Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Br 23, 39230

Gestart door Anne W maandag 05 december 2011, 22:35:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Br 23, 39230
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Br 23, 39230
Deze lok heb ik dit voorjaar nieuw gekocht en heb altijd problemen gehad met de stroomvoorziening, ik heb al een extra massa draadje naar het achterste draaistel van de tender gelegd.

Ik heb diverse slepers geprobeerd, nieuwe, een beetje gebruikte, erg gebruikte, maar na verloop van een niet al te lange tijd begonnen de haperingen toch weer.

Ook heb ik de sleperplaatsing vergeleken met die van een Br 03, ook onder de tender en ik denk een klein hoogteverschil te zien tussen de twee, zo dat de sleper van de 23 wat minder druk heeft.

Maar om er helemaal van af te zijn heb ik vandaag een stroomvoerende koppeling in de tender gestoken en ook een Silberling voorzien van sleper en stroomvoerende koppeling, een paar rondjes gereden, ook over de plek waar de hapering zicht het vaakste voor deed, alles goed, ik kan op het moment niet echt rijden, het is een zooitje op mijn baan omdat ik erg met de scenery bezig ben.

De aanpassing is makkelijk:

steek een stroomvoerende koppeling in de schacht en soldeer een draadje aan het uiteinde van de koperen strip, op de foto het soldeerpuntje.



Demonteer het achterste draaistel van de tender, leidt de draad naar een gat in de bodemplaat, monteer het draaistel weer, demonteer de kap van de tender en soldeer de draad op de plaats waar de rode draad van de sleper zit



Groet, Anne W

 
Re:Br 23, 39230
Wout123
gast

Re:Br 23, 39230
Gekke oplossing om de stroom van de ruituigen af te halen
Is gewoon je baan niet vuil op die plaats dwaar hij hapert.
Ik heb ook een 023 en zonder problemen.
Re:Br 23, 39230
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re:Br 23, 39230
Mijn loc van de BR 23 (39230) rijdt gewoon over de baan zonder problemen met stroomopname en massa.
Re:Br 23, 39230
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Br 23, 39230
Anne, kan het zijn dat contactplaatje onder de sleper vet of vuil is, of slecht contact met de sleper maakt?
Re:Br 23, 39230
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Br 23, 39230
Citaat van: Wout123 op zondag 11 december 2011, 00:55:48
Gekke oplossing om de stroom van de ruituigen af te halen
Hier ben ik het mee eens!
Want die methode die jij gebruikt Anne,zou ik als allerlaatste redmiddel aanwenden.
Als er bij mij een lok hapert,gaat ie wel op de pijnbank,en ik zal er achterkomen waar het aan lag ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Br 23, 39230
Freak
gast

Re:Br 23, 39230
Citaat van: Irmo op zondag 11 december 2011, 17:04:12
Mijn loc van de BR 23 (39230) rijdt gewoon over de baan zonder problemen met stroomopname en massa.
Ook hier geen enkel probleem met de BR23.

Mvg,
Peter
Re:Br 23, 39230
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Br 23, 39230
Nee hoor, de Br 23 reed na schoonmaak van de sleper en wielen een poosje goed, om daarna weer "af te zakken", typisch was dat nadat ik er een oude versleten sleper onder had gezet, de lok een tijdje langer goed reed.

Zodra ik de baan weer volledig in bedrijf heb, zal ik analyseren hoe het nu gaat.

Groet, Anne W
Re:Br 23, 39230
Wasmi
gast

Re:Br 23, 39230
Hoe is het contact van de sleper met de lok zelf? de sleper wordt eronder geklikt, misschien zit er wat speling op waardoor na verloop van tijd daar contactproblemen ontstaan. kan je de lipjes van de bladveer wat open buigen?

Walter