Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

TEE ombouw + uitbreiding.

Gestart door Riny zondag 11 maart 2007, 18:09:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Nou........... vooruit dan! omdat jullie zo aandringen.
Foto wordt verstuurd.

Wel de 10-duizend al gepasseerd  :D
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Bij deze de foto's van Rob 8)













Rob, ik vind het echt erg geslaagd...zeker als ze branden. Kan alleen maar hopen dat ik dalijk een beetje bij jou in de buurt kan komen. Werkelijk zeer leuk gedaan, petje af :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ziet er leuk uit.
Je kunt trots zijn op je werk.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Cool! :mrgreen:

Was het erg veel werk? Uiteindelijk moeten er zes gemaakt worden natuurlijk...

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Dank U allen voor Uw waardering.  :mrgreen:
Het lastigste zal zijn , om gelijke kralen te sorteren.
Tot nu toe niet echt moeilijk geweest. Proberen en proberen dus..Met de uiteindelijke SMD led's eronder hoop ik dat het licht ook zo spreidt als nu.
Als alle materiaal voorhanden is , heb je niet echt veel tijd nodig om de lampjes te plaatsen denk ik.
Gebruik: Fiiber 0.75 mm en kralen 2 mm en nog war transparante lijm en aluminiumverf.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@Rob,

Ik wordt er stil van.
Zeer goed en leuk gedaan en nu maar hopen met jouw fantastische uitleg en voorbeelden dit zelf ook nog eens te doen.
Alleen ben ik op dit moment met honderdduizend draadjes bezig betreffende de heropbouw van mijn modules en voorbereidingen aangaande alle componenten voor het digitale werk.
Probeer dan maar eens rust te vinden om dit mini-minwerk uit te voeren.

Petje af hoor, ik waardeer de prestatie ten zeerste en blijf het met overdreven interesse volgen al draag ik zelf op dit moment weinig bij in dit draadje.
Maar ja, eerst het een en dan pas het andere hé.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ik had een Tee ram, het ding liep voor geen meter, lag in de kast, proberen te verkopen, maar niemand had interesse. Dit was jaren geleden. Bij de heropbouw van mijn baan het ding toch maar uit de mottenballen gehaald maar liep nog steeds voor geen meter. Onder het mom van niet geschoten altijd mis het ding gesloopt. Alles schoongemaakt, etc. en zie, wat 2000 jaar geleden kon, kon nu weer, het Ding liep als een zonnetje. Recentelijk kwam ik hier op het forum de Tee herbouw tegen en ook de ST Tee en mijn interesse was gewekt. Hij (Zij?) leidt een tweede leven. Ik heb nu ook mijn interieurs binnen, weliswaar niet passend, maar dat is simpel opgelost. Een interieur is zo goed als klaar. De rest volgt. Wat ik me nu afvraag is er met glaskabel niets leuks te doen t.a.v. de lampjes op tafel. Ik kan me herinneren dat Blokker indertijd een afschuwelijke lamp verkocht met glasvezels waarvan de uiteinden licht gaven. Een soort lichtgeleider dus.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: catzeiler op zondag 02 september 2007, 22:25:14
. Wat ik me nu afvraag is er met glaskabel niets leuks te doen t.a.v. de lampjes op tafel. Ik kan me herinneren dat Blokker indertijd een afschuwelijke lamp verkocht met glasvezels waarvan de uiteinden licht gaven. Een soort lichtgeleider dus.

Mijn TEE is in de restauratie toch ook voorzien van lampjes op een tafel.
Als je het draadje helemaal volgt kom je het vanzelf tegen, ook hoe uiteindelijk tot het resultaat is gekomen zoals in m'n laatste post met foto's.
De gebruikte lichtgeleidervezel is 0,75 mm en de kralen 2mm. De led wordt onder de tafel gelijmd
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Van één rijtuig is het interieur min of meer klaar. Echter, de zittingen van stoelen zijn veel te hoog, ze komen tot net onder het venster, bijgevolg zie je de knieen van de Preisertjes voor het raam. Het interieur lager aanbrengen kan niet want dat zit al tegen de bodem van het rijtuig. Ik zie als enige mogelijkheid de grondplaat van het interieur afscheuren, maar die is echter nogal dun. Andere mogelijkheid lijkt me de stoelen en banken uit de grondplaat snijden, van onder afschuren en om de bodemplaat van het rijtuig lijmen. Ik zag overigens op de foto's waarbij de lampjes zo mooi zichtbaar zijn dat ik niet de enige ben met dit probleem........
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Je zou ook de Preisertjes in kunnen korten...
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ik heb de Preisertjes al chirurgisch behandeld, maar dan nog, de zittingen van de bankjes zit net onder de ruit.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Dan zul je ze nog verder moeten inkorten  :lol:
Houd je nog wat over om andere scenes te bouwen, bijv een automonteur die met z'n benen onde een auto uit steekt of een clochaard in een vuilnisbak  :mrgreen:

