Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?

Gestart door dani donderdag 24 november 2011, 01:03:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
vanavond toch nog es even "creatieve" pet op gezet om iets uit te proberen, een "wild" ideetje" waar ik hoop mee verder te kunnen gaan binnenkort.

Mijn 12-jarige dochter heeft nogal flink wat pillen nodig om de dag door te komen, wegens spijsverteringsproblemen.
Laat  nu de "nieuwe" (sinds  anderhalf jaar of zo) verpakking van die pillen net een hele aantrekkelijke vorm hebben, en laat Sarah (zo heet mijn prinses) nu met het idee komen van  "papa, ik denk dat je hier misschien wel iets kan mee maken, dan staat er ook iets echt helemaal van mij alleen op de baan".

Dus : hier gaan we.

We beginnen met een medicijnenpotje
We maken een ring van 2,5mm² koperdraad
We maken 2 beugeltjes van zelfde koperdraad
We buigen, plooien en solderen een beetje
Passen, meten en in mekaar draaien....

Resultaat zie je hier.  En ik ben zeker dat 99% hier al kan raden wat het wordt .  Het worden er zo wslk een 5-tal, waarvan 2 kleinere modelletjes.

Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Vervolgens alles bij elkaar brengen, gaatje onderaan, gaatje bovenaan, en een paar stukjes van plooirietjes voor sofietjes.....

Klaar !

Nu moet er natuurlijk nog een verfje op, en dan een logo op de zijkanten.  Dan nog de hele installatie aan elkaar verbinden en we hebben iets "uniek" dat je niet kan kopen in de winkel en dat je eigenlijk makkelijk kan maken, het duurt zowat 20 minuten  (zonder het lakken en logo plakken uiteraard)

Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
een beton mix silo, of een voer silo voor koeien :D

leuk idee :P

groeten renzo
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
We hebben een winnaar...  inderdaad, een silo.  Zo moeilijk was 't ie niet dus :-)

De koeien laat ik nog even achterwege, maar in een betoncentrale of  brandstofdepot gaan deze mooi staan, Renzo.


Dani
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
mooi roestig kleurtje geven en de buizen grijs of zo ;)
je kan ook met een penseel klinknagels erop schilderen.

ben benieuwd naar het eindresultaat.

groeten renzo
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Ik denk een olietank ;), maar ik ben bevooroordeeld 8o, 35 jaar met olietankers gewerkt :)

Helemaal geweldig om dit samen met je dochter te maken, als ze 24 zijn hebben ze zelden nog tijd :( ;)

Mvg Gert
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Een silo heeft veelal een trechter als uitgang, een olietank een stalen pijp :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Inderdaad een leuk project !
En v200marklin heeft het al gezegt: het is een cilo voor vloeistoffen, een koeievoer cilo zou in deze uitvoering onmiddelijk verstopt raken.En dat kan ik dan weer weten aangezien ik mijn hele leven al tussen de koeien zit ! groet Arend.
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Ziet er goed uit hoor Dani; altijd leuk om creatief bezig te zijn met spullen die overblijven.

Succes,
Tim

Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
laten we het voorlopig op grote vloeistoftanks houden, en de rest zien we dan wel ;-)

Ook dank aan de mod voor het verplaatsen van dit draadje, ik had er eigenlijk zelfs geen erg in dat ik het ergens verkeerd had neergepoot...  waarvoor mijn 'scuus.

Dani
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Ik heb zelf ook rietjes gebruikt voor aan-/afvoerbuizen bij een fabriek en als wagonladingen. Het schilderen van deze rietjes gaat het beste nadat je ze licht geschuurd hebt, anders houdt de verf niet. Daarna even inspuiten of verven het matte lak en klaar is Dani.
Re:Zelfbouw - RARA wat wordt dit ?
Gerard, daar ben ik het mee eens, gladde "rietjes" plastic kan je heel moeilijk schilderen of spuiten....  Maar ik heb nog een pak zwarte rietjes, die gaan van pas komen binnenkort.  effe schuren om dan met een zilverlak uit spuitbus te proberen ga ik zeker doen.  Bedankt voor de tip.

Dani