Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

rolbrug besturen met koploper

Gestart door 755philippe zondag 27 november 2011, 21:02:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rolbrug besturen met koploper
Hallo forumleden,

Ik heb de rolbrug 7294 van Mârklin. Ik heb deze omgebouwd zoals elders op het forum omschreven, omgebouwd voor digitaal bedrijf. Ik heb hierop een decoder van Dhr Bodenschatzt op aangesloten en deze werkt goed. MAAR .... ik wil deze rolbrug automatisch laten sturen door koploper. Heb op het koploperforum weinig reakties gekregen. Had wel een reaktie van iemand die wist hoe het moest geprogrammeerd worden in KL maar die had geen tijd (spijtig). Om terug te komen op de rolbrug. Ik zoek iemand die weet hoe ik in KL de rolbrug kan programmeren. Lok komt aan op spoor x. Rolbrug komt naar het spoor waar de lok staat. Lok rijdt op de rolbrug (die voorzien is van een bezetmelding) en stopt. Rolbrug zoekt een vrij spoor. Op de brug zijn 2 seinen aangebracht die werkend zijn. Sein wordt op groen gezet. Lok rijdt van de brug af. Servo wordt geaktiveerd om deuren van de lokloods te openen. Lok rijdt de loods in.
Ik weet dat dit een hele boterham is maar moest iemand mij hierbij kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn of als je iemand kent die dat dit kan is het voor mij ook goed. Voor ik het vergeet elke spooraansluiting op de rolbrug is voorzien van een bezetmelding + 1 op de brug. Momenteel krijg ik in KL bezetmelding als er een lok op de brug is of er een in de loods is. Voor ik het vergeet ik heb een ecos I en rijd op wisselsstroom en terugmeldingen via massadetektie.
Mvg philippe
Re:rolbrug besturen met koploper
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re:rolbrug besturen met koploper
Beste Philippe

Heb je het document op de PAHA site al gelezen over de draaischijf in gebruik nemen in KL?

Met vriendelijke groet
Koos
Re:rolbrug besturen met koploper
Hallo Koos,

Bedankt voor de info maar ik ben hier niet zoveel mee (sorry). De automatisatie is bedoeld voor een draaischijf die werkt met de draai15 decoder. De draaischijf zit trouwens in de instellingen van KL geprogrammeerd waardoor je enkel de instellingen moet invullen. Ik heb een rolbrug en die zit niet in KL en werkt trouwens met een decoder die afgeleid is van Märklin. Voor de rolbrug moet men alles in KL programmeren.
Mvg
Philippe
Re:rolbrug besturen met koploper
Re:rolbrug besturen met koploper
Hallo Ben,

Bedankt voor d verwijzing maar dit had ik al eens gelezen. Met de ecos kan ik trouwens deze adressen aanspreken en werkt goed. Ik zoek eigenlijk dat Kl automatisch het juiste spoor kiest als een lok bij de rolbrug komt. Er moet iets ingesteld worden met speciale akties en/of logische akties maar ik weet niet hoe.
Mvg
Philippe :P