Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen

Gestart door Acido vrijdag 16 december 2011, 18:55:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Wat een ravage!! :eek: :surprised:

:arrow: LINK

Dat moet echt een waanzinnig gezicht zijn geweest toen-ie geramd werd... al die vliegende en stuiterende diepvrieskalkoenen, wow :mrgreen:

N.B. Hoewel dit artikel het niet vermeldt, is de vrachtwagen kort na elkaar door twee treinen aangereden.
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Wat een puinzooi zeg,

Ik hoop dat de machinist snel over de schok en verwondingen heen is.
Gelukkig is het geen daf die aangereden is. Als geboren eindhovennaar mag ik dat zeggen

Gr dennis
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Helaas geen Renault premuim , maar een mooie Volvo FH .

Nu weten we dus waarom er dit jaar minder kalkoen gegeten word .  :D
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Zou partij voor de dieren nog reageren  :roll:

Mvg, Johan
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Hamsteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
jeetje, wat een ravage zeg! Dat is ook niet best...

Hoop dat de machinist niets ernstigs heeft, maar hoorde dat hij wel wat had? :(

Groetjes Daniël
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
licht gewond hoorde ik. hopelijk krijgt hij voor de schrik wel gratis kalkoen voor kerstavond!

Maar  even serieus, tis wel heftig voor die chauffeur, sta je daar op de overweg komt er een trein met 140 op je afgescheurd, lijkt me echt eng! ook als machinist.
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: MarklinKoen op vrijdag 16 december 2011, 21:30:44
sta je daar op de overweg komt er een trein met 140 op je afgescheurd,

Tis lang niet zo hard gegaan, zou de trein 140 km/u gereden hebben dan zou de trein pas na een kilometer stilstaan. De trein staat al na vrijwel na de overweg stil dus was de snelheid van de trein aanmerkelijk lager dan 140.

Mvg, Johan
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Oke, ik heb niet t hele verslag gelezen. Maar al is het 40/50 km h geweest, dan nog is dat enorm.
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
De kip is binnenkort in de aanbieding, zo te zien! En waarschijnlijk durven ze deze kip wel te verkopen als scharrelkip.....
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Tussen kip en kalkoen zit toch wel een groot verschil Frank  :O
Een iedergeval zijn deze zonder kop  :-)

Mvg, Johan p.s. de hazen worden ook een stuk minder hier in de nabij gelegen oude polder.........
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
En door het geintje was de valleilijn ook flink ontregeld...
Ik heb in een propvolle trein gezeten en heb de trein uit Utrecht zien komen die richting Arnhem ging. Helaas was het al aardig donker aan het worden dus heb ik geen schade ervan gezien..
Gelukkig is het nog enigszins goed afgelopen en was het al dood vlees i.p.v. een trailer vol levend vee.. :)

Groetjes,

Antal
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 16 december 2011, 22:07:18
Tussen kip en kalkoen zit toch wel een groot verschil Frank  :O
Een iedergeval zijn deze zonder kop  :-)

Mvg, Johan p.s. de hazen worden ook een stuk minder hier in de nabij gelegen oude polder.........

Ik ben niet de enige die maar wat kakelt, Johan. Zie de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11136347/__Trein_botst_op_vleesvrachtwagen__.html?sn=binnenland

"Trein botst op vrachtwagen vol vlees
MAARSBERGEN -  Een trein is vrijdagmiddag bij een spoorwegovergang in Maarsbergen op een vrachtwagen vol met varkensvlees gebotst. Daarbij is de machinist van de passagierstrein lichtgewond geraakt. Reizigers en de chauffeur van de aangereden wagen bleven ongedeerd, maar de aanhanger zou nagenoeg doormidden zijn gereden. Ook de overweg is flink beschadigd. Aanvankelijk werd gemeld dat de vrachtwagen diepvrieskalkoenen vervoerde. "

Nu zijn de kippen plotseling weer varkens.........   :-(

Weten ze wel zeker dat het een trein was die met die vrachtauto gebotst is?   ;)

Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Tis wel erg voor de machinist, maar het aanblik met de weg bezaaid met kalkoenen ziet er stiekem wel grappig uit.

Gr. Daan
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 16 december 2011, 22:13:56Gelukkig is het nog enigszins goed afgelopen en was het al dood vlees i.p.v. een trailer vol levend vee.

Inderdaad!
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: frank-103 op vrijdag 16 december 2011, 22:16:55
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 16 december 2011, 22:07:18
Tussen kip en kalkoen zit toch wel een groot verschil Frank  :O
Een iedergeval zijn deze zonder kop  :-)

Mvg, Johan p.s. de hazen worden ook een stuk minder hier in de nabij gelegen oude polder.........

