Ruud,
Wielafstand en flens hoogte spelen een behoorlijke rol maar ook de sleper en de lengte van de sleper. Maar niet te vergeten de bevestiging van de sleper.
De wielafstand moet aangepast worden van 14,2 naar 14mm anders krijg je vrijwel zeker last van ontsporringen op de wissels.
Ook als de sleper niet ver genoeg ingedrukt wordt omdat die te ver naar beneden zit, heb je kans op ontsporringen. Dan drukt de sleper de trein uit de rails. Dat heeft dacht ik Dani mij geleerd
Het type sleper is ook van belang maar hangt ook af van wat kun je kwijt i.v.m. de beschikbare ruimte. Een te kleine sleper kan echter weer problemen op leveren omdat die te weinig kontakt zou kunnen maken met de puko's,
met name op de wissels. De plaatsing van de sleper is ook van belang. Deze kunnen anders op de wissels mogelijk in kontakt komen met de spoorstaven en kortsluiting veroorzaken.
Ik ben nog nergens iets tegen gekomen dat de assen met de tandwielen zijn vervangen of dit mogelijk is weet ik ook niet, lijkt mij haast van niet. Vind ik persoonlijk ook jammer, zou de rij eigenshappen ook verder verbeteren
De diepte van de flensen van gelijkstroom wielen is ook niet gelijk aan die van wisselstroom wielen, je kunt overwegen om alle wielen die niet aangedreven worden,dus zonder de tandwielen, te vervangen door wisselstroom wielen.
Ga zelf wel een wielpers maken om de wielafstand aan te passen. deze zijn ook wel te koop; 28,- a 30,- maar zijn ook relatief simpel zelf te maken,zal het tzt wel laten zien.
Ik denk er ook aan om de locs en de Icm 3 te verzwaren aan de binnenzijde met plaklood.
Mvgr,
Franspoor