Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

hoe verander ik een loc adres met de cs2?

Gestart door rene bos donderdag 15 december 2011, 15:30:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hoe verander ik een loc adres met de cs2?
hallo

ik had een vraag ik wil graag een loc adres veranderen kmet de cs2 maar ik weet niet hoe dat moet kan iemand mij dat uitleggen of eventueel een link sturen waar uitleg staat??

Mvg Rene
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Hoi Rene,

Dit doe je via het programmeerspoor. In je scherm staat ook bij allen wat je met het sleutel teken aanvinkt een help functie. Helaas blinkt Märklin niet uit in het meeleveren van gedetailleerde beschrijvingen.

Succes en groet,

Ronald
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Dag Rene,
Je moet een nieuwe loc aanmaken in DCC modus met het adres van jouw loc. Vervolgens zet je de loc op het programmeerspoor en verander je het adres. Met het icoontje treintje met pijltje naar beneden, kun je het nieuwe adres overdragen naar de loc.
Vriendelijke groeten,

Ferdi.
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Rene, het hangt af van het decodertype dat je lok heeft.
-Mfx hoef je en kan je het adres niet wijzigen, dat regelt de CS2 zelf.

-Hobbyloks met een programmeerbare Fx decoder en DCC loks doe je via het sleutel icoontje (configuratie menu) onderaan de snelheidsmeter in het scherm en op het programmeer spoor, met één lok tegelijkertijd.

-Oudere loks met Fx decoder met dipswitches moet je eerst in de lok het adres instellen en dit overnemen in de CS2.
In de CS2 geef je in dan aan MM met schakelaar en stel je het adres in zoals de dipswitches staan, ook via het sleutel icoontje (configuratie menu).

Zie ook http://www.marklin.nl/support/handleidingen-1/Handleiding%20CS_60214_nl.pdf/ blz. 43, 44 en 45.
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Allen,

Goed dat deze topic er is, ik heb een Fleischmann spinter omgebouwd naar wisselstroom digitaal met een lok-pilot 4.0.
Ik krijg het adres niet omgezet met mijn CS 2, heeft er iemand een hint? Ik heb in de cv 1 het adres op 13 gezet waarna in de CS 2 dit ook te zien is, maar hij blijft op 3 staan.

Groet Kees
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Hallo Kees,
Zie ook mijn voorgaande bijdrage.
Je kunt het ook in de handleiding opzoeken.
Het adres veranderen is heel eenvoudig:
Nieuwe loc aanmaken in DCC modus (decodertype DCC).
Loc op het programmeerspoor zetten.
Nieuwe adres intypen en overdragen naar de loc.
OK en testen: het werkt!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Hoi Ferdi,

Dat is het probleem, dat werkt niet.

Groet Kees
Re:hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Dag Kees,
Probeer eens de decoder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (icoontje 'reset') en daarna opnieuw in te stellen.
Controleer ook of jouw programmeerspoor goed is aangesloten: werkt alles als je de loc op de rails zet?
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: hoe verander ik een loc adres met de cs2?
ik weet dat dit een oud topic is,
maar ik kamp eigenlijk met hetzelfde probleem.
met m'n ms2 is het mega eenvoudig maar met de CS2 krijg ik het niet voor elkaar.

ik doe precies zoals hierboven beschreven staat.

het originele adres van de 60760 decoder staat standaard ingesteld op 78, nou wijzig ik dat naar bijv. 13, klik op overdragen en klaar.
alleen dan reageert de lok niet meer. laat ik hem zoeken, komt hij toch weer bij 78.

wie weet raad?
Re: hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Probeer het eens met een ander, ik heb ook enkele loks die nukkig zijn.
Re: hoe verander ik een loc adres met de cs2?
Kevin,

De 60760 is Motorola, niet DCC zoals de loc eerder in dit draadje.  Je moet dus even het protocol in de gaten houden.

Erik