Ik ben niet de enige die maar wat kakelt, Johan. Zie de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11136347/__Trein_botst_op_vleesvrachtwagen__.html?sn=binnenland

"Trein botst op vrachtwagen vol vlees
MAARSBERGEN -  Een trein is vrijdagmiddag bij een spoorwegovergang in Maarsbergen op een vrachtwagen vol met varkensvlees gebotst. Daarbij is de machinist van de passagierstrein lichtgewond geraakt. Reizigers en de chauffeur van de aangereden wagen bleven ongedeerd, maar de aanhanger zou nagenoeg doormidden zijn gereden. Ook de overweg is flink beschadigd. Aanvankelijk werd gemeld dat de vrachtwagen diepvrieskalkoenen vervoerde. "

Nu zijn de kippen plotseling weer varkens.........   :-(

Weten ze wel zeker dat het een trein was die met die vrachtauto gebotst is?   ;)



Waarmee het waarheidsgehalte van die fantasten van de Telegraaf maar weer eens is aangetoond. Of het moeten hele kleine varkens met vleugeltjes zijn geweest, want dat is wat ik zie op de beelden. Overigens wel héél knap dat ze herkenden dat het een vrachtwagen geweest moet zijn... ;-)

Volgens mij moet je de Telegraaf meer zien als een dagelijkse Privé met bijlagen, want om het nou krant te noemen, dat gaat me iets te ver :mrgreen:
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Of het nou eigenlijk varkensvlees was of niet, ik vind het idee dat het kalkoenen waren, zo vlak voor Kerst, veel grappiger :razz:
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
hoe kan dat stuk zo daar blijven hangen voor de trein  :O

voor de vertraging krijg je je kip/kalkoen/varken/een-of-ander-diepgevroren-beest voor de trein uit afgegeven.

en lichtgewond, schaafwondjes zijn toch ook zoiets :s

laat toch weer zien dat je niet moet spotten met treinen, je verliest (bijna) altijd
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Ik heb gehoord, dat er ca 2000 doden waren te betreuren????? :D

Roy
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
het lijkt me niet zo logisch dat diepvrieskalkoenen nog levend waren tijdens de aanrijding.
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: RoWi op zaterdag 17 december 2011, 19:48:40
Ik heb gehoord, dat er ca 2000 doden waren te betreuren????? :D

Roy

Doet me hieraan denken: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25074.msg596026#msg596026
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 16 december 2011, 22:13:56
En door het geintje was de valleilijn ook flink ontregeld...
Naar wat ik begrepen had, heeft men de pendel tussen Amersfoort en Barneveld eruit gegooid en is zo (deels) met dubbele stellen gaan rijden.
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
collega's

zelfs bij de media weten ze niet meer het verschil tussen kalkoenen en uitgebeend varkensvlees. wat er in de vracht auto lag was bevroren varkensvlees. dus de kalkoen is niet verongelukt, die kan volgende week gewoon op tafel. nog een praktisch probleem als het kalkoen zou zijn, in de been, zoals dat in vaktermen wordt genoemd, nemen ze teveel ruimte in, dan zij de transport kosten te duur. en de blauwe zakken die her en der verspreid zijn te zien, zijn kratzakken zoals dat wordt genoemd. enfin, u bent weerop de hoogte.

goed weekend verder,
jan
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
Citaat van: janstuif op zaterdag 17 december 2011, 21:09:19
collega's

zelfs bij de media weten ze niet meer het verschil tussen kalkoenen en uitgebeend varkensvlees. wat er in de vracht auto lag was bevroren varkensvlees. dus de kalkoen is niet verongelukt, die kan volgende week gewoon op tafel. nog een praktisch probleem als het kalkoen zou zijn, in de been, zoals dat in vaktermen wordt genoemd, nemen ze teveel ruimte in, dan zij de transport kosten te duur. en de blauwe zakken die her en der verspreid zijn te zien, zijn kratzakken zoals dat wordt genoemd. enfin, u bent weerop de hoogte.

goed weekend verder,
jan

Nou, dan sta ik er mooi op! Het was gisteren op het Journaal. Er was lading gedetailleerd in beeld. Ik heb heel dudielijk een vogel zonder koppie en twee vleugels gezien, maar naar aanleiding van je bericht heb ik de uitzending maar eens opnieuw bekeken op uitzending gemist. Opeens is dat overduidelijke niet meer zo duidelijk: het zou ook en is waarschijnlijk gewoon een homp vlees toevallig in ongeveer de hierboven beschreven vorm. Waarneming is ook niet altijd objectief, dat blijkt maar weer.
Nou, dan ook maar helemaal door het slijk: mijn welgemeende excuses aan de Telegraaf. Goed journalistiek werk heren (M/V)  :thumbup:
Vroeger zou ik met de Telegraaf nog niet eens mijn achterste afvegen; inmiddels heb ik op dat gebied zelfs een lichte voorkeur voor de Telegraaf :mrgreen:
Re:Vrachtwagen vol diepvrieskalkoenen geramd door twee treinen
1200 blauw,
het is je vergeven, ik kan er ook niets aan doen dat ik 25 jaar in het vak gezeten heb. anders zag ik ook hompen vlees voor kalkoenen aan.
groeten
jan