Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn Marklin - HULP NODIG!

Gestart door spidermen85 vrijdag 25 november 2011, 15:56:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn Marklin - HULP NODIG!
spidermen85
gast

Mijn Marklin - HULP NODIG!
hallo allemaal,
ik heb inmiddels al vaak een vaste baan geprobeerd te maken, 1x op mijn kamer en 2x zelfs in de garage,
deze banen vond ik toch te klein (een klein ovaal'tje :|) en in de garage kan sowieso niet aangezien het er vochtig is en zeker met de winter is het niet verstandig. ik wil weer helemaal opnieuw beginnen
en ipv zon grote plaat hout er neer te planten, vervolgens een ovaal te maken en het middelste en grootste gedeelte niet benutten ga ik dit keer op mijn kamer langs de muur een smallere baan maken met waarschijnlijk een keerlus aan beide einden, of een spiraal als ik een verdieping erbij ga maken. er zijn al wat mensen die me gelukkig gaan helpen met de baanplan dus dat komt helemaal goed. aangezien ik nog verder niks heb gemaakt met wat de nieuwe baan betreft wil ik in dit topic ook andere dingen melden die te maken hebben met mijn marklin materieel en toekomstige baan, dus ook over bijv. nieuw materieel, nieuwe gebouwde dingen en project'jes en ga zo maar door
ik hou iedereen op de hoogte als er weer iets is gedaan wat Marklin en de baan betreft
Re:Mijn Marklin
Imtar
gast

Re:Mijn Marklin
succes en veel plezier!
Re:Mijn Marklin
spidermen85
gast

Re:Mijn Marklin
om dan gelijk al te beginnen heb ik even wat wagonnen met o.a. mijn 2 nieuwe NS wagons van Roco en mijn nieuwe hippel van Roco op de foto gezet op een stuk rails om zo ook al wat van mijn materieel te kunnen laten zien






vandaag heb ik voor deze wagon een lading gemaakt :)



vorige week in het weekend ben ik naar de modelspoorclub Zutphen geweest waar een beurs plaats vond,
daar heb ik die 2 NS wagons gekocht maar ook nog heb ik deze loc erbij :D




verder ben ik weer blij om met mijn Marklin bezig te kunnen zijn, een vaste trein baan word dan eindelijk werkelijkheid :D:D:D

@ Imtar
dankjewel :D
Re:Mijn Marklin
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Mijn Marklin
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden, erg leuk materieel materieel heb je :thumbup:

Gr, Myron
Re:Mijn Marklin
spidermen85
gast

Re:Mijn Marklin
Citaat van: myron777 op vrijdag 25 november 2011, 18:09:05
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden, erg leuk materieel materieel heb je :thumbup:

Gr, Myron

dank je, ik laat morgen en/ of overmorgen weer wat foto's zien van mijn overige materiaal :)
Re:Mijn Marklin
spidermen85
gast

Re:Mijn Marklin
Gister avond kwam de Hovia trein aan :)



de Lok werd afgekoppeld



vervolgens kwam de Hippel om samen met de Hovia MaK te gaan rangeren


vervolgens neemt de Hippel de Hovia trein over


en de Hovia MaK neemt een lokale goederen trein over


nadat de Hovia MaK heeft geholpen en de lok de goederen heef weg gereden en de Hippel aan kwam met de Hovia trein werd de Hovia trein weer aan de Hovia lok gekoppeld en vertrok weer richting Hovia
Re:Mijn Marklin - FOTO'S HOVIA TREIN BEZOEK
Dus je wilt kiezen voor een lange smalle baan? Een lange smalle baan is mooi. Ikzelf ben bezig met een baan van 6m bij 60 cm met aan de einden een keerlus. Lang en smal. Ik vind dat veel mooier dan een ovaal. Je kunt ook veel realistischer bochten maken en slanke wissels kiezen. Lengte genoeg immers. Mijn baanplan bevat drie stationssporen met elk een lengte van meer dan 2,5 m. En je kunt overal goed bij!
Re:Mijn Marklin - FOTO'S HOVIA TREIN BEZOEK
Citaat van: doef op zaterdag 26 november 2011, 11:24:36
Dus je wilt kiezen voor een lange smalle baan? Een lange smalle baan is mooi. Ikzelf ben bezig met een baan van 6m bij 60 cm met aan de einden een keerlus. Lang en smal. Ik vind dat veel mooier dan een ovaal. Je kunt ook veel realistischer bochten maken en slanke wissels kiezen. Lengte genoeg immers. Mijn baanplan bevat drie stationssporen met elk een lengte van meer dan 2,5 m. En je kunt overal goed bij!

