Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

RivaRossi wagons vraagje

Gestart door rugzak zondag 16 december 2012, 20:44:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RivaRossi wagons vraagje
Goedendag,

In een Ebay opwelling die denk ik meer mensen hebben, heb ik een Rivarossi set gekocht de HR4124
Nu dacht ik dat de verkoper wel AC wielen zou hebben maar voor deze set dus niet, alleen trix/marklin wielen had hij op voorraad.
foutje dus en niet van te vorgen nagevraagd natuurlijk, maar goed de set is nu onderweg en dan zien we wel weer maar kan iemand mij vertellen welke wielen hier onder passen om op AC te rijden en ik denk dat er nog wel wat gefrutseld moet worden met een sleper om de rijrichting verlichting aan de praat te krijgen.

Wie o wie heeft dit al eens voor handen gehad?

De link van de set maar even ter info erbij
http://www.hornbyinternational.com/en/rivarossi/2476-db-4-wagon-set-silberlinge.html


groeten
Rudi
Re: RivaRossi wagons vraagje
Even de assen opmeten (punt op punt en diameter) en hier wielen bestellen:

http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/index.php

Het beste kun je er een functie decoder inzetten voor de seinen.

Gr, Ben.
Re: RivaRossi wagons vraagje
Of langs je treinenwinkelier gaan en kijken of originele Märklinwielen passen. Onder mijn Lima "Silberlinge" zitten in ieder geval Märklinwielen. Als Rivarossi nog steeds dezelfde Lima mallen voor de huidige Rivarossi draaistellen gebruikt gaat dat dus. Het enige wezenlijke aspect is dat de assen goed tussen de aspothouders passen (d.w.z. dat de wielstellen ongehinderd kunnen draaien). Een half milimetertje te korte assen zijn nou ook niet weer het grootste probleem heb ik ervaren. Soms is een winkelier bereid om volstrekt ongebruikte wielstellen in te ruilen voor andere, maar ik merk wel op dat Rivarossi wielen nou niet bepaald met graagte in ontvangst worden ingenomen.

Gegroet,

Rob
Re: RivaRossi wagons vraagje
Heren,,

Bedankt voor de info zover.

Het is in ieder geval mogelijk, en wat uitproberen moet kunnen..
Eerst ze maar eens binnen zien te krijgen en dan gaan we eens kijken..


Mvg
Rudi

Re: RivaRossi wagons vraagje
Dag Rudi,

Als je wagens hebt met originele Märklinwielen zou ik je raden eerst even een wielstel uit zo'n wagen te nemen en dat in de Rivarossi draaistellen te passen. Als dat gaat dan weet je meteen wat je nodig hebt. Ik merk wel op dat ook bij Märklinwielen af en toe afwijkende aslengtes en wielmaten voorkomen, maar met name onder "doodgewone" goederenwagens (dus geen diepladers of andere bijzondere modellen) zitten Märklinwielen die ik bedoel. Elke handelaar die Märklin voert heeft ze normaalgesproken in huis vanwege het feit dat nogal eens door Märklinisten (vanwege andere wagennummers) Trixwagens worden gekocht, die dan gratis van vervangende Märklinwielen worden voorzien.

Gegroet,

Rob