Let er wel op dat de positie van de interieurs in de kap pas kunt bepalen als alles geplaatst is.
Zelf had ik het idee dat er op degewone bankjes (dus niet in de restauratie) de zittende preisers best passen. alleen heb ik dat nog niet bekeken met de interieurs in de bak geplaatst.

Eén ding is zeker, de reizigers gaan zich bij mij aanpassen aan de voertuigen en niet andersom.
Ben ik nou klantvriendelijk of niet................... maakt niet uit want ik heb toch het monopolie  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: robkop op maandag 03 september 2007, 19:09:25
bijv een automonteur die met z'n benen onde een auto uit steekt of een clochaard in een vuilnisbak  :mrgreen:

Leuk :mrgreen:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Goed, we zijn weer een dag verder, lang leve de vrije dagen die ik nog te goed had........... Ik ben als volgt te werk gegaan: langs de interieurs zit aan beide zijden een rand van pakweg 1,5 mm., die heb ik weggezaagd, vervolgens heb ik de onderzijde van de interieurs weggeschuurd tot er een filnterdus laagje bodem overbleef, en zie, de interieurs zitten nu op de juiste hoogte, d.w.z. ik zie niet meer de knieen van de Preisertjes voor de ramen. (voor knieen voor ramen zijn weer andere fora). Wel is aan te raden de interieurs eerst pas te maken voor de onderzijde geschuurd wordt, ander hou je zo weinig "body" over. Overigens, nog een tip. De spanten in de oudere rams zitten precies daar waar de rugleuningen van de banken zitten. Dus met de figuurzaagmachine daar een zaagsnede maken en het kost een minimum aan schade aan de interieurs. Overigens is het schuren van de onderzijde van de interieurs wel een geduldzaak. Voor wat betreft de verlichting, ik heb een oude ram, dus met die lichtgeleiders. Ik heb op de lichtgeleiders een strookje alufolie geplakt, resultaat perfect, mooie spreiding van het licht.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Nu, het geheel is voltooid, ik moet zeggen, resultaat is goed. De dames/heren Preiser zitten goed voor het raam, de tafels en ook banken zijn op juiste hoogte. Over de verlichting ben ik minder te spreken, daar ga ik nog iets aan doen. De lichtgeleiders werken wel maar toch nog niet gelijkmatig genoeg. In mijn oude DB wagons heb ik een soort tl buisjes, maar die dateren uit de jaren 60, zouden zie nog te koop zijn? Die geven heel gelijkmatige verlichting. Die tl buisjes waren ong. 3 cm lang, aan elkaar gekoppeld geven die een mooie lichtstraat. Het was geen tl natuurlijk, maar het resultaat leek er perfect op.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi, Catamaranzeiler,

Heb je ook een paar plaatjes om ons te laten zien wat de behaalde resultaten zijn van jouw ombouwaktie?
Met name die miniatuurmensen achter het raam van een rijtuig?
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
De foto's:








                                                   EDIT Marcel: Foto's geplaatst !
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi, Die foto's kun je gewoon doormailen aan Foto(apenstaartje)marklinforum.nl , dan worden ze geplaatst, of je krijgt een link naar de gallerie zodat je ze zelf kunt plaatsen.
Ik ben benieuwd naar de resutaten.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: catzeiler op woensdag 05 september 2007, 22:42:38
foto s volgen
Nou,

Ze staan er hoor ;).
Groetjes,

Marcel
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Mooie fotos zo met dat licht doe zo verder.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo catzeiler,

Erg leuk gedaan zo met die Preisertjes. Vooral het feit dat er een paar staan vind ik een leuke touch. Dat ga ik ook doen, staat erg cool 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
kijk ook eens op de gallery, daar zijn nog meer foto's van mijn baan.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Haha...schaamteloze zelfpromotie :mrgreen: Nou vooruit, ik ga erin mee ;)

Zonder dollen, ziet er hartstikke leuk uit. Vooral het meertje met strand en bootjes. Volgens mij zie ik o.a. de houten roeibootjes van Artitec liggen, kan dat kloppen ? Het fotoke met de aanrijding en kolen & kraan op de achtergrond is erg goed gelukt.

