Correctie op eerdere posting: De Dapol gaat moeiteloos over M-Rail en laat nog zo'n 4 mm
naast de wissellantaren vrij. Tenminste als je niet zo'n hele oude wissel hebt met van die kanjers
van wissellantarens.
Als je de Dapol analoog gebruikt , krijg je natuurlijk pas volledig zuigvermogen als de volle baanspanning
op de rails staat. De trekkende locomotief gaat er dan als een raket vandoor, wat het reinigingsproces
niet ten goede komt.
Je kan inderdaad overwegen om de dapol uit een batterij pack te voeden die je dan in een lageboord wagen legt.
Zo kan je rustig je schoonmaak rondjes rijden terwijl de fan op volle toeren draait (hij maakt wel herrie...)
Bijkomend voordeel is dat je een standaard DC Dapol kan kopen en daar niet veel aan hoeft te wijzigen.
Slechts de draadjes van de stroomgeleiders naar de wielen aan weerszijde losnemen en de wielen zelf
wisselen voor AC types met een hogere flens.