ten eerste, wil ik een lange smalle baan omdat ik met de ruimte anders niet uitkom.
en ten tweede is het ook gewoon veel mooier inderdaad, en heeft het veel meer mogelijkheden qua realisme
ik heb net je topic gelezen en bekeken, erg mooi   
Re:Mijn Marklin - FOTO'S HOVIA TREIN BEZOEK
zo, net even een aantal loks even een nakijk beurtje gegeven
de NS 1720 heeft nieuwe koolborstels
de BR86 heeft weer wat olie en een nieuwe kapschroef
en de BR81 heeft ook weer wat olie
dus deze rijden weer top
Re:Mijn Marklin - FOTO'S HOVIA TREIN BEZOEK
hallo spiderman,

even naar je foto's gekeken,en moet zeggen dat je al een flinke verzameling hebt aan loks.


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Mijn Marklin - FOTO'S HOVIA TREIN BEZOEK
Citaat van: peterke33 op zaterdag 26 november 2011, 20:14:25
hallo spiderman,

even naar je foto's gekeken,en moet zeggen dat je al een flinke verzameling hebt aan loks.


groeten en succes verder;peter(ke33)

dank je wel Peter, dat ik nog lang niet alles :P:P
de rest zal ik ook nog wel laten zien een keer

Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
vandaag naar Houten geweest, daar heb ik 3 wagons opgehaald bij Bert
deze heeft hij voor mij geweatherd en ik moet zeggen: het resultaat mag er wezen  :thumbup: goed gedaan Bert.

hier de resultaten van Bert,






dan ook deze set gekocht die ik al heeeeel lang wou  :thumbup:



ik heb niet alle bijhorende auto's er op gezet maar wel een paar voor het idee :P



en dan even deze plaatjes, omdat ik ze mooi vind :P


Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Citaat van: NS-Kevin op zaterdag 17 december 2011, 18:42:43
vandaag naar Houten geweest, daar heb ik 3 wagons opgehaald bij Bert
deze heeft hij voor mij geweatherd en ik moet zeggen: het resultaat mag er wezen  :thumbup: goed gedaan Bert.


hallo Kevin,

Inderdaad , dat zijn erg mooie wagons geworden  :thumbup:
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
@ Golver, idd ben er ook erg blij mee het realisme valt duidelijk te zien in deze wagons  :thumbup:
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Hé Kevin,

Wat heb jij met de platte wagon gedaan op de 2de foto waarop de grijze en rode auto staan? Je bodemplaat staat helemaal krom? Of zit je bodemplaat niet goed op het onderstel?

Groet, Jasper
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Citaat van: Jasperkc op zaterdag 17 december 2011, 23:42:57
Hé Kevin,

Wat heb jij met de platte wagon gedaan op de 2de foto waarop de grijze en rode auto staan? Je bodemplaat staat helemaal krom? Of zit je bodemplaat niet goed op het onderstel?

Groet, Jasper

hallo Jasper, nee ik had die plaat er af gehaald voor onderhoud :P moest een nieuw veertje in voor de koppeling, dus de plaat zat er nog niet helemaal goed op, inmiddels wel weer
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Hallo Kevin,
Ik blijf nog even kritisch. Wat is er gebeurd met je rongenwagen? Diverse rongen staan krom! Ook vraag ik mij af of je nog gaat kiezen voor een bepaalde periode en een land waarin je met de treinen gaat rijden? Kies je bijvoorbeeld voor Nederland of voor Duitsland of maakt het jou niets uit gezien je verscheidenheid aan materieel? Daarnaast wil ik heel graag weten waar Hovia voor staat? Is dat een zelfverzonnen naam of is het een bedrijf? Ok ik heb even gezocht en kom erachter dat Hovia staat voor Hofmans en Vianen. Hoe ken jij Julian dan. Is dat een vriend van jou waar je in de buurt woont. Ik ken hem ook (heb wel eens wat aan hem geleverd).

