Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail

Gestart door Maarten zondag 27 november 2011, 18:52:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Hallo allemaal,

Ben bezig met het ombouwen van de Tn van Brawa naar 3 rail.
Nu is ombouwen een groot woord.  :D

Sleper besteld (2225) en deze past er direkt onder zonder frezen, boren, etc.

Er zitten twee draden aan de printplaat die verbonden zijn met de wielen links (zwart) en rechts (rood)
deze twee draden ga ik samenverbinden en dan alleen op de linkerzijde op de printplaat aansluiten. Hierdoor zijn beiden wielzijden verbonden, goed voor de bezetmeldingen, en aangesloten aan de printplaat. De rode draad (rechts dus) ga ik verbinden met de sleper.

Twee vragen voor de mensen die de 3rail variant hebben:

1) Klopt het dat er een draadje loopt van de sleper naar de printplaat? Het llijkt er namelijk op de sleper volledig geisoleerd is van de behuizing waar de bevestigingsschroef in gedraaid wordt.

2)  Aan de linker buitenzijde, onder de watertank, zit een heeeeel klein schuifschakelaartje. Wat is de funktie hiervan? Hij staat niet vermeld op de tekening!

Ik heb de loksound decoder er vast ingezet, werkt perfect. Wat rijdt de loc mooi langszaam .
Groeten Maarten Weers
Re:Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
48 kijkers en niemand die dit model thuis heeft staan?  :?
Re:Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Citaat van: Maarten op zaterdag 03 december 2011, 16:06:43
48 kijkers en niemand die dit model thuis heeft staan?  :?

Ik niet ieder geval.

1) Ja anders krijgt de decoder geen spanning. Maar dat had je toch zelf al bedacht immers je zegt dat de lok mooi rijdt?

2) Geen idee, kun je niet zien waar de draadjes naar toe gaan? Of maak een foto.

Gr, Ben.
Re:Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Ik zou zeggen kijk eens in de handleiding maar dat heb je al gedaan... Ook is de handleiding niet beschikbaar op de site.


groeten Dylan
Re: Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Lid sinds: 2006

Märklin H0 + ECoS2 + iTrain

offline
Re: Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Maarten;

Schakelaar is voor de machinistenhuis verlichting.

10. Glühbirne Führerhaus tauschen(Fig. 5)
Gehäuse abnehmen, siehe Punkt 2. Befestigungsschrauben (110) herausdrehen. Platine (111) abnehmen und das Kabel entfernen. Befestigungsschraube (37) herausdrehen und
Führerhaus (01) nach oben abnehmen.
Befestigungsschrauben (220) herausdrehen. Platine (219) abnehmen und Glühbirne (218) von der Platine (219) ablöten.

Hinweis: Die Innenbeleuchtung kann im Digitalbetrieb schaltbar
gemacht werden. Dazu den Schiebeschalter an der linken Unterseite
umschalten. Jetzt kann mit F0 die Innenbeleuchtung geschaltet werden.

Gr. Arjan
Re: Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
En dat na bijna VIJF jaar ????

Cees
Re: Brawa Tn (40300) ombouwen naar 3 rail
Robbie103,

Sorry hoor, helemaal niet aan gedacht dat er lieden zijn die een nieuwe loc in gebruik nemen zonder de handleiding te raadplegen (advies post 4) en alleen oog slaan op de explosietekening, zoals de oorspronkelijke vragensteller blijkbaar eerst doet.
Voor degenen die dezelfde handelwijze volgen is het antwoord in post 5 inderdaad een uitkomst !

Cees