Een sfeervolle baan met leuke details, a lot of fun to view 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ja toch, niet dan? Inderdaad de roeibootjes zijn van Artitec. De aanrijding kwam min of meer spontaan bij me op. Ik had via internet een karrevracht modelauto's gekregen, alleen die verongelukte auto viel qua tijdperk volledig erbuiten, dus ja, ik dacht nou ondersteboven tegen het hekwerk, dat is mooi een ongeluk. Persoonlijk vind ik het restaurant van een oude donderbus ook erg leuk. Daar waar de bus met skieers staat.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Da's inderdaad ook een leuk shot, het restaurantje ziet er erg cute uit en de decorplaat is ook mooi 8) Keep up the good work zou ik zeggen. En lekker verder promoten die handel ;)
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Toch bij ESU maar eens nagevraagd of het geluid van de Roco TEE Ram als download beschikbaar gaat komen;

Zie mijn vraag en het antwoord van ESU Support:
Citeer
Konnen Sie mir auskunft geben über die verfügbarkeit von Geräuschdata für
die Loksound v3.5 von die neue Roco TEE-Ram 63120 bitte.
Ist daß nur in den Roco  Triebwagen verfügbar oder wird es auch später auf
Ihren website als download hinzugefügt.?

Citaat van:  ESU Support

Sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Für diesen TEE gibt es leider keinen Original Sound.

Verwenden können Sie auch den Sound des Diesel ICE-VT 52449.

Besuchen Sie die Support-Seite unserer Homepage unter Faq


Da's duidelijk, niet dus, helaas..
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
as zaterdag 15 september is de tee te zien in amsterdam bij Nedtrain aan de Transformatorweg 1 te Amsterdam. Ik ga proberen er heen te gaan.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
zie ook de website van stichting tee
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ik heb nieuws, straks meer!
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Het is nu straks en ik zie nog niets :mrgreen:

groetjes Fulco
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
En nu is het inmiddels al méér straks, en nog is er niets te zien :(
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Straks is inmiddels al nu.....
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Sorry dat ik jullie heb moeten laten wachten, maar er kwamen andere dringender zaken tussendoor.

Citaat van: robkop op dinsdag 11 september 2007, 11:28:30
Toch bij ESU maar eens nagevraagd of het geluid van de Roco TEE Ram als download beschikbaar gaat komen;

Zie mijn vraag en het antwoord van ESU Support:
Citeer
Konnen Sie mir auskunft geben über die verfügbarkeit von Geräuschdata für
die Loksound v3.5 von die neue Roco TEE-Ram 63120 bitte.
Ist daß nur in den Roco  Triebwagen verfügbar oder wird es auch später auf
Ihren website als download hinzugefügt.?

Citaat van:  ESU Support

Sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Für diesen TEE gibt es leider keinen Original Sound.

Verwenden können Sie auch den Sound des Diesel ICE-VT 52449.

Besuchen Sie die Support-Seite unserer Homepage unter Faq


Da's duidelijk, niet dus, helaas..


Hierop dus een wijziging:

Eén van onze modelspoorcollega's op Beneluxspoor heeft ook contact gezocht met ESU Loksound en wel het Loksound V 3.5 bestand van de TEE Ram toegestuurd gekregen.
Zie dit draadje op Beneluxspoor

Ik heb 'm gevraagd of het Ok was dat ik dit hier zo zou vermelden en de modelspoorcollega heeft aangegeven dat men bij hem via pm om het bestand kan vragen.

Ik heb het ook van hem gehad en met de software van Esu geopend om het eens te bekijken en de fragmenten te beluisteren.

@ Rolf: Dus kun je aan de gang met je lokprogrammer  :wink: :mrgreen:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Gefeliciteerd, ik ben heel benieuwd hoe het klinkt. Als iemand het weet op te nemen of te converteren zou ik het graag eens willen horen!

