Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

kunststofkoppeling

Gestart door zeeuwingroede zondag 11 december 2011, 00:07:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kunststofkoppeling
zeeuwingroede
gast

kunststofkoppeling
Help! :(
Mijn locomotief serie 6400 NS Cargo stort omlaag en breekt een kunststof koppeling. Ik neem aan dat het ook wel eens anderen overkomt. Hoe kom ik aan een nieuwe koppeling?
Re:kunststofkoppeling
Gerard
gast

Re:kunststofkoppeling
Plaats eens een foto van het afgebroken deel, dan is het wat duidelijker en kunnen we gerichter helpen. Waarschijnlijk zijn de nodige onderdelen wel via de Märklin-dealer te bestellen.
Re:kunststofkoppeling
zeeuwingroede
gast

Re:kunststofkoppeling
Dank voor de snelle reactie. Foto volgt zo spoedig mogelijk.
Re:kunststofkoppeling
Lid sinds: 2010

offline
Re:kunststofkoppeling
langs je modelspoorzaak gaan, ikzelf had een verbogen stuk op de ns 6509(sowieso een 6400) en hiervoor was gewoon een onderdeeltje op voorraad, weet het onderdeelnummer nietmeer maar deze kun je opzoeken op internet(koppeling houder met nem schagt voor een mak)

Mvg,

Mathijs

Edit: even nagezocht en het onderdeel wat je bedoeld is denk ik E286400.
Link:http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=33641
Re:kunststofkoppeling
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:kunststofkoppeling
E286400 is de koppelingsschacht, waarin je de koppeling E701630 steekt.
Het hangt er dus van af welk deel kapot is.
Re:kunststofkoppeling
zeeuwingroede
gast

Re:kunststofkoppeling
Dank Mathijs en Ad
E286400 is de koppelingsschacht, waarin je de koppeling E701630 steekt....Beide onderdelen zijn helaas kapot. Maerklin.de geeft aan dat onderdeel E286400 niet leverbaar zou zijn! (rood signaal). Is er ook een internetsite bekend waar je dit soort onderdelen kunt bestellen?? Woon in  WestZeeuwsVlaanderen en daar zijn de dealers niet om de hoek ( Middelburg of Brugge). Dan koop je al snel iets op beurzen of op internet. Bovendien zijn het wel heel kleine onderdelen.
Re:kunststofkoppeling
mathijs-spoor3
gast

Re:kunststofkoppeling
even een dealer beelen, die kunnen het mischien bestellen
gr
Re:kunststofkoppeling
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:kunststofkoppeling
Keuterman. De officieele NL-reparateur heeft ze hoogstwaarschijnlijk wel liggen.
Re:kunststofkoppeling
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:kunststofkoppeling
Je kunt ook bij Keuterman bestellen. http://www.keuterman.nl/
Gewoon een email met artikelnummers bestellen.
Bestel dan meteen wat extra koppelingen oid, anders zijn de portokosten vrij hoog tov de waarde van de besteling.
Artikelnummers vind je op de site van marklin.
http://www.maerklin.de/de/service/suche/ersatzteile/ersatzteillisten/gesamt_h0.html?page=1&perpage=1332#
In de meest rechtse kolom (ET-Liste) vind je de zgn exploded views van alle loks met daarin nummers van de onderdelen.
Re:kunststofkoppeling
zeeuwingroede
gast

Re:kunststofkoppeling
Nogmaals dank Mathijs en Ad voor jullie snelle hulp. Ik ga er zo uitkomen..

mvrgr Bern