Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

baan ontwerp

Gestart door wiebrand zaterdag 03 december 2011, 11:04:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baan ontwerp
Lid sinds: 2007

offline
baan ontwerp
waarom word de een wel geholpen aan een baan ontwerp en een ander niet,ik heb helaas geen prg om een ontwerp te maken en hoe moet ik dat dan uploadeb
Re:baan ontwerp
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:baan ontwerp
Wiebrand,

Voor foto's:

klik 1

Voor ontwerpprogramma's:

Verder lopen hier tich draadjes over ontwerpprogramma's.
Bijvoorbeeld in de ontwerphoek

Of even zoeken  op google:
klik

Het internet zit vol met informatie, het is gewoon een kwestie van even zoeken. En als je zelf zoekt, lees je de meeste informatie en leer je er ook van. Het lijkt er nu op dat je helemaal niet gezocht hebt.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat een ander jouw banenplan ontwerpt, zonder dat je er zelf wat voor doet.

Begin simpel,
Zet op een papiertje wat je wilt, schets het ruw. Geef je eisen aan. Probeer het uit te werken in een programma. En hou ons op de hoogte van de vorderingen. Dan kunnen we tips geven, of zien we een leuk idee wat in je baanplan verwekt kan worden.

Edit forumbeheer: link hoe foto's te plaatsen geüpdatet
Re:baan ontwerp
Lid sinds: 2007

offline
Re:baan ontwerp
maar kan ik bij r2 en r3 bochten nog mijn bochtwissels gebruiken als ik dat weet kan ik verder
Re:baan ontwerp
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:baan ontwerp
Je kunt ze altijd toepassen, merk wel  op dat ze r1 zijn.

Als ik het goed las, had je een r1 spiraal. Voor een spiraal is r1 gewoon te krap.

Het is een afweging, wil je het goed doen vermijd je geheel r1 bogen, dus ook de bochtwissels. Een aantal treinen/wagons kunnen hierin ontsporen. Het is een keuzen die je zelf moet maken.
Re:baan ontwerp
Lid sinds: 2007

offline
Re:baan ontwerp
oke ik heb het probleem met r1 bochten vandaar dat ik de baan moet afbreken, dus geen bocht wissels meer
bedankt
Re:baan ontwerp
Lid sinds: 2007

offline
Re:baan ontwerp
zal dat lukken op 315 bij 130 met dan r2 en r3 bochten, moet wel bij schaduw station had ik al r3 en r2 gebruikt deze kan ik wel hergebruiken alleen voor aan de r1 bocht vervangen en bocht wissel er uit
om een zolang mogelijk station te maken kan je deze het beste schuin leggen of niet ?