Groet, Jasper
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
@ jasper,

op je eerste vraag, die rongen wagon valt wel mee en die die rongen kan ik zo effekes recht buigen
dan vervolgens zal als ik als ik met de baan bezig ben een station enz. maken deze zullen plaats vinden op de grens Nederland-Duitsland maar het ligt net in NL dus ik ga met veel NS rijden maar ook Duits zal er op te zien zijn
daarnaast is het tijdperk de tijd van vandaag, alsnog zullen er stoomtreinen rijden aangezien ik ook een stoomtrein maatschappij er bij wil hebben dus gewoon als museum trein
en Hovia is de naam van de modelbaan stad van Julian hier op het forum, hij heeft zelf een set gemaakt met de Hovia Lok, wagon en vrachtwagen en deze set gaat door heel Nederland en Belgie bij mensen op bezoek van het forum
Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
hallo allemaal,

vandaag ben ik op bezoek geweest bij Mathijs-spoor3  :D
was erg leuk we hebben op de C-rail baan gereden, we hadden eerst een M-rail baan op de grond gelegd maar dat was geen succes aangezien de treinen helaas ontspoorde, maar op de c rail baan ging het top!
foto's komen morgen ;)
Re:Mijn Marklin - FOTO'S BEZOEK FORUM LID
foto's van het bezoek van mathijs  ;)

even zijn lok's en ook wat lok's van mij op zijn module gezet en wat foto's geschoten :D


































helaas brak de tijd om weer naar huis te gaan ook aan, dus weer naar het station toe

Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
het was erg leuk :thumbup: :) ik zal ook wat foto's in mijn topic plaatsen binnenkort!

gr
Re:Mijn Marklin - NIEUWS
NS-Kevin
gast

Re:Mijn Marklin - NIEUWS
HET ALGEMEEN DAGBLAD

GROOT NIEUWS!
na veel overleg en discussies zal er een nieuwe stad worden gebouwd, over de naam van de stad word nog gestemd en overlegd. deze stad zal inderdaad veel spoorbanen door zich heen laten lopen voor personen en goederen vervoer.

PLAN VERNIEUWD
het spoorwegenplan zou 2 verdiepingen worden met 2 lussen aan beide kanten, hoe dit precies gaat worden is nog niet vastgesteld, wat wel vastgesteld is, is dat er in ieder geval een extra verdieping erbij komt voor een deel waar een industrie terrein zal worden gebouwd zodat het vrachtwagen en goederentrein verkeer goed kunnen samen werken

tips en opmerkingen graag laten weten :)

INDUSTRIE PAKT HET GROOT UIT!
na het vaststellen van het industrie gedeeld is uiteindelijk besloten dat men zeecontainer's gaat vervoeren zodat we zowel als met vrachtwagen en treinen en zelfs per boot kunnen vervoeren voor een goede handel, daarom is vandaag een Brawa container terminal aangeschaft en zal morgen binnenkomen, foto's komen in een volgend algemeen dagblad.

Re:Mijn Marklin - FOTO'S NIEUW MATERIEEL
Hoi Kevin

Mooie baan hoor.
Leuke loks ook vooral die groene hippel.

Tony
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
ik wil nu echt beginnen met een baan, na zelf te puzzelen kom ik er niet uit, vervolgens vond ik een baanplan hier op het forum... super vind ik het
dit baanplan is 6,50m x 1,75m dacht ik. nu mijn kamer op gemeten maar mijn beschikbare ruimte is 5m x 1,20. ik moet dus wat anders verzinnen maar ik kom er niet uit, kunnen jullie me helpen? de baan mag keerlussen aan het begin en eind hebben zodat het midden smaller word (lussen/bochten max. 1,20m) daarnaast hou ik van rechte stukken. en er mogen verdiepingen komen (schaduuw station enz.)
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
Kijk anders is in mijn draadje (klikje), helemaal bovenaan staat mijn baanplan, deze is 2.40*1.40m, dat is iets te breed en te kort voor jou maar misschien vind je het idee wat? ;)

Groetjes,
Spoorbrug^^
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
ik bedoel eigenlijk ander soort lus, hebben we bij de modelbaanclub ook, gewoon recht stuk rails (hoofdbaan) dan met een lus weer terug en dan weer recht langs de andere rechte rail je kan het als een soort U zien maar dan is de bocht meer een lus XD, verder heb ik al wel wat ideen uit je baanplan gevonden die nuttig voor mij zijn :)
verder... alle hulp is welkom!
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
Hoi Kevin,

Leuk idee, lange smalle baan met keerlussen.
Dan heb je mooi zicht op de treinen en je kunt overal goed bij.
Ik heb het ook zo opgebouwd, langs de vier wanden.
En dan op 5 niveaus.
Hele kamertje van 3 x 2 meter vol.
Kan alleen nog in het midden staan. ( of zitten)

Veel succes   Leo
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
mooie trein verzameling daar.
ben benieuwd naar de baan.

gr john
Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
Railbouw Leerdam
gast

Re: Mijn Marklin - HULP NODIG!
Hoi Kevin,

Ik heb het topic langs de muurbaan, misschien dat je daar wat mee kan... Verder een mooie verzameling materieel aan het worden!

Groeten,

Dieuwe

mijn baan: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=34731.0