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Zo is-ie ook wel stoer...



Martijn ;-)
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Dat kromme van de rijtuigen valt toch wel erg op.... :(
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Spoorniet op zaterdag 22 september 2007, 17:12:22
Dat kromme van de rijtuigen valt toch wel erg op.... :(
Dat komt mede doordat de rijtuigen van de 3070 zo mooi recht zijn :-|
Alleen de twee 4070's zijn krom (tweede en vierde rijtuig).

Overigens is de voorste 4070 (achter de motorwagen) gekomen ter vervanging van de achterste 4070 (met dat "oranje" licht). Ik heb de kappen gewisseld zodat ik het interieur en de aangepaste verlichting (LEDs) niet over hoefde te zetten.

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo Martijn.
Het is inderdaad een heel mooi en stoer geheel!
En het lijkt mij dat, wanneer je dit treinstel op de baan hebt staan, dat de twee kromme rijtuigen nauwelijk op zullen vallen, op de foto valt dit meestal wel wat meer op.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@Martijn,

Heb je die 4070 zomaar ergens gevonden of via het forum op de kop getikt?
Je ziet ze niet zo vaak meer voorbij komen.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi Rob,

Mijn oorspronkelijke 4070 (die nu te koop staat) heb ik op de kop getikt via Gert (v200marklin), die hem bij Voermans had gezien.

Op de beurs in Houten gisteren ben ik er echt naar op zoek geweest (primary shopping target) en heb ik er in totaal drie gezien.

Eéntje zat tussen een hele verzameling lichtblauwe doosjes met rijtuigen uit de 4000 serie, maar dat exemplaar had erg veel  krasjes op de zijwanden, lijmvlekken van opnieuw vastgezette ramen en bepaald recht was-ie ook niet. Prijs was (desondanks) 79 Euro.

De andere twee kwam ik bij één handelaar tegen, die o.a. ook twee 4071's had liggen. Nummer twee zat in een doorzichtig plastic doosje, was voorzien van interieur én reizigers, maar was helaas krommer dan degene die ik via Gert verkregen heb.

Nummer drie zat in zijn 4070-doosje, zo leek het, maar toen ik hem eruit haalde bleek het een restauratiewagen te zijn... :-( Maar: Aangezien er ook een 3070 op de tafel lag, heb ik gevraagd of ze die even open konden maken, en jawel: daar zat de 4070 in :-D

Aldus de rijtuigen omgewisseld en de 4070 eens goed bekeken. Ik had mijn exemplaar meegenomen om goed te kunnen vergelijken, vooral de kromming is moeilijk uit je hoofd te beoordelen. Het bleek dat-ie zowel qua kromming als qua gebruikssporen beter was dan de mijne, dus heb ik 'm meegenomen - voor 75 Euro.

Kortom: als je goed kijkt zijn ze er nog wel, maar je moet een beetje mazzel hebben voor een goed exemplaar.

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo mede leden,
Heb nu weer een beetje tijd iets te ondernemen op zolder onder het marklindak. Heb van ESU een decoder met een 21 polige stekker aangeschaft met nog een apart printje dat er aan kan worden gekoppeld. Dit printje kan de sleperwisseling voor zijn rekening nemen.
Voor de liefhebbers: ESU bestelnummers Decoder: 52614 en printje: 51966.

Ik heb nu twee vraagjes: mijn 3070 bezit de oude driepolige doorverbinding en die wil ik vervangen door eentje met vier of vijf pooltjes zodat ik ook de verlichting met de aux functie op de decoder kan schakelen. Verlichting moeten LED's worden, strips van digirails of losse LED's in de huidige lichtgeleider. Kunnen deze direct aan een aux functie uitgang worden aangesloten of moet er nog een weerstand tussen.

Dan ben ik op zoek naar een geschikt klein stekkertje met contrastekkertje voor de nieuw te fabriceren doorverbinding.
Mocht het ombouwen lukken dan neem ik de verbouwde 3070 mee naar de gastendag.

Kan iemand mij een beetje verder helpen, het internet liet mij met zoeken een beetje in de steek.

Alvast bedankt, Gr. Fred.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo Fred,

Ik heb geen stekkertjes voor je, wel een 4070, mocht je die nog niet hebben ;-)

Edit: Oh, dat had ik al gemeld hier :oops:

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo Fred,

De LED-strips van Digirails kunnen in ieder geval rechtstreeks aan de digitale baanstroom :idea: Ben dus voor 99,9% zeker dat je ze ook zonder weerstand aan de decoder kan hangen. Qua Voltage zijn die twee volgens mij redelijk gelijk :| :roll: Losse LED's zul je wel van de juiste weerstand moeten voorzien :)

Volgens mij (ben maar een beginner) is het ook nog slim te vermelden dat je bij gebruik van de retourdraad voor de verlichting in combinate met LED's in de standaard lichtgeleiders...je de lampjes wel moet isoleren van de railmassa :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: ^Rook op woensdag 10 oktober 2007, 21:06:08
Hallo Fred,

De LED-strips van Digirails kunnen in ieder geval rechtstreeks aan de digitale baanstroom :idea: Ben dus voor 99,9% zeker dat je ze ook zonder weerstand aan de decoder kan hangen. Qua Voltage zijn die twee volgens mij redelijk gelijk :| :roll: Losse LED's zul je wel van de juiste weerstand moeten voorzien :)

Volgens mij (ben maar een beginner) is het ook nog slim te vermelden dat je bij gebruik van de retourdraad voor de verlichting in combinate met LED's in de standaard lichtgeleiders...je de lampjes wel moet isoleren van de railmassa :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Rolf dank voor je reactie, ben met digitaal een beetje een beginner en jij bevestigt mijn gedachtes, worden dus digirails strips in de TEE. We gaan weer aan de knutsel!

Gr. Fred.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hé Fred, leuk dat je ook met een 3070 aan de gang bent.
Ga je gele of warmwitte verlichting toepassen?
Mogelijk ook nog een lampje op tafel?
Voor de extra steker verbinding heb ik zelf een aantal 4polige mini-stekers met contrastekers afkomstig uit een oude deskjet printer liggen.
Eerst wilde ik deze als vervanging voor de standaard (3071) tweepolige stekers gebruiken mar nu heb ik het idee om de coonectoren geisoleerd met een krimpkous, met een tweede iets grotere krimpkous aan de originele steker te bevestigen.
Dan heb ik totaal 6 contacten beschikbaar en kan de boel nooit fout inelkaar steken.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: robkop op donderdag 11 oktober 2007, 13:55:14
Hé Fred, leuk dat je ook met een 3070 aan de gang bent.
Ga je gele of warmwitte verlichting toepassen?
Mogelijk ook nog een lampje op tafel?
Voor de extra steker verbinding heb ik zelf een aantal 4polige mini-stekers met contrastekers afkomstig uit een oude deskjet printer liggen.
Eerst wilde ik deze als vervanging voor de standaard (3071) tweepolige stekers gebruiken mar nu heb ik het idee om de coonectoren geisoleerd met een krimpkous, met een tweede iets grotere krimpkous aan de originele steker te bevestigen.
Dan heb ik totaal 6 contacten beschikbaar en kan de boel nooit fout inelkaar steken.

Hoi Rob,
Ook jij dank voor je info, ik weet nu nog wat ik mis en dan gaat de boel op de operatietafel, eerst al het materiaal en onderdelen bijelkaar anders dan ligt de boel halverwege stil.
Bij Marcel in het dorp zit een elektronica boer aan de boslaan die me denk ik wel kan helpen met stekkertjes! Dan nog de warmwitte leds bestellen en ik kan echt aan de gang!

Gr. Fred.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Heren ombouwers mag ik in verband met de stekkertjes jullie nog attenderen op mijn post

ZIE HIER en dan even scrollen naar post 514
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Chris,
Je hebt een PB-tje, dank voor je reactie!

Gr. Fred.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ik fiets er even tusendoor, hoor :-P

Zoals ik een tijdje geleden gemeld heb, wordt mijn TEE voorzien van reizigers...



Inmiddels zijn er twee poppetjesschilderavonden geweest, en dit zijn de resultaten tot nu toe:







Martijn :-)


P.S. Die ene die ontbreekt, linksonder op de laatste foto, zit in m'n graafmachine... :mrgreen:

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@ Martijn

waar haal je in godesnaam het geduld vandaan  :shock: :shock: :shock: :mrgreen: