Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

remmodulle floodland/welke cv instellingen??

Gestart door pekel zondag 25 december 2011, 10:53:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
remmodulle floodland/welke cv instellingen??
Hallo

ik wou graag afremmodulle's willen maken die van floodland maar wie kan mij een vervagend relais kunnen geven van takamisawa RALD12W-K deze hebben ze niet meer bij conrad.

mvg Arjan
Re:remmodulle floodland
Spoorman
gast

Re:remmodulle floodland
Re:remmodulle floodland
is dit relais ook het zelfde

http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-elektromechanisch/relais/printrelais_1/kleine-relais/503689.html

het gaat mij dat je het zelfde kunt maken als wat op floodland word beschreven ben niet super met electro maar dingen naar maken kan ik wel
of weet iemand waar ik die takamisawa RALD12W-K relais kan krijgen??

mvg Arjan
Re:remmodulle floodland
Spoorman
gast

Re:remmodulle floodland
Wat je laat zien op de Conrad link is ook goed maar pas over 6 weken leverbaar.

Gr, Ben.
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Beste Arjan, Ben,

Die eerste van dickbest lijkt op eentje die ik ook heb, en die is wel bistabiel, maar slechts eenpolig en daarmee niet geschikt om te gebruiken in de floodlandschakeling. Ik zal morgen even kijken of het echt dezelfde is.

Groet,

Guus
Re:remmodulle floodland
Spoorman
gast

Re:remmodulle floodland
Dit is de RT424F12B van Dick Best:



Gr, Ben.
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Hoi Ben, Arjan,

inderdaad anders, ik heb de RT314F12, vandaar.

Deze heeft overigens wel een vervelende eigenschap: als hij op 'groen' staat en je schakelt dan nogmaals op 'groen' gaat hij heel even van groen af naar rood om dan weer op groen te gaan. En vice versa bij Rood, dus als het sein op rood staat en je schakelt nogmaals rood dan licht groen even op en klappert het relais nogal.
De originele Raldi van de Floodland module heb ik ook en die heeft dat probleem totaal niet, leek me goed om even te vermelden

Groet,

Guus
Re:remmodulle floodland
hallo

het is namelijk zo dat ik de takamisawa RALD12W-K  nergens meer kan vinden op het internet behalve op chineese website en daar kan ik de balle niet van lezen 8o 8o

maar dat relais van conrad link kan ik het zelfde aansluiten als de takamisawa RALD12W-K ?

mvg arjan
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Die van conrad ken ik niet, die bruine heeft wel een andere pinlayout

Groet,

Guus
Re:remmodulle floodland
mojojojo490
gast

Re:remmodulle floodland
Ik heb vandaag ook even gezocht en wat winkels afgegaan.
Ik heb de 4 polige versie, zoals die staat omschreven op: Andresaris-hobby site staat gevonden op de site Brigatti zie link

Wellicht heb je er iets aan.
Re:remmodulle floodland
hallo

heb van de week contact gehad met treinen electronica en die heeft er een van pansonic en die zijn indentieke relais gelijk als de takamisawa alleen de kleur is anders dus heb zo gevonden

iedereen verder bedankt

mvg Arjan
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Hallo Arjan

Heb je hiervan ook een internetadres?

Groet,

Guus
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Nog een keer een vraag over de afremmodules, weet iemand de functie van R2 in het volgende schema:

http://www.floodland.nl/aim/info_afremmodule_1.htm

Bij voorbaat dank,

Guus
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2007

offline
Re:remmodulle floodland
Citaat van: Guus op vrijdag 30 december 2011, 15:34:04
Hallo Arjan

Heb je hiervan ook een internetadres?

Groet,

Guus
Ik vermoed
www.treinelektronika.com

Daar heb ik ook mijn relais vandaan gehaald toen ze niet meer leverbaar waren bij Conrad.
Ik kreeg nog wel de taka*s

Dennis
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2011

offline
Re:remmodulle floodland
Dank voor de info, ik heb ondertussen goede via http://www.hobby-en-modelbouw.nl/contents/nl/p3387.html

Blijft de vraag over R2, weet iemand dat?

Guus
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2007

offline
Re:remmodulle floodland
Dat is denk ik ter behoud van de info in de lokdecoder.

Dennis
Re:remmodulle floodland
Lid sinds: 2006

offline
Re:remmodulle floodland
Juist de zelfde Functie als R1!
Alleen R1 voor de overgangs sectie en R2 voor de Noodstopsectie!
Alle twee om de Data inde Decoder te behouden. Als de decoders te lang op de Stroomloze Gedeelten staan.
Bij de meeste Nieuwe Decoder inmiddels overbodig maar bij Oudere Decoders Noodzakelijk!

Alexander.
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Hallo allemaal

Heb vorige week een remmodulle gemaakt van HM.
ALs ik hem aansluit werkt hij wel met mijn M* 1145 digitaal omgebouwd met een 60670 zetje van M* dus een M* decoder.
Mijn Piko's een ACTS en Hondekop rijden de remsectie in en veranderen van rijrichting?? hoe kan dit en mijn Lima Koploper remt helemaal niet en hier zit in ESU in.
Wie kan mij helpen

Mv Arjan
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Vreemd :?

Ik weet wel dat als Gerard met zijn br 52 langskomt dat die ook plankgas achteruit racet.
Dit komt naar mijn mening door te oude decoders.

Ikzelf heb met de huidige decoders geen probleem.
Ook niet met lopi v3.0 en v4.0.

Enkel zo'n oude decoder die bv. Nog wisselstroom motoren stuurt geven problemen.

Dennis
EDIT: zoals Ben hieronder aangeeft moeten de CV natuurlijk wel juist staan :oops:
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Dat los je op als je wat CV's verandert.

Piko (Uhlenbrock) decoder:

Märklin Bremsstrecke
Der Decoder reagiert auf eine Märklin Bremsstrecke (Bremsen mit einer analogen Spannung am
Gleis), wenn CV 29 Bit 2 und CV 49 Bit 7 auf 1 gesetzt werden (Werkseinstellung 1 und 0).


ESU decoder:

Um den DC Bremsmodus zu aktivieren, muss Bit 0 in CV 51 gesetzt
sein. Der LokPilot Decoder wird bei aktivem Bremsmodus
genau dann abbremsen, wenn er aus einem Digitalabschnitt in
einen Gleichstromabschnitt einfährt, und die Polarität der
Schienenspannung NICHT mit der aktuellen Fahrtrichtung des
Decoders überein stimmt. Dann hält die Lok unter Berücksichtigung
der Bremszeit an.

Gr, Ben.
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
ik heb de oude relais der in zitten en ze werken hier perfect (zonder sein aan sturing , stuur alleen schaduw station er mee aan ).

Had wel een probleempje met via decoder aan sturen van remmodules ,stuurde ze eerst analoog aan , maar dat was opgelost door één diode D3 dacht ik er anders om in te zetten .
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Ja dat zal D3 geweest zijn!
Dat krijg je als er meerdere Fabrikanten een "eigen" ontwerp gaan maken van een K83!
Maar D3 staat goed getekend voor de Orginele K83!

Alexander.
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Citaat van: Marklin op zondag 26 februari 2012, 13:37:21

Dat krijg je als er meerdere Fabrikanten een "eigen" ontwerp gaan maken van een K83!


:D

Weet je wat een Marklin K83 kost in de winkel? En dat die decoder hopeloos ouderwets is? ;)

Gr, Ben.
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Dat is niet zo erg dat ze andere Decoders gaan zo lang ze maar op de zelfde manier Schakel en dat doen ze dus niet!
En oud of niet het werkt!

Alexander.
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
Citaat van: Spoorman op zondag 26 februari 2012, 12:21:37
Dat los je op als je wat CV's verandert.

Piko (Uhlenbrock) decoder:

Märklin Bremsstrecke
Der Decoder reagiert auf eine Märklin Bremsstrecke (Bremsen mit einer analogen Spannung am
Gleis), wenn CV 29 Bit 2 und CV 49 Bit 7 auf 1 gesetzt werden (Werkseinstellung 1 und 0).


ESU decoder:

Um den DC Bremsmodus zu aktivieren, muss Bit 0 in CV 51 gesetzt
sein. Der LokPilot Decoder wird bei aktivem Bremsmodus
genau dann abbremsen, wenn er aus einem Digitalabschnitt in
einen Gleichstromabschnitt einfährt, und die Polarität der
Schienenspannung NICHT mit der aktuellen Fahrtrichtung des
Decoders überein stimmt. Dann hält die Lok unter Berücksichtigung
der Bremszeit an.

Gr, Ben.


en kan ik dit veranderen met een MS1 net zoals je het adres kunt veranderen van de piko loks ?? met een MS1 zoals op het forum staat beschreven of moet je een andere centrale ervoor hebben
Re:remmodulle floodland/gemaakt en 1 trein remt
hallo allemaal

zojuist de hele middag aan het klieren geweest met de cv waarde's maar krijg het nogniet voor mekaar de esu rem wel maar laat in de stopsectie en rijd dan nog enkele cm rustig en stopt dan net voor de noodstop. heb de cv's veranderd cv27 naar 24 en cv 50 naar 1 zoals in het boekje staat het  gaat om een lopi v4. en hoe kun je met een ms de bit's in de cv van de piko's veranderen??? en de 1145 met de simpele M* decoder remt netjes en vertrekt netjes wie kan mij helpen???


mvg arjan