeft geen goed resultaat.
Dus ergens is er een foutje ingeslopen.
Is mogelijk mijn programmering niet volledig?
Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
groetjes, Gerard
Re:Viessmann sein 4012 schakelen via Uhelenbrock 63410
Ik heb rechtstreeks telefonisch kontakt gehad met Heer Langele van Uhlenbrock om dit probleem op te lossen.
Hij zei dat mijn programmering korrekt was, dus moest ik eerst alles resetten en dan opnieuw programmeren.
Werkte het dan nog niet dan moest ik hem een email sturen en zou hij het uitzoeken. Het werkt dus niet.
Ik kreeg daarna de volgende reaktie van hem:

Sehr geehrter Herr Roestenberg,
Entschuldigung das es so lange gedauert hat, wir sind in den Messe-Vorbereitungen für Nürnberg. Ich habe es heute ausprobiert und kann ihre Schilderung nicht nachvollziehen.
Ich habe wie folgt programmiert.
LNCV 11 = 211
Die Adresse 21 schaltet mit rot/grün entsprechend grüne bzw. rote LED.
Die Adresse 22 schaltet nur die gelbe LED an / aus.
Bitte kontrollieren sie folgende LNCVs.
21=210
22=211
23=221
41=211
42=210
43=220
mit dieser Einstellung wird per Hand programmiert was LNCV 11 = 211 automatisch programmiert.
Es gibt noch eine 2 Möglichkeit Signale anzusteuern. Diese reagieren dann wie Märklin Signale.
Dazu muss LNCV 11=215 programmiert werden.
Wenn sich das Problem damit nicht lösen lässt gehe ich von einem defekt im LocoNet-Schaltmodul aus.

Ik heb nu geprogrammeert: LNVC 11 = 215
de 11 is voor groep 1, de 21 staat voor eerste uitgang 21 en de 5 is voor hoofdsignaal met 3 begrippen volgens märklin.
Het sein schakelt nu keurig van rood naar groen/geel naar groen, ook in iTrain werkt dit korrekt.
groetjes, Gerard
Re:Viessmann sein 4012 schakelen via Uhelenbrock 63410
Gerard.
Heeft wel even geduurd,en raar dat er hier niemand op had gereageerd.
Maar je wachttijd heeft uit eindelijk je gewenste resultaat opgebracht , en daar gaat het om Gerard.

Wens je geel veel suc6 met het verder programmeren van je seinen...ik heb ert ook nog een zooi,maar moet daar allemaal nog aan beginnen....maar Aken en Keulen he........

Mvg: Alex