Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

sleper onder roco wagons, hoe?

Gestart door tikker vrijdag 16 december 2011, 10:04:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sleper onder roco wagons, hoe?
Goedemorgen,

Ik ben inmiddels zover, dat ik ook in roco-wagons verlichting (leds) inbouw (wil bouwen). Als rechtgeaarde m-rijder ben ik niet zo op de hoogte van de voorzieningen  die er zijn om roco-rijtuigen (specifiek: 65800 t/m 65803 voor achter de piko 59850, een prachtige combinatie) te voorzien van slepers/massa-veren. Wat ik wil is in één vd rijtuigen een decoder plaatsen plus stroom-afname (om licht in/uit te schakelen) en de rest te koppelen via de viessmann 2-polige koppelingen. Bij één van mijn oudere roco-wagons heb ik eens een sleper eronder gelijmd met secondenlijm (zit nog steeds...) maar is niet de ge-ijkte manier, lijkt me. Wellicht is hier iemand die mij kan raden.

Alvast bedankt.

Jan Heine Blaauw
Heerenveen
Re:sleper onder roco wagons, hoe?
Goedemorgen.

Zelf heb ik inmiddels ook wat ROCO rijtuigen met verlichting over m'n Märklin baan rijden, en de sleper heb ik toch ook gewoon vastgeplakt (met het lijmpistool). Daarbij gebruik ik wel  steeds ROCO slepers, deze passen namelijk precies op de 2 pinnetjes die op het draaistel zitten en daarmee dus ook meteen recht zit.
Verder zou ik het ook niet weten, heb het wel eens met het schroefje geprobeerd maar daarvoor moest ik dus ook een klein gaatje maken in het draaistel en dat heeft me een draaistel gekost  :?.

Gisteren toevallig nog 'n oud ROCO rijtuig omgebouwd. (als de batterijen van de camera vol zijn probeer ik wel 'n foto te plaatsten)

Succes met je ombouw,

Ralf.