Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Veel vragen

Gestart door ruudkim donderdag 01 december 2011, 15:40:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Veel vragen
ruudkim
gast

Veel vragen
Hallo
ik ben nieuw hier, en heb veel vragen!
ten eerste kan je div. treinen laten rijden op een analoge baan(wisselstroom)
als je een stopsein istalleerd staan je treinen dan stil
ben begonnen met M rails van markelin en wil naar C rails en wil hier verder meegaan is dit verstandig?

dit zijn ff de vragen: ik ga hier nog veer meer vragen wand ik begin net met treinen!

Groetjes Ruud
Re:Veel vragen
Lid sinds: 2006

offline
Re:Veel vragen
Als je het sein op de juiste manier installeert zoals in de handleiding beschreven zal je trein stoppen bij rood sein en terug door rijden bij groen sein.
Re:Veel vragen
ruudkim
gast

Re:Veel vragen
Bedankt
dat is al een vraag die beantwoord is
groet Ruud
Re:Veel vragen
Lid sinds: 2023

offline
Re:Veel vragen
Citaat van: ruudkim op donderdag 01 december 2011, 15:40:13
dit zijn ff de vragen: ik ga hier nog veer meer vragen wand ik begin net met treinen!

Ruud,

Het is heel verstandig om eerst heel veel te lezen, o.a. op onze wiki via Google of via de zoekfunctie
dan kan je 't altijd nog vragen.
Re:Veel vragen
Lid sinds: 2011

offline
Re:Veel vragen
Hallo Ruud,
Ik kan ook een vraag beantwoorden.
Ja je kan meerdere treinen gelijktijdig laten rijden op een analoog bestuurde baan.
Je kunt handmatig besturen en je kunt zelfs je analoge baan automatisch regelen.
een hele hoop staat bescreven in de wiki en er zijn hier vele forummers die je vragen willen en kunnen beantwoorden

met vriendelijke groet,

Aad
Re:Veel vragen
Lid sinds: 2009

offline
Re:Veel vragen
Ruud, veel plezier met je nieuwe hobby...
Vragen stel je het best gewoon 1 voor 1 krijg je veel betere en bruikbaarder antwoorden...
Rob
Re:Veel vragen
dani
gast

Re:Veel vragen
en dan antwoord op de rails  vraag :  ja, dat is verstandig, als je portemonnee dat als optie toelaat.   Je bent altijd best uti met  soort sporen op je baan, maar met de nodige overgangsrails kan je idd je oude M nog blijven gebruiken samen met je C. 

Mocht ik zelf herbeginnen en er voldoende geld voor hebben, ik zou alles naar K rails omzetten denk ik.