Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

betonnen brugpijlers verven

Gestart door Roonie zondag 18 december 2011, 11:04:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
betonnen brugpijlers verven
Hallo,
Misschien dat het al ergens is uit gelegd maar ik kon dat niet zo 1,2,3, vinden  :?
Ik heb een aantal van deze;
betonnen brugpijlers van faller. Nu wil er ze graag een beetje een kluertje geven ....
Maar hoe gaat ik te werk .... wil ze wat donkerder maken en dan wil ik ook de voegen goed zichtbaar hebben .... Heb wel wat gelezen over verf dunner maken en zo .....
Maar moet eerst, de donker kluer (steen) of juist de lichte kluer (voeg)  :?  :?
Wil het graag gelijk goed doen anders zijn de pijlers misschien verpest .........  8o

Alle hulp is welkom !!!!

Groeten
Roon,
Re:betonnen brugpijlers verven
Lid sinds: 2009

offline
Re:betonnen brugpijlers verven
Hoi Roon,

Ik gebruik altijd gewoon muurverf donkere kleur eerst en daarna als ales droog is dan doe ik een lichte variant drybrushen. Maar er zijn meerdere methodes.
fout doen is soms ook niet erg, daar leer je gewoon van, toch.


Succes.

Gr. Henk
Re:betonnen brugpijlers verven
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:betonnen brugpijlers verven
ik heb met 5 decemder een tijdschrift gekregen waar toevallig iets in staat over een betonnenblok schilderen.
ik kan er een foto van maken en er morgen opzetten als je wilt

gr john
Re:betonnen brugpijlers verven
Wat ik doe is de gewenste kleur verdunnen en daarmee de pijler verven. De voegen lopen door de verdunde verf vanzelf vol met verf. Daarna, als de verf nog nat is, ga ik de pijler dry-brushen met een grote kwast. Licht afvegen met een zachte doek zou ook kunnen. De pijler zelf krijgt de goeie kleur en de achtergebleven verf in de voegen accentueert de voegen.

Mocht het mislukken of niet naar je zin zijn: de verf verwijderen met wasbenzine en opnieuw proberen. Succes.
Re:betonnen brugpijlers verven
Citaat van: jptrain op zondag 18 december 2011, 22:49:52
ik heb met 5 decemder een tijdschrift gekregen waar toevallig iets in staat over een betonnenblok schilderen.
ik kan er een foto van maken en er morgen opzetten als je wilt

gr john
Dat lijk me erg interessant ...... Misschien wordt ik daar ook wat wijzer van .......  :-)

Citaat van: Gerard op zondag 18 december 2011, 23:08:07
Wat ik doe is de gewenste kleur verdunnen en daarmee de pijler verven. De voegen lopen door de verdunde verf vanzelf vol met verf. Daarna, als de verf nog nat is, ga ik de pijler dry-brushen met een grote kwast. Licht afvegen met een zachte doek zou ook kunnen. De pijler zelf krijgt de goeie kleur en de achtergebleven verf in de voegen accentueert de voeg
Ik wil graag de stenen eerst wat donkere maken met lichtere voegen, maar wat moet dan eerst licht of donker ?

Re:betonnen brugpijlers verven
Aha, jij wilt het net andersom dan wat ik dacht :oops:. In dat geval zul je eerst de pijlers moeten verven met de donkere kleur en daarna de lichtere kleur in de voegen aan moeten brengen met een heel fijn penseeltje of een kaasprikkertje of iets dergelijks.
Re:betonnen brugpijlers verven
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:betonnen brugpijlers verven
hier zijn de foto's:







ps de rode waas hoort er niet in te zitten ;)

ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr john
Re:betonnen brugpijlers verven

@  jptrain
Bedankt maar daar heb ik niet zoveel aan .......  :?

@ gerard
Een penseeltje of kaasprikkertje lijk mij wat lastige om al die voegen mee in te kleuren.
Dacht meer aan het met water verdunnenvan verf en zo de voegen te vullen  8o 8o


In ieder geval bedankt voor de tips ...........

Re:betonnen brugpijlers verven
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:betonnen brugpijlers verven
maakt niets uit  ;)

je kunt met verdunde verf en een dun penseeltje de verf in de voegen laten vloeien.
je kunt het ook doen als je eerst de voegen schildert (maakt niets uit als je meer schildert)
en daarna de rest van de van het blokje schilderen.

is een iedetje.

gr john