Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011

Gestart door v200marklin dinsdag 14 december 2010, 20:12:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
Zoals sommigen van jullie weten, is de baan op de 2e slaapkamer afgebroken, en is onze oude slaapkamer een kamer voor mijn zoon geworden, die aan het studeren was 8) Was ?, jawel, hij is er 2 dagen terug mee gestopt en gaat in de horeca zijn fortuin zoeken.

Middels was ik al weer op zolder aan het klooien :mrgreen:, ik wilde m.b.t. de toekomstige nokverhoging (zomer 2011) iets simpels neerleggen met de nadruk op een groot station.



Het "tijdelijke" komt voort uit het feit, dat de nokverhoging niet moet !, kan hem zelf tesamen met de buurman makkelijk en relatief goedkoop plaatsen, we zitten beiden in de bouw, echter heb ik de ruimte niet echt nodig.
Het is wel een waarde vermeerdering die zichzelf bij eventuele verkoop dubbel en dwars terug betaald, maar ik kan ook t.z.t. voor eventuele verkoop (i.v.m. verhuizen naar Portugal) de nokverhoging er op zetten.

Kortom, een dilemma, zal binnenkort wat betere foto's plaatsen.

Mvg Gert
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Tja, ik zou het sowiso gelijktijdig met de buurman doen. Scheelt, lijkt mij, een hoop bende en je bent dan, denk ik, net even iets beter voorbereid met 2 man.
Ben benieuwd naar de spoorbaan!
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Wat moet je nou met 2x hetzelfde seinhuis, Gert?

Veel wijsheid toegewenst met het nemen van
de "moeilijke" beslissing t.a.v. de verbouwing!

Groeten,

Erik.
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Ben benieuwd....


groeten minitreintje/Dylan
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
@Erik

ik heb er nog 1  8)

@Laurent

ik doe het met de buurman samen bij MIJN huis, bij hem (overkant plein) hebben we afgelopen zomer samen bij hem de nokverhoging gezet 8)

Mvg Gert
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Ik zou het lekker doen dan, je kan het maar gedaan hebben, helemaal als je nu de tijd ervoor hebt.
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ? New Pics ! 22/12
Heb even wat foto's genomen, m.a.w. weer klooien met camera instellingen :?















Vooral die nachtfoto :?, statief maar eens gaan zoeken :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
Re:De 2e Zolderbaan , tijdelijk ! ? ! ?
Groot station  :shock: :D
nacht foto is inderdaad niet erg mooi             
Re:De 2e Zolderbaan , Update 07 feb.!
Zo ff een update, vandaag de boosters/voedingen eens netjes gemonteerd ;)

Wirwar van kabels was ik ff zat, tijdelijke baan lijkt toch steeds meer vaste baan te worden :thumbup:, dus dan moet je de draden gaan ordenen.





En nog wat foto's algemeen.
















Mvg Gert




Re:De 2e Zolderbaan , Update 07 feb.!
Zo ! benne we weer :D Vet jaar verder :?, is niet zo veel aan de baan veranderd.

Stukje bovenleiding geplaatst en in digitaal gebruik genomen met de 6021 die aan de
wisselkasten hangt :)

Heb nu van een 10 tal E-locs de slepers verwijderd en de pantho's omhoog, gaat prima, zelfs met 1 pantho :thumbup:

Heb nog wat nacht foto's gemaakt MET statief :D




















Bovenleiding Depot.








Mvg Gert


Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
Voor degene die het interessant vinden, het geheel wordt als volgt aangestuurd :

1 x CS1R 4A , gebruik ik alleen voor programmeerspoor, niet voor de baan, blijft ze lekker koel ;)
2 x EcosBoost 4A voor de buitenbaan 4 sporen en voor de binnenbaan/perronsporen.
1 x Marklin 6015 booster voor rangeerterreinen R1 R2 R3 en R4
1 x 6021 als Sniffer op de CS1R voor DCC en MFX locs
1 x MS op de CS1R
1 x EcosRadioControl voor alle locs

Wissels via aparte 6021 met 3 x 6040 en deze 6021 gebruik ik ook voor de Bovenleiding locs.

Al met al dus 6 rijregelaars, meer dan zat :D

De reden dat ik de CS1R niet gebruik voor voeding v/d baan, is dat ik dat ding zo min mogelijk wil belasten, omdat ook bij mij de MFX/M4 chip wel eens een paar dagen niet mee wil doen, dus hou ik het handeltje liefst zo koel mogelijk ;)

De CS1R blijft ook netjes 35 graden, terwijl de 2 EcosBooster rustig 58 graden worden, wanneer er een stammetje of 8 aan de run is :D

Oh ja ! de nokverhoging is niet door gegaan, crisis, recessie , U weet wel 8o :D

Mvg Gert
Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
hallo gert,

even al je foto's bekeken,en moet zeggen das een knappe baan.vind je nacht foto's heel mooi,leuk veel sporen en treinen die bij je rond rijden.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
@Peterke

dank voor je compliment :thumbup:, het voordeel is nu , na verkoop van zo'n 80 locs, dat ik wat meer ruimte heb om te rijden, al staan er nog steeds ruim 80 op de baan :)

En ik heb de keuze gemaakt alleen DB en SBB , ok er zit een verdwaalde Italiaan tussen :D, maar al het andere is of verkocht of staat nog te koop ;)

Het grootste rotkarwei dat nog moet gebeuren is het aansluiten van nog 32 wissels, heb er pas 8 aangesloten :|, iedere keer denk ik , ja vandaag......... en voor ik het weet zijn we druk aan het rijden, afstellen, olien etc etc, alles behalve.......... :D

Mvg Gert
Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
hallo gert,

dat probleem heb ik lang gekend,wissels aansluiten tot ik mijn besluit van mede forum leden hier ben overgeschakeld op digitale wissel aandrijvingen,kost veel maar ik geen draden meer trekken enzo;heb er geen moment spijt van gehad,nu gaan ook mijn seinen digitaal aangestuurd worden via cs2.


groeten en succes verder;peter(ke33)


ps;als je wil kan je dan eens foto doorsturen welke locs je eventuweel nog te koop hebt.
Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
Hallo Gert,

Ben onder de indruk hoor. 80 loc's op een tijdelijke baan  :D ook je bediening met zes rijregelaars lijkt me volwaardig. Wat is een sniffer in deze en waarom moet je cs1r koel blijven? Begrijp dat mfx/m4 verhaal niet.

Dank voor de foto's van dat heerlijke sfeertje vanaf statief!  :thumbup:

groet,
Michiel
Re:De 2e Zolderbaan , Update 18-12-2011
@Michiel

Sniffer is een aansluiting op de CS1R waar je een 6021 op kan aansluiten als extra rijregelaar, net zoals de MS er 1 is aangesloten op de CS1R.

Dat M4/MFX verhaal komt wel meer voor bij de CS1R, soms kan je geen MFX loc aanmelden, volgende dag dan weer wel, je weet het maar nooit :?

Ik ga m'n CS1R daarvoor niet naar Esu Duitsland sturen, de vorige reparatie heeft ruim 3 maanden geduurd, en bovendien is toen het glazen scherm nog verziekt door de vervoerder, dus als het even kan hou ik dat ding gewoon hier :D

Hoe minder warmte ontwikkeling hoe beter, en daarom gebruik ik de CS1R niet als voeding v/d baan, heb ook zat andere bronnen qua voeding.

Een beetje voorkomen is beter dan genezen verhaal ;)

Mvg Gert