Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ssb wagonsetje 48026

Gestart door oosterom woensdag 14 december 2011, 10:14:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ssb wagonsetje 48026
Lid sinds: 2010

offline
ssb wagonsetje 48026
Ik heb sinds een aantal weken het sbb wagonsetje 48026, maar het valt mij op dat dit setje veel geluid maakt als hij over de rails rijdt. Ik ben ook in het bezit van zo'n zelfde waggontje die een aantal jaren geleden is uitgebracht en deze maakt geen lawaai, ik kan niet ontdekken waar het in zit heeft iemand hier ook ervaringen mee?

groetjes Martin.
Re:ssb wagonsetje 48026
De nieuwe Móterhead opzetten!  :D
Re:ssb wagonsetje 48026
Ronald69
gast

Re:ssb wagonsetje 48026
Deze klassieker werkt ook:


Grt, Ronald.
Re:ssb wagonsetje 48026
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:ssb wagonsetje 48026
Citaat van: oosterom op woensdag 14 december 2011, 10:14:41
Ik heb sinds een aantal weken het sbb wagonsetje 48026, maar het valt mij op dat dit setje veel geluid maakt als hij over de rails rijdt. Ik ben ook in het bezit van zo'n zelfde waggontje die een aantal jaren geleden is uitgebracht en deze maakt geen lawaai, ik kan niet ontdekken waar het in zit heeft iemand hier ook ervaringen mee?

groetjes Martin.

Wat voor soort geluid is het dan precies? Als het een piepend of schurend geluid is, kijk dan even de wielen na: Draaien deze soepel? Heb je een drupje olie op de draaipunten gedaan?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:ssb wagonsetje 48026
ik denk dat deze van motorhead beter past bij het thema van dit forum  ;)
Re:ssb wagonsetje 48026
Lid sinds: 2010

offline
Re:ssb wagonsetje 48026
Hoi Maikel,

Het is een stotend geluid, het blijft vreemd andere wagons hebben dit namelijk niet. Ik ga in het weekend de wielen maar eens wisselen. Ik heb om baanstukken te isoleren kunstof railverbinders en daar hoor je het het ergst.

groetjes Martin
Re:ssb wagonsetje 48026
Lid sinds: 2009

offline
Re:ssb wagonsetje 48026
Hoi Martin,

Kan een oneffenheid op het loopvlak van de wielen zijn, heb dat zelf met een locomotief gehad, dit voorzichtig met een wetsteentje wegpolijsten zou het probleem (als het dat is..) op moeten lossen.

Groetjes, Heniusz

Overstemmen met harde muziek is natuurlijk ook een optie.