Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect

Gestart door MRdirect zondag 18 december 2011, 12:21:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
www.traintech.nl                                         info@traintech.nl
=================================================
Voor diegene die moeite hebben met de voor MRdirect benodigde
hardware  (booster en S88LPT-interface)  biedt TrainTech nu een
kant en klare oplossing. http://www.traintech.nl
De booster heeft de mogelijkheid om een  DCC-programmeerspoor
met  ACK-detectie aan te sluiten t bv het programmeren en uitle-
zen van DCC-decoders.
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Mooi apparaat! Ik ga me er eens in verdiepen!
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Ziet er keurig uit, en ook de prijs lijkt me netjes.
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Hoi,

Ik was/ben ook zeer geinteresseerd. Heb nu MrDirect en drie boosters. Heb de interface zelf gemaakt. Maar deze nieuwe ziet er goed uit.

Ik heb met ze overlegd.

Punten van aandacht als je Marklin rijdt.

1.
De booster wordt DC gevoed met 18 volt wat hoger ligt dan de standaard Marklien en AC boosters (16Vac).
Dus als je het gebruikt met andere boosters moet het goed gescheiden zijn. Eigenlijk gaat dit volgens mij alleen goed met een functionele bovenleiding zodat er nooit contact kan zijn tussen de booster secties.

2.
De booster heeft een zg CDE aansluiting voor andere boosters. Helaas gebruikt Marklin (6015 en 6017 bijv) de 5 aderige datakabel. Littfinsky heeft een converter voor deze CDE databus naar de Markin databus, alleen komt er dan weer Eu 30 erbij.

Ik heb Traintech gevraagd naar deze twee zaken te kijken omdat er velen zullen zijn zoals ik met bestaande boosters.
Dus dat zij de MrDirect Booster met een Marklin dataverbinding uitvoeren en liefst ook een 16Vac aansluiting zodat het volledig ingepast kan worden in een bestaande baan.

DAN is het een mooie apparaat die ik zo zou inzetten.

Groeten,

RobvO.
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Update mbt inpassen in bestaande (Marklin) banen.

Ik heb inmiddels de Traintech booster (voor MrDIRECT) gekocht en ingepast in mijn bestaande baan met meerdere boosters.

Na wat uitzoek en in overleg met Traintech is alles nu in werking.

Ik heb een baan nu met de Traintech booster en drie andere boosters (LDT Booster-2 en een Marklin 6015 en 6017 en een Delta unit als booster).

De datakoppeling gaat via de CDE uitgang van de TT booster naar een LDT CDE module die het signaal omzet naar de Maklin 5 aderige lintkabel. Dit werkt allemaal prima, ondanks het feit dat de boosters middels 16Vac trafos worden gevoed en de TT booster met een 18Vdc adapter wordt gevoed.
De baan overgangen (bootser circuits) geven geen storingen en alles loopt netjes.

Het enige waar op gelet moet worden is dat de polariteit van de C en D van de CDE gecheckt moet worden. Dit is eenvoudig to doen door een sleper op de boosterscheding te plaatsen. Als het kortsluting geeft draai je de C en D draadjes om en klaar - het werkt.

Gr

RvO
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Jouw oplossing lijkt dus op:
http://www.ldt-infocenter.com/page/pdf/page_358.pdf
alleen ipv de LENZ-centrale die van TrianTech.

Als dit correct is kan ik deze oplossing opnemen in de MRdirect handleiding.

m.vr.gr. Marco http://www.mrdirect.nl
Re:Baan Interface (booster + S88LPTinterface) tbv MRdirect
Marco,

Dat klopt. Heb met Daniel het een en ander uitgewerkt en hij heeft ook een schema.

Dus voor Marklin is het geen enkel probleem om een Vdc gevoede booster te gebruiken naast de ac boosters.
De ACK werkt ook goed.
De TT booster heeft 4A uitgang wat je niet vaak krijgt bij andere of je moet gt 100euris neer tellen.

Ik heb nu vier boosters, de TT booster, een LDT bootser, een Marklin booster (6015) en zelfs nog een Delta booster op de wisseldecoders.

Groeten

Rob vO