Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Meer Power!!!

Gestart door Madnick dinsdag 06 december 2011, 21:50:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meer Power!!!
Madnick
gast

Meer Power!!!
Hallo Beste Forumleden,

Ik ben nieuw op het forum, en nieuw in de digitaal techniek m.b.t. Modelbouw..
voor ik verder ga stel ik me even voor:

Ik ben nick ben 26 jaar van leeftijd en niet totaal nieuw met modelbouw.
Mijn Pa is al jaren modelbouwer en is (hoe toepasselijk) trein machinist van beroep.(en ik zei nog, neem je werk niet mee naar huis) :P
Pap is een man van de analoge baan (letterlijk). alles rijd en wordt geschakeld met relais. het loopt allemaal perfect en zelfstandig, maar wel erg analoog.
Als iets misgaat, moeten alle treinen terug naar een basis posistie, om vervolgens weer opgestart te kunnen worden.

Ik ben een Lego bouwer in hart en nieren (uiteraard wel lego treinen) en heb momenteel een zeer grote baan.
Aangezien ik sinds een jaar een huis heb waar ik 1 kamer van 5m x 5m alleen voor lego heb, ben ik bezig mijn lego trein overnieuw op te bouwen.
Dit alles wil ik voorzien van digitaal aansturing van marklin.

Nu heb ik een tijdje geleden een Delta 4F gekocht met een 52VA (6002) trafo.
Deze aangesloten op de PC die voorzien is van koploper. Een 9v lego motor omgebouwt en voorzien van een Zimo decoder en voila, mijn lego rijdt digitaal en perfect.

Nu ik met de baan bezig ben kom ik erachter dat het vermogen alleen veel te beperkt is.
Mijn baan bestaat uit:
10 treinen met decoders (500ma per stuk)
32 baanvakken met terugmelding via een BMD16-SD van Floodland.nl
24 seinen voorzien van seindecoders
1 keerlus voorzien van LENZ LK200
1 HSI-88 voor de bezetmelding.
3 ESU 51802 servo wisseldecoders

het gevraagde vermogen loopt dus flink op.

Ik heb gerekent en heb ongeveer 10 amp. nodig (beetje overkill kan nooit kwaad)

mijn Delta 4f leverd uiteraard maar 32Va.