Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

TEE ombouw + uitbreiding.

Gestart door Riny zondag 11 maart 2007, 18:09:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Martijn, gefeliciteerd met je 3070 en welkom bij de TEE club, hartstikke gezellig  :D

Ben het met AlbertJan eens. Top dat we elkaar zo kunnen helpen  8)

Als m'n TEE Rammetje compleet is, gaan we ook maar wat fotootjes ervan maken  8)

Martijn, misschien lukt het ons ook nog om interieurs te bestellen?
Ik had het geluk dat mijn pa er twee had. Als we dit draadje goed doorspitten kunnen we zo de bestelnummers overnemen. Ik heb er voor de 4070 nog 1tje nodig, als dit er niet in zou zitten, dus dat is nog ff afwachten.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Vol verwachting klopt ons (TEE) hart :mrgreen:

Zal die Voermans eens ff uitkleden vanmiddag  8)

U hoort van ons.

Mvg Gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi Brigitte,

Die artikelnummers voor de interieurs had ik al genoteerd, opgediept ergens uit dit topic:

497000 - stuurrijtuig
497010 - restauratie
497020 - afdeling (= 4070)

Alledie leverbaar volgens Märklin (gechecked). Twee Euro per stuk. Ik hoop dat dit de juiste nummers zijn en dat het zaakje in 3070/4070 past.

CiteerZal die Voermans eens ff uitkleden vanmiddag 
Wat die 4070's van Voermans betreft vraag ik me een paar dingen af:

- zijn ze ongebruikt?
- zit er interieur in?
- zitten er niet stiekum HAMO assen onder?

Nou wil ik er sowieso eentje hebben hoor, maar als-ie 'nieuw' en compleet ingericht is word ik daar wel erg blij van :-)

CiteerPrachtig, completer kun je hem niet hebben.
Naar mijn mening zeldzaam dat hij nog zo compleet is.
Gefeliciteerd.
Cool! Ik heb er 175 Euro voor betaald. Dat had 150 kunnen zijn maar er was nog iemand anders die hem kennelijk erg graag wilde hebben. De aanbieder vond 175 echter wel een mooi bod, dus nu heb ik 'm, ondanks dat er later nog meer is geboden :-P

Ik zal zo even een paar plaatjes maken van mijn aanwinst trouwens.

Martijn 8)

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi Martijn,

De interieurs kun je er niet zonder meer in plakken. Althans die ik heb en ik had er ook al wat overgelezen op internet. Je zult ze zelf hier en daar wat moeten in fresen om passend te maken.

Daarom zit mijn interieur in het koprijtuig er nog niet in, dat is iets meer werk en mijn Johan is eerst met wat andere dingen bezig, dus dat komt van de winter wel een keer.

Nou die 4070 van Voermans zullen niet nieuw zijn, dat kan niet na zo'n 40 jaar. Ik verwacht ook geen Hamo wielstellen daar zit die man te lang voor in het vak. Ik verwacht gewoon een nette tussenbak zonder lak beschadiging en zo recht mogelijk. De tussenbak die ik nu heb is ook niet kaarsrecht meer. Wat betreft interieur is het gewoon afwachten, maar bestellen is dus geen probleem, daar maak ik me dus het minst zorgen over, dat komt wel goed.

Ik heb begrepen dat je een mooie 4070 met een kaarsje moet zoeken er is gewoon niet veel (meer) van. Dit stel 3070/4070 is maar 5 jaar (1965-1970) lang gemaakt en werd als veel te duur ervaren en is slecht verkocht. Daarna heeft Märklin een uitgekleedde versie 3071/4071 op de markt gezet en wel van 1971-198x (ca. 16 jaar). Logisch dat daar nog best veel van te koop is.

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi Brigitte,

CiteerIk heb begrepen dat je een mooie 4070 met een kaarsje moet zoeken er is gewoon niet veel (meer) van. Dit stel 3070/4070 is maar 5 jaar (1965-1970) lang gemaakt en werd als veel te duur ervaren en is slecht verkocht.
Kortom: als ze inderdaad in nette conditie zijn mogen wij onze handjes dichtknijpen met deze aanbieding! Waarbij vooral onze dank uitgaat naar Gert natuurlijk :-)

Wat de interieurs betreft, gezien de prijs zou je er net zo goed twee van elk kunnen bestellen, dan kun je er nog eens eentje verprutsen... ;-)

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Heey die Martijn 8)

Tof dat jij ook een TEE op de kop hebt kunnen tikken :D We plukken de markt lekker kaal met z'n allen ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Brigitte op zaterdag 16 juni 2007, 10:58:09
De interieurs kun je er niet zonder meer in plakken. Althans die ik heb en ik had er ook al wat overgelezen op internet. Je zult ze zelf hier en daar wat moeten in fresen om passend te maken.
Daarna heeft Märklin een uitgekleedde versie 3071/4071 op de markt gezet en wel van 1971-198x (ca. 16 jaar). Logisch dat daar nog best veel van te koop is.

Interieurs kun je niet zomaar plaatsen omdat de inkepingen in het interieur niet overeenkomen met de spanten van de kap(pen)
Een paar zaagsnedes in het interieur (door de rugleuningen ) met een gewoon ijzerzaagje is voldoende om ruimte te maken voor de spanten.

Gaan jullie de interieurs ook een kleurtje geven?

De 4071 is hier en daar wel nog nieuw te koop heb ik gezien
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
CiteerWe plukken de markt lekker kaal met z'n allen
We ARE the market mwuhahaha :twisted: ;-) :-P

CiteerGaan jullie de interieurs ook een kleurtje geven?
Dat is wel het plan, anders krijg ik problemen met mijn ongeschilderd-plastic-allergie (paarse bulten en zo)

CiteerDe 4071 is hier en daar wel nog nieuw te koop heb ik gezien
Zeker, maar die past om meerdere redenen niet in een 3070, zoals Brigitte proefondervindelijk heeft vastgesteld.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.














Re: TEE ombouw + uitbreiding.
't Is een beauty 8)
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Yep, ik sta vooral te kijken van de technische conditie (motor, tandwielen, relais etc).

Wat ik wel erg jammer vind, en ik weet niet of dat gangbaar is, is dat de scheiding tussen rood en beige bijzonder rafelig is. Kon dat niet strakker in die tijd of had de spuiter een slechte dag toen hij deze deed?

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ha die Martijn.
Tsjonge, wat ziet deze TEE RAm er nog prachtig uit! 8)
Net of deze zo nieuw uit de Märklin fabriek komt! :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Voermans had er 2 staan, Brigitte en Martijn reeds per mail ingelicht, nu zijn ze dus daar ook op 8)
Beide een ietsepietsie krom, maar dat hebben ze bijna allemaal, met verlichting uiteraard en wisselstroom wielen, nieuw zijn ze natuurlijk nooit.

In dit topic heb ik laten zien hoe je ze wat rechter kunt krijgen, gewoon in een houten frame zetten en met de fohn erover, niet te dichtbij , anders smelt de boel.

Volgens Voermans is het niet alleen de verlichting die ze krom doet trekken, is ook gewoon het soort plastic, raadt jullie wel aan er LED verlichting in te zetten , of dmv LED strips of door de LED lampjes met schroeffitting.

Mvg gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: v200marklin op zaterdag 16 juni 2007, 15:12:56Brigitte en Martijn reeds per mail ingelicht
:evil: per mail Gert belde me TIJDENS de Betuweroute ceremonie, nou dan moet je toch wel met heel goed bericht komen :mrgreen:  :mrgreen: De 4070 is van mij hiep hiep hoera  8)

Gert je bent geweldig, hartstikke bedankt  :D

Uiteraard wordt de verlichting ooit aangepast door LED stripjes. Gert help ons gelijk ff uit de interieur droom, die zit er niet in begrijp ik??
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Brigitte op zaterdag 16 juni 2007, 15:21:50
Citaat van: v200marklin op zaterdag 16 juni 2007, 15:12:56Brigitte en Martijn reeds per mail ingelicht
:evil: per mail Gert belde me TIJDENS de Betuweroute ceremonie, nou dan moet je toch wel met heel goed bericht komen :mrgreen:  :mrgreen: De 4070 is van mij hiep hiep hoera  8)

Gert je bent geweldig, hartstikke bedankt  :D

Uiteraard wordt de verlichting ooit aangepast door LED stripjes. Gert help ons gelijk ff uit de interieur droom, die zit er niet in begrijp ik??

Nope, zit geen interieur in, trouwens lekker belangrijk die Betuwe opening :mrgreen:, hoorde op de autoradio dat er op 9 plaatsen opstakels op de baan waren gelegd, bij Papendrecht had men een blok beton op de baan gelegd, zeker nieuw type stootblok  :roll:

Mvg Gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
CiteerVoermans had er 2 staan, Brigitte en Martijn reeds per mail ingelicht, nu zijn ze dus daar ook op
Kijk eens aan! hebben wij even mazzel! :-D
Thanx, Gert!

Citeer...raadt jullie wel aan er LED verlichting in te zetten , of dmv LED strips of door de LED lampjes met schroeffitting.
LEDlampjes met fitting (wit) zijn reeds besteld, voor alle bakken.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Dit is Rob zijn lijstje.
497000............inneneinrichtung-steuerwagen.............en  verkrijgbaar
497020............inneneinrichtung-speisewagen.............en  verkrijgbaar
497010............inneneinrichtung-abteil-wagen.............en  helaas niet geleverd dus waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar (is uiteindelijk wel geleverd!)


Dit is Martijn zijn lijstje
497000 - stuurrijtuig
497010 - restauratie
497020 - afdeling (= 4070)

Martijn heb jij de nummers per ongeluk omgedraaid? Volgens het lijstje van Rob moeten we voor de 4070 nr. 497010 bestellen??

Nu mijn 4070 aangeschaft is wil ik gelijk bij MTE het interieur bestellen, maar wel het passende  :)
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hoi,

aangezien ik uit ben gegaan van het bovenste lijstje heb ik inderdaad per ongeluk de nummers omgedraaid :oops:

Helaas geeft de Marklin service site alleen maar "inneneinrichtung" aan.

Ik heb dus de exploded view van 39700 eens goed bekeken en daar staan de volgende nummers:

Steuerwagen - 497 000
Speisewagen - 497 220 (!)
Abteilwagen  - 497 010

Echter, 497 220 is een "KREUZKOPFFUEH.LI.", whatever that may be, en geen inneneirichtung.

Eindconclusie:

1. Er staat een fout in de exploded view van 39700
2. Ik heb twee nummers omgewisseld
3. Rob had het juist!

Wel zijn ze alledrie leverbaar (groen stoplichtje)...

Martijn
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Geeft nix Martijn foutje kan gebeuren  :D

Ik vroeg het voor de zekerheid, zodat ik het correcte interieur kan bestellen, niet voor die 2 euro mocht het fout zijn, maar voor de verloren tijd. Ik begrijp dat je aardig wat geduld moet hebben voordat ze geleverd worden  :wink:

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Veel plezier met jullie aanwinsten.

Ik moet zeggen dat de raam-afwerking met chromen lijsten mooi staat.
Mijn 3071/4071 ziet er ook goed uit maar misschien ga ik toch ook nog iets aan de ramen doen.

Er staat inderdaad een fout in het lijstje van Märklin bij de exploded view.
De nummers in mijn lijstje corresponderen met de etiketten op de zakjes waar de verschillende interieurs waren geleverd. Er stond overigens wel bij dat het onderdelen zijn voor de 3471.  De 3471 staat echter weer niet in de overzichtslijst bij Märklin op de site. De spullen zijn via Keuterman uitgeleverd aan mijn leverancier.

Misschien is rechtstreeks bij hem bestellen een optie.

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
CiteerMisschien is rechtstreeks bij hem bestellen een optie.

Mijn ervaringen met Keuterman zijn zeer goed. Het lijkt me zeker de moeite waard hem een mailtje te sturen. Daarbij is het noemen van het juiste artikelnummer niet eens noodzakelijk. Omschrijf gewoon welk onderdeel (interieur) je nodig hebt voor welke wagen. Dan denk ik dat het helemaal goed komt 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ik laat het Cok van MTE voor me regelen, dan komt het ook helemaal goed  8)
Mail is al verstuurd.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Ofcourse...loyalty is a good thing 8)
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Brigitte op zaterdag 16 juni 2007, 22:23:51
Ik laat het Cok van MTE voor me regelen, dan komt het ook helemaal goed  8)
Mail is al verstuurd.

Als Cok het kan zien  :roll:, komt het zekers goed :mrgreen:

Mvg Gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@ Brigitte,

:mrgreen: De 4070.....Zoek er nog eentje?

Getuige het bericht onder "gezocht" :mrgreen:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
 :oops: in al mijn enthousiasme compleet vergeten  :? Oproepje gelijk verwijderd, moet nu zijn 4071 te koop  :mrgreen:

Dank voor de herinnering Rob  :D
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: markos op maandag 11 juni 2007, 21:02:25
Zojuist heb ik mijn versie zijn eerste (digitale) rondje op mijn baan laten maken.
Dat ging echter niet zo goed.... :cry: :cry:

Ik reed met de motorwagens met 1 tussen wagon.
Die tussenwagon werd er mooi scheef getrokken bij tegenelkaar gestelde bochten...

Voorbeeld:
bocht naar links==>recht wissel rechtsaf==> engelswissel linksaf
boven de rechte wissel gaat het dan verkeerd

Komt dat meer voor?

gelukkig, ik ben achter het probleem.....
de kabel van de stekkerverbinding zat te veel naast de motor, en daardoor kon in de ene bocht de draaicirkel niet gehaald worden....
Soms is het simpeler dan je denkt :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb nu de de 5 sterren uitgebouwd, die maakt toch te veelherrie.
Volgens mij loopt het anker tegen het magneet aan
Ik heb nl het tandwiel al met 2 mm ingekort, omdat ik dacht dat dat aanliep.
tegen het motorschild kan het niet aanlopen, en het geluid gaat ongeveer gelijk met het draaien van het anker.
Omdat ik geen idee heb hoe ik dat op zou moeten lossen, heb ik nog een hamo magneet voor de 3 sterren motor opgeduikeld in het "archief" van verkeerde bestellingen.....
Deze moto draait ook prima, en denk dat ik het hiermaar mee laat.

Wat me wel opvalt is dat ik geen 3 lampjes van de interieurverlichting kan laten branden op mijn loksounddecoder.
Als er 2 branden (wat schakelbaar kan) en ik sluit een 3e aan en dan een 4e aan (tijdens branden) gaat het goed, maar 3 tegelijk aanzetten via de functie toets gaat niet.
De decoder ratelt dan heel zachtjes.
Overbelasting....???

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo Marco,

Citaat van: markos op zondag 17 juni 2007, 21:58:10
de kabel van de stekkerverbinding zat te veel naast de motor, en daardoor kon in de ene bocht de draaicirkel niet gehaald worden....
Soms is het simpeler dan je denkt :mrgreen: :mrgreen:

Aha...ja, ik had zelf ook al zitten kijken bij m'n 3471. Je moet de bedrading voor de rijtuigen natuurlijk wel op een nette manier langs de motor kunnen laten lopen. Nog geen idee wat daarbij handig is :|

CiteerIk heb nu de de 5 sterren uitgebouwd, die maakt toch te veelherrie.
Volgens mij loopt het anker tegen het magneet aan
Omdat ik geen idee heb hoe ik dat op zou moeten lossen, heb ik nog een hamo magneet voor de 3 sterren motor opgeduikeld in het "archief" van verkeerde bestellingen.....
Deze moto draait ook prima, en denk dat ik het hiermaar mee laat.

Begrijp ik het nu goed dat een 3-polig anker stiller is/kan zijn dan een 5-polig exemplaar :?: Of ligt dit puur aan jouw 5-polige motortje ?

CiteerWat me wel opvalt is dat ik geen 3 lampjes van de interieurverlichting kan laten branden op mijn loksounddecoder.
Overbelasting....???

Hmmm...ben natuurlijk nog een beginner maar dat lijkt me niet. Neem aan dat de functie-uitgangen redelijk overeen zullen komen met mijn LokSound MFX. Deze kunnen 250mA per stuk aan (500mA in totaal) en dat haal je met drie lampjes niet volgens mij (1 lampje was geloof ik 50mA). Kan het zijn dat het derde lampje ergens kortsluiting veroorzaakt of zeg ik dan iets heel geks :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: ^Rook op maandag 18 juni 2007, 00:02:36
Aha...ja, ik had zelf ook al zitten kijken bij m'n 3471. Je moet de bedrading voor de rijtuigen natuurlijk wel op een nette manier langs de motor kunnen laten lopen. Nog geen idee wat daarbij handig is :|

Kijk even op mijn site betreffende de ombouw.
Op de 1 na laatste afbeelding is dit te zien.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Riny, Hoe is het met jouw binnenverlichting in de TEE?
Heb je daar al Led strips in zitten?
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Riny op maandag 18 juni 2007, 00:21:48
Kijk even op mijn site betreffende de ombouw.
Op de 1 na laatste afbeelding is dit te zien.

Oke...jij hebt de draad (bij jou eentje) gewoon echt tegen het motortje aangeklemd, zie ik. Dat kan verder geen kwaad met betrekking tot warmte of slijtage door beweging :?:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Bij de mijnes zit de draad ook tegen de motor vastgeklemd, in principe geen probleem, als je maar genoeg draad over hebt om de bocht door te gaan en de motor vrij te laten draaien, qua warmte denk ik dat je dit kunt verwaarlozen, zo heet wordt zo'n motortje nou ook weer niet, bovendien is de draad geisoleerd door dat grijze spul.

Ik had v/d week dat de locverlichting niet wilde schakelen met de 6021  :shock:, dus ik dacht : SHIT wat nu weer  :(, de volgende dag schakelde het weer gewoon wel zoals het hoort, maw soms, heel soms lossen de problemen zich vanzelf op  :mrgreen:

Misschien was de decoder een beetje moe, weet ik veel :roll:, het werkt weer :lol:

Mvg Gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Gert heeft vanmorgen de 4070 bij me langs gebracht  :D Nogmaals hartstikke bedankt Gert en leuk om in het echie kennis gemaakt te hebben 8)

Inmiddels is het rijtuig tussen de trein gevoegd. Mijn 'oudje' is compleet en kan zich met gepaste trots, gezien de leeftijd, vertonen tussen alle prachtige TEE stellen van dit forum :lol:
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Beste Brigitte,

Gefeliciteerd met de aanvulling.
Ik vind het fijn voor je dat het toch nog gelukt is.

Welkom in ons T(h)EE cluppie met een prachtige en complete TEE.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Brigitte op maandag 18 juni 2007, 14:37:45
Gert heeft vanmorgen de 4070 bij me langs gebracht  :D Nogmaals hartstikke bedankt Gert en leuk om in het echie kennis gemaakt te hebben 8)

Inmiddels is het rijtuig tussen de trein gevoegd. Mijn 'oudje' is compleet en kan zich met gepaste trots, gezien de leeftijd, vertonen tussen alle prachtige TEE stellen van dit forum :lol:

Al heb ik zelf weinig NL materiaal, Brigitte heeft een zeer mooie en indrukwekkende verzameling, ogen uitgekeken en ff lekker staan beppen  :D
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: robkop op maandag 18 juni 2007, 00:27:14
Riny, Hoe is het met jouw binnenverlichting in de TEE?
Heb je daar al Led strips in zitten?
Riny, ben je er nog?
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Jaaaaaaa ??


Mijn project TEE staat nu even op een laag pitje i.v.b. modulebouw.
Als straks dit groffe werk gedaan is ga ik het een en ander weer eens afwisselen.
Dus lekker zitten frutselen en knutselen.

So, I'LL be back soon.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: Riny op dinsdag 19 juni 2007, 00:26:41
So, I'LL be back soon.

Me too!
Ik hoop deze week m'n tafelverlichting af te ronden, de eerste resultaten zijn hoopvol.
Nu ga ik pitten want morgen ga ik een gesimuleerd vluchtje maken in een originele JSF flightsimulator en dan moet je toch een beetje fit zijn niet waar? zie link
Een paar dagen geleden kon je nog aanmelden en ik heb geluk gehad  :D
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: robkop op dinsdag 19 juni 2007, 00:45:02
Ik hoop deze week m'n tafelverlichting af te ronden, de eerste resultaten zijn hoopvol.

Beste Rob,

Ik ben daar toch wel erg benieuwd naar dus ik hou het draad wel degelijk in de gaten.
Hopelijk dat er bij de uitleg weer foto's worden verplaats.

P.s. zorg voor een zachte landing, wel leuk om te doen lijkt mij, zelf zou ik liever in een loc simulator plaats nemen, of eens in een echte.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Zodra er wat te melden is over de TEE zal ik dat uiteraard doen.
Van het weekeinde heb ik stekers en contrastekers gehaald om de rijtuigen elektrisch te kunnen koppelen het wordt 5 of 6 polig en ik wil iets maken om deze Contrastekers op dezelfde manier te bevestigen als dat nu is gedaan met de tweepolige. het zijn eigenlijk stekers voor op printplaten maar ze leken me wel geschikt voor deze toepassing.
ik heb toch best een aantal doorverbindingen nodig :
1) geel verlichting
2) grijs verlichting
3) oranje decoder massa (+)
4) xxxxx binnenverlichting
5) xxxxx tafelverlichting
6) rood evt voor sleper (met omschakeling)

Zojuist terug van m'n vluchtje met de JSF. één vijandelijk vliegtuig uitgeschakeld en één gronddoel(geen trein) uitgeschakeld met een geleid projectiel. Dit allemaal onder begeleiding van een instructeur van Lockheed Martin.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Vandaag heb ik, tussen de hoosbuien door, m'n 4070 opgehaald bij Gert, waarmee mijn TEE-in-oervorm nu compleet is! :D



Gert, nogmaals bedankt ;-)

Hij is ietwat krom en een klein beetje verkleurd, maar persoonlijk beschouw ik het als een klein wonder dat ze na 40 jaar überhaupt nog los te vinden zijn. Je zou toch denken dat iedereen die er eentje te pakken krijgt hem in zijn 3070 stopt waarna je de 4070 nooit meer terugziet op de markt...

Door de 4070 is nu wel duidelijk in wat voor een bijzondere conditie de 3070 verkeert... De kleuren zijn nog als nieuw en alle bakken zijn kaarsrecht. Bovendien heeft-ie volgens mij erg weinig gereden. Begin langzaam te beseffen dat ik daar een hele goeie slag mee geslagen heb! :mrgreen:

De witte LEDlampjes voor de binnenverlichting zijn inmiddels in huis, interieurtjes van de 39700 zijn besteld.

Wat de ombouw naar digitaal betreft moet ik eens heel goed gaan nadenken hoe ik dat ga doen. Om te beginnen wil ik 'm zo origineel mogelijk houden; op dit moment is-ie technisch nog helemaal zoals-ie destijds gebouwd is.
Dat betekent dat de originele motor er gewoon in blijft zitten en de huidige stekkerverbindingen behouden blijven. Het relais berg ik netjes op, zodat-ie eventueel terugverbouwd kan worden naar de originele analoge toestand.

Dat plaatst mij voor de leuke uitdaging om een slimme schakeling te bedenken waarmee ik de huidige functies van het relais (dus licht- en sleperwisseling) kan behouden :-P
Ik denk daarbij aan een meerpolig hulprelaisje, aangestuurd door de frontseinuitgangen. Dat heeft echter allemaal geen haast, dus daar ga ik eens rustig op broeden ;-)

Martijn 8)

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
De volgorde van klopt niet martijn :wink:
Het restauratie rijtuig moet 1 plaats naar achteren

Ik zal de link naar het mooie filmpje van het polygoon journaal ook even hier plaatsen.
Er zijn namelijk leuke details in te vinden
Klik hier
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
VincentKloeg
gast

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@ Vinysie

Bedankt voor de link. Hele mooie beelden en voor het eerst dat ik zo'n treinstel rijdend zie. Jeetje wat een machtige treinstellen zeg! En dan te bedenken dat ik er zomaar één van een economieleraar kreeg!
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Vast geen beste leraar... :lol:

Economie... Weggeven... :shock:
In mijn tijd ging dat nog over zoveel mogelijk winst maken...

Wel een goed mens! :mrgreen:

idd een erg mooi filmpje!
ik kon gelijk even het geluid vergelijken met wat er uit die van mij kwam.
en dat klonk zo slecht nog niet.... :D
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
VincentKloeg
gast

Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hij vond het veels te veel moeite om het te verkopen. Foto maken, bedenken wat je voor een incompleet defect treinstel moet vragen, e-mailen over en weer, wachten op de betaling, treinstel inpakken, pakketje naar de post, hopen dat het aankomt en vervolgens niets meer van je treinstel horen wat je jarenlang gehad hebt. Van de nieuwe eigenaar hoor je ook niets meer en geen idee of die er blij mee is.
Nee, hij vond het geweldig dat het naar iemand ging die er erg blij mee zou worden. En dat werd ik ook, het heeft me 65 euro  gekost om dat treinstel weer op de baan te helpen  :?. Maar blij dat ik ermee ben, ongelofelijk!  :D Het is pure nostalgie en geweldig dat ze in Zwolle bezig zijn om zo'n treinstel weer op de baan te helpen. Wedden dat dat meer kost dan 65 euro!?
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Mijn TEE heeft vanavond een ontzettende KETSER gemaakt, op volle snelheid kwam hij aan :shock:, alleen was ik vergeten dat er nog een V200 op de baan stil stond  8), de motorwagen werd echt gelanceerd en kwam schuin boven op de V200 tot stilstand :o

Schade valt nog mee, geen lakschade, alleen doet de Loc verlichting het niet meer, zal wel een draadje los zijn, hij staat nu ff op een rangeerspoor, ben de baan aan het slopen, dus morgen gaat hij naar beneden naar de reparatie afdeling, hij moest toch van de baan af :?

Misschien toch een goed idee om op de nieuwe baan met seinen te gaan werken :roll: :mrgreen:

Kan nog verder spelen met de SEH800 met 10 metalen rijtuigen op bovenleiding, wil zo lang mogelijk nog blijven rijden tot de bouwvergunning binnen is , dan gaat het echte werk beginnen,
kunnen we straks gewoon staan op de zolder :lol:

Mvg Gert
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Zijn er geen dodelijke preisertjeongelukken te betreuren toch? :cry:

Jammer van je verlichting

Veel succes met je verbouwing, zo te horen heb je straks ook wat meer baanlengte voor de TEE!
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
@Vincent:

Citaat van: VincentKloeg op zaterdag 23 juni 2007, 23:40:15
Maar blij dat ik ermee ben, ongelofelijk!  :D Het is pure nostalgie en geweldig dat ze in Zwolle bezig zijn om zo'n treinstel weer op de baan te helpen. Wedden dat dat meer kost dan 65 euro!?

Dat snap ik, een erg mooie aanwinst en door deze clip waardeer je 'em nog meer. Kan ik ergens iets lezen over de restauratie waar jij op doelt :?:

@Gert:

Citaat van: v200marklin op zaterdag 23 juni 2007, 23:53:51
Mijn TEE heeft vanavond een ontzettende KETSER gemaakt, op volle snelheid kwam hij aan :shock:, alleen was ik vergeten dat er nog een V200 op de baan stil stond  8), de motorwagen werd echt gelanceerd en kwam schuin boven op de V200 tot stilstand :o

Schade valt nog mee, geen lakschade, alleen doet de Loc verlichting het niet meer, zal wel een draadje los zijn, hij staat nu ff op een rangeerspoor, ben de baan aan het slopen, dus morgen gaat hij naar beneden naar de reparatie afdeling, hij moest toch van de baan af :?

Good Lord allmighty :? Daar zou ik toch wel ff flink van ondersteboven zijn. Gelukkig blijkt de body in ieder geval het een en ander te kunnen hebben.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Hallo Viny.
Ontzettend leuk dat oude Polygoon nieuws en dan met de TEE RAm in de hoofdrol!! 8)
Geweldig detail is de Airco en de dubbele ramen, waartussen de jalouzieën zitten! :o
Echt geweldig.! :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: TEE ombouw + uitbreiding.
Citaat van: ^Rook op zondag 24 juni 2007, 00:42:07

Dat snap ik, een erg mooie aanwinst en door deze clip waardeer je 'em nog meer. Kan ik ergens iets lezen over de restauratie waar jij op doelt :?:

http://www.stichtingtee.nl/