Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ICE 1 van Delta naar.......

Gestart door Teddys57 maandag 04 maart 2024, 11:27:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ICE 1 van Delta naar.......
Lid sinds: 2023

offline
ICE 1 van Delta naar.......
Goedemorgen ik ben Ted uit Rheden, sinds kort op dit mooie forum.

Ik heb een tijd terug een aantal treinen gekocht, en daar zat ook een startset 29765 ICE 1 bij, nu wil ik deze trein met Loc 401 065-8, wat meer van deze tijd maken.
Delta decoder vervangen, motor upgraden en nu wel met alle geluiden maken...
Kan iemand mij vertellen wat ik voor deze trein nodig heb?

mvg Ted.
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Dan zul je eerst moeten kijken welke motor in deze ICE zit. Een kleine schijfcollector, een grote schijfcollector of een trommelcollector. Wanneer je dat weet kun je de juiste 5 sterren hoogvermogen ombouw set bestellen. Indien je geluid in de trein wilt dien je een sound decoder aan te schaffen. Je kunt een Märklin decoder nemen maar daar heb ik slechte ervaringen mee, snel defect. Daarom prefereer ik een ESU Loksound 5. Een goede leverancier zal deze voor je inspelen met de gewenste geluidsbestanden. Mijn leverancier doet dat gratis. Bij de decoder wordt de benodigde luidspreker meegeleverd.
De decoder heeft ook meerdere uitgangen voor licht en andere functies. Indien je die wenst te gebruiken zul je de benodigde LED's daarvoor moeten inbouwen. Dat vraagt wat meer inventiviteit en kennis van elektronica.
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Hallo Henk, bedankt voor je reactie....ik ben nog een leek...wbt welke motor er in zit , dit zit er in

Maar aldoende leer ik meer...ESU Loksound 5, kan ik dorpje verder kopen, met gewenste geluiden voor 108 Euro, ik weet niet of dit een nette prijs is...

mvg Ted
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Dcm motor en delta decoder...
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Deze set heeft helaas over de rijtuig koppelingen maar twee draden met rijspanning beschikbaar.

Hier kun je de interieurverlichting aan vast maken bij de ombouw.

Ik heb er ooit eens eentje omgebouwd en toen in het motorloze koprijtuig een functiedecoder voor de frontsein en sluitsein verlichting geplaatst.

De functiedecoder sluit je weer aan op de twee draden over de koppeling.

Je moet de front en sluitseinen van de functiedecoder wel tegengesteld programmeren want anders krijg je rondom rood of wit te zien.

Dit wat ik zo even uit mijn hoofd herinner.
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Fred bedankt voor de info  :thumbup: , ga het binnenkort proberen..
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Citaat van: Teddys57 op maandag 04 maart 2024, 19:07:14ESU Loksound 5, kan ik dorpje verder kopen, met gewenste geluiden voor 108 Euro, ik weet niet of dit een nette prijs is...
Dat is een heel nette prijs. Bij één van de goedkoopste aanbieders in Dld betaal je 95 Euro en dan komen er nog verzendkosten bij. Dan betaal je minstens net zo veel.
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Bedankt voor alle reacties  :thumbup:
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: ICE 1 van Delta naar.......
In tegenstelling wat in post #5 wordt aangegeven, heeft deze set GEEN stroomvoerende koppelingen.
Als je handig bent, kan je dat zelf maken.
Verlichtingsprint met ledverlichting voor de ICE-1/2 zijn op eBay te koop. Je moet zelf de bijgeleverde leds ed erop solderen.

Mvg Marcel
Re: ICE 1 van Delta naar.......
Ok, mooi ,bedankt voor je reactie Marcel  